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Clinical Usefulness of Digital Single-operator Cholangioscopy(SpyGlass™) for Post-liver Transplant Anastomotic Stricture

20. Oktober 2021 aktualisiert von: Sang Hyub Lee, Seoul National University Hospital

Clinical Usefulness of Digital Single-operator Cholangioscopy (SpyGlass™) for Post-liver Transplant Anastomotic Stricture

Liver transplantation (LT) is an essential treatment for end-stage liver disease. Although clinical outcomes of LT recipients have markedly improved, anastomotic biliary strictures (ABS) are still occurred in 10-40% of post-LT patients.

In the Korea, living donor LT (LDLT) is the more common than deceased donor LT (DDLT). When LDLT is performed, the right lobe graft is usually used, and the right anterior and posterior segmental bile ducts (RASD/RPSD) of the graft are reconstructed by the duct-to-duct anastomosis method to the common hepatic duct of the recipient.

When ABS occurs in LDLT recipients, the stricture site is often very tight and twisted. So, conventional endoscopic procedure is challenging and success rate of ERCP for ABS is still unsatisfactory (about 60%). Furthermore, approach to the RPSD is more intricate than that to RASD because the duct opening is located deeper in a posterior aspect. Therefore, despite being able to benefit the patient, bilateral drainage (both RASD and RPSD) is considered to be more difficult and unilateral drainage of RASD is mainly performed.

In 2015, high-resolution cholangioscopy (SpyGlass™) was introduced. The system enables direct visualization of the bile and pancreatic ducts strictures. The 3rd Generation SpyScope DS II Access & Delivery Catheter introduced in 2018, features increased resolution and adjusted lighting to provide physicians with an even better view of the biliary and pancreatic ducts. To date, only several retrospective studies have evaluated the efficacy of SpyGlass for guidewire placement across the ABS and to the best of our knowledge only one prospective study is ongoing (ClinicalTrials.gov NCT #03205072). In that study ABS in both LDLT and DDLT patients are enrolled. Private communications with the Sponsor of this study, however, have reported that only approximately 10% of the cases are LDLT cases. In addition, there is no reported paper about the usefulness of Spyglass for bilateral drainage and its clinical benefit in post LT ABS.

If successful bilateral drainage is performed by using Spyglass, it may be more helpful for patients than unilateral drainage as it allows sufficient drainage of the transplanted liver. With this prospective study, we intends to investigate the efficacy of Spyglass for bilateral drainage of ABS in LDLT patients and improve drainage success rate. This results can be used as clinical basis for further studies such as randomized controlled trial.

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

40

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Seoul, Korea, Republik von, 03080
        • Rekrutierung
        • Seoul National University Hospital
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

LDLT patients with anastomotic biliary stricture

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 19 or older
  • Patients who treated with LDLT (Duct-to-duct anastomosis)
  • Patients with confirmed anastomosis site biliary stricture using cross-sectional imaging study (CT, MRI/MRCP).

Exclusion Criteria:

  • Patients with age 18 or under
  • Pregnant woman
  • Patients unable to endoscopic (transpapillary) approach due to prior surgical history
  • Patients who did not provide informed consent to participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
LDLT cohort
Living-donor liver transplatation (LDLT) patients with anastomotic biliary stricture
  1. Duodenoscope passes through esophagus and stomach to the papilla of Vater
  2. SpyScope DS Catheter passes through the duodenoscope and into common bile duct
  3. After direct visualization of anastomosis site stricture, guidewire is passed through SpyScope DS Catheter above the stricture site.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of Technical success
Zeitfenster: During endoscopic treatment (ERCP with SpyGlass)

① Successful guidewire placement across the stricture site or

② Successful subsequent treatment (advancement of dilatation balloon and/or placement of biliary endoprosthesis across the stricture when intended).

During endoscopic treatment (ERCP with SpyGlass)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of Clinical success
Zeitfenster: after a month of ERCP procedure
Rate of improvement of abdominal pain, obstructive jaundice or infection at one month after treatment
after a month of ERCP procedure
Rate of Complication rate
Zeitfenster: after a month of ERCP procedure
post-procedural cholangitis, pancreatitis, bleeding, or perforation
after a month of ERCP procedure
Rate of Recurrence rate
Zeitfenster: after a month of ERCP procedure
re-intervention within 1 month
after a month of ERCP procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

5. Oktober 2021

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. September 2024

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. September 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. September 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. Oktober 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Oktober 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Oktober 2021

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • H-2105-134-1219

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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