- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07598097
The Impact of Image Acquisition in Cervical Ultrasound on AI-Based Prediction of Preterm Birth in Clinical Practice
The Impact of Image Acquisition in Cervical Ultrasound on AI-Based Prediction of Preterm Birth in Clinical Practice: A Prospective Observational Study
This study prospectively evaluates whether the performance of an already-developed artificial intelligence (AI) model for predicting spontaneous preterm birth changes when cervical ultrasound images are obtained using different ultrasound image settings.
The primary research question is whether the AI model performs differently across images acquired with different imaging settings.
Studienübersicht
Status
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Emilie Pi F Sejer, MD
- Telefonnummer: 0045 28890690
- E-Mail: emilie.pi.fogtmann.sejer.01@regionh.dk
Studienorte
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-
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Copenhagen, Dänemark, 2100
- Rekrutierung
- Rigshospitalet, Copenhagen Univeristy Hospital
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Kontakt:
- Emilie Pi F Sejer, MD
- Telefonnummer: 0045 28890690
- E-Mail: emilie.pi.fogtmann.sejer.01@regionh.dk
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Pregnant women aged ≥18 years
- Attending routine second-trimester scan (and scheduled transvaginal cervical assessment per local protocol/workflow)
Exclusion Criteria:
- Absence of transvaginal cervical assessment at the second-trimester scan
- Missing follow-up data on pregnancy outcome (gestational age at delivery)
- Inadequate image quality or missing required cervical ultrasound image
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Pregnant women attending routine second-trimester scan
Pregnant women aged ≥18 years attending routine second-trimester scan (and scheduled transvaginal cervical assessment per local protocol/workflow).
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Acquisition of cervical ultrasound images with variation in image acquisition parameters.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Spontaneous preterm birth <37+0 weeks
Zeitfenster: At delivery.
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Birth <37+0 weeks after spontaneous onset of labor (with or without preterm prelabor rupture of membranes [PPROM]), regardless of mode of delivery, and excluding medically indicated (iatrogenic) preterm births without spontaneous onset.
|
At delivery.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Spontaneous preterm birth <34+0 and <32+0 weeks
Zeitfenster: At delivery.
|
At delivery.
|
Andere Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Any preterm birth (including medically indicated)
Zeitfenster: At delivery.
|
At delivery.
|
|
Time-to-delivery from scan
Zeitfenster: From second-trimester scan until delivery.
|
From second-trimester scan until delivery.
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Martin G Tolsgaard, MD, PhD, DMSc, Department of Obstetrics and Gynecology, Copenhagen University Hospital - Rigshospitalet, Copenhagen, Denmark
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- P-2026-21388
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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