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Management of Patients With Hepatitis C in a Public Health Care Setting: The Punjab Model

13. Juni 2019 aktualisiert von: Radha K Dhiman, Postgraduate Institute of Medical Education and Research

Efficacy of Decentralized Care in the Management of Patients With Hepatitis C in a Public Health Care Setting: The Punjab Model

Background and Aims: The prevalence of hepatitis C virus infection (HCV) infection in Punjab, India is 3.29%, with an estimated burden of around 650,000 viremic chronic HCV (CHC) patients. The Mukh Mantri Punjab Hepatitis C Relief Fund (MMPHCRF) was launched in June 2016 to provide free treatment to all CHC aiming to eliminate HCV from Punjab. The study assessed the feasibility of decentralized care and efficacy and safety of 12 or 24 weeks of sofosbuvir (SOF) + ledipasvir (LDV) or SOF + daclatasvir (DCV) ± ribavirin (RBV) in the treatment of CHC patients in a public health care setting.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Detaillierte Beschreibung

An algorithm was developed using SOF-based regimens to treat all patients (RKD). Genotyping is not recommended for patients without cirrhosis of liver and they are being treated with SOF+DCV for 12-weeks, while genotyping is recommended for patients with cirrhosis of liver (Figure 1). Patients with liver cirrhosis and genotype 3 are being treated with SOF+DCV+RBV for 24 weeks, while non-genotype 3 patients are being treated with SOF+LDV+RBV for 12-weeks or with SOF+LDV for 24-weeks (in RBV intolerant patients). SVR-12 is mandatory in all patients. Methods: Decentralized care: All patients are being evaluated and treated at 3 Government Medical Colleges and 22 District Hospitals; they were followed up to 12 weeks post-treatment to look for sustained viral response (SVR-12). Health care worker capacity building: 90 medical specialists were trained in a 4-hr predefined course, followed by online continued medical education sessions by regular Extension for Community Healthcare Outcomes (ECHO) Clinic are being conducted fortnightly. 50 pharmacists, 2 from each of the 25 centres, dispense medicine as per specialist prescription. Data Management: 25 trained data entry operators and Clinton Health Access Initiative (CHAI) are managing epidemiological data on CHC hotspots, high-risk groups, local service providers, etc. Monitoring: Medical alerts are being used for compliance monitoring. Study design: A cost-effective algorithm has been developed using SOF-based regimens to treat all patients. The diagnosis of cirrhosis is based on clinical evidence including Aspartate Transaminase (AST)-to-platelet ratio index (APRI ≥ 2.0) and FIB-4 score (>3.25) or on liver stiffness measurement (LSM) ≥12.5 kilopascal (kPa) on fibroscan. The study aims to validate the efficacy and safety of generic all oral Direct Acting Antiviral (DAA) regimens in a decentralized algorithm based public health model in Punjab, India regardless of genotype/presence of cirrhosis.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

50000

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Chandigarh, Indien, 160012
        • Rekrutierung
        • Post Graduate Institute of Medical education and Research
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Chronic Hepatitis C
  • Age: >18 years

Exclusion Criteria:

  • Chronic liver disease of a non-HCV etiology
  • Serum Creatinine >1.5 mg/dl
  • Evidence of hepatocellular carcinoma or other malignancy
  • Significant cardiovascular, pulmonary, or neurological disease
  • History of solid organ or bone marrow transplantation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: DAA arm

Direct Acting Antivirals therapy An algorithm was developed using DAA (Sofosbuvir-based regimens to treat all patients (RKD).

Non Cirrhotics: Sofosbuvir (SOF)+ Daclatasvir (DCV) for 12-weeks

Cirrhotics:

Genotype 3 were treated with SOF+DCV+ ribavirin (RBV) for 24 weeks, Non-Genotype 3 patients were treated with SOF+LDV+RBV for 12-weeks or with SOF+LDV for 24-weeks (in RBV intolerant patients).

DAAs given in patients with viremic chronic hepatitis C
Andere Namen:
  • Daclatasvir
  • Sofosbuvir
  • Ledipasvir

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sustained Virological Response
Zeitfenster: Up to study completion ( average 12 -24 weeks after therapy)
HCV RNA Load undetectable
Up to study completion ( average 12 -24 weeks after therapy)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Serious adverse effects
Zeitfenster: Up to study completion ( average 12 -24 weeks after therapy)
Assessment of drug related adverse effects, clinical events, decompensation of liver disease
Up to study completion ( average 12 -24 weeks after therapy)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

18. Juni 2016

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2020

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. März 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. März 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

5. April 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Juni 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. Juni 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Chronische Hepatitis c

Klinische Studien zur Direct Acting Antivirals

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