- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07557862
Multi-Site STARgraft (10401) Trial
29. April 2026 aktualisiert von: Healionics Corporation
Multi-Site Randomized Controlled Trial of STARgraft (10401) Vascular Graft for Hemodialysis Access
This is a multi-site, single-blind with parallel group, randomized controlled trial of Healionics STARgraft (10401) vascular graft for hemodialysis access compared with a market-leading commercially available ePTFE vascular graft (Gore Propaten Vascular Graft).
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
75
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Ashleigh Cooper
- Telefonnummer: 206-432-9060
- E-Mail: ashleigh@healionics.com
Studienorte
-
-
-
Cali, Kolumbien
- Clinica Farallones
-
Kontakt:
- Jaime Velez, MD
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- The patient requires the creation of vascular access for hemodialysis secondary to a diagnosis of End-Stage Renal Disease (ESRD) and intends to use the Vascular Graft device for arteriovenous (AV) access.
- The patient is currently on hemodialysis or intended to begin hemodialysis within 60 days following placement of the device.
- Adult patients, 18 years or older.
- Patient has given informed consent to participate in the trial.
- Stated willingness to comply with all trial procedures and availability for the duration of the trial.
- Able to effectively communicate with trial personnel.
- Life expectancy judged to be at least 2 years with consideration of patient frailty.
- Axillary vein approximately 7 mm in diameter or greater.
- Brachial artery approximately 4 mm in diameter or greater.
- Acceptable cardiac risk level (Cardiac Output ≥ 3.5 L/min, Pulmonary Artery Pressure ≤ 50 mmHg, and Ejection Fraction ≥ 40%).
- Systolic blood pressure equal to or greater than 120 mmHg.
- Absence of central venous stenosis downstream from implant site confirmed with ultrasound and/or venogram.
Exclusion Criteria:
- Unable or unlikely to comply with trial protocol and/or follow-up.
- Pregnancy.
- Previous history of peritoneal dialysis (PD) treatment within the last 2 months
- Central venous catheter located on same side as intended implant location.
- Clinical morbid obesity (BMI > 40).
- Anatomical limitations, including issues discovered intraoperatively during vessel exposure.
- Immunodeficiency syndrome.
- History of hypercoagulation or bleeding disorders.
- Elevated platelet count > 1 million per microliter of blood.
- History of heparin-induced thrombocytopenia syndrome (HIT).
- Medically confirmed stenosis or compromised valves in the veins downstream of the implant site.
- Inadequate arterial flow or pressure proximal to the implant site.
- Currently participating in another investigational drug or device trial which may clinically interfere with any endpoints of this trial.
- Fever greater than 38°C.
- Known allergic reaction to silicone.
- Confirmed or suspected bacterial, viral or parasitic infection within 8 weeks prior to graft implant, or ongoing symptoms.
- Uncontrolled or poorly controlled diabetes.
- History or evidence of severe cardiac disease.
- Any other condition which, in the judgment of the Investigator, would preclude adequate evaluation or impact patient safety or trial conduct.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: STARgraft (10401)
|
Device: STARgraft (10401) Surgical implantation of STARgraft (10401) for Hemodialysis in the upper forearm.
|
|
Aktiver Komparator: Gore Propaten
|
Device: Gore Propaten Surgical implantation of Gore Propaten for Hemodialysis in the upper forearm.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Safety: Subjects with Major Adverse Event
Zeitfenster: 6 months
|
Percent of subjects with major adverse event, defined as adverse events resulting from graft implantation or use for dialysis; and requiring surgical or endovascular intervention, or impacting or delaying graft use.
|
6 months
|
|
Effectiveness: Primary Unassisted Patency
Zeitfenster: 6 months
|
Measured as the percentage of patients retaining PUP at the timepoint.
Loss of primary unassisted patency is defined as use of any intervention to maintain full function of the permanent access: angioplasty, surgery of any type (such as for an pseudoaneurysm), thrombectomy or thrombolysis, or creation of an entirely new access.
|
6 months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juli 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Juni 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Juni 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
22. April 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
22. April 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
30. April 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
29. April 2026
Zuletzt verifiziert
1. April 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Urogenitale Erkrankungen
- Pathologische Prozesse
- Männliche Urogenitalerkrankungen
- Nierenerkrankungen
- Urologische Erkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen
- Weibliche Urogenitalerkrankungen und Schwangerschaftskomplikationen
- Chronische Erkrankung
- Krankheitsattribute
- Niereninsuffizienz
- Niereninsuffizienz, chronisch
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Nierenversagen, chronisch
Andere Studien-ID-Nummern
- 00635
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Ja
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
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