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Comparison of Interrupted Suturing Versus Continuous Suturing in Laparotomy Wound Closed.

15. Mai 2026 aktualisiert von: Muhammad Aamir Latif

Comparison of Outcome of Emergency Laparotomy Wound Closed by Interrupted Suturing Versus Continuous Suturing.

Emergency laparotomy is associated with high morbidity, particularly due to wound dehiscence and infection. Choosing an optimal suturing technique can significantly impact patient outcomes, but data on the comparison of interrupted suturing with continuous suturing in emergency settings is limited. Therefore, the current study was planned, aiming to compare the outcome of emergency laparotomy wounds closed by interrupted suturing versus continuous suturing.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Interrupted suturing has been suggested to provide better tensile strength and allow for better healing by reducing tension across the wound. Several studies have reported a significantly lower incidence of wound dehiscence with interrupted suturing compared to continuous suturing. Additionally, interrupted suturing may lower the risk of wound infection by reducing bacterial migration along the suture line. Despite that, continuous suturing generally provides faster, more cost-effective wound closure with superior cosmetic outcomes and reduced short-term pain compared to interrupted sutures. If the study finds interrupted suturing to have superior outcomes, it could become the preferred method for emergency laparotomy closure, improving surgical success rates and patient recovery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

184

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Punjab Province
      • Rawalpindi, Punjab Province, Pakistan, 46000
        • Benazir Bhutto Hospital/Rawalpindi Medical University and Allied Hospitals

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients of either gender
  • Aged 18-60 years
  • Undergoing emergency laparotomy

Exclusion Criteria:

  • Unfit for surgery
  • History of diabetes
  • Immuno-compromised
  • Pregnant/lactating mothers
  • Malignancy
  • Very low or very high body mass index (< 15kg/m2 or > 30kg/m2)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Group-A
Patients went through interrupted closure with Smead Jones technique using prolene 1.
Patients went through interrupted closure with Smead Jones technique using prolene 1.
Experimental: Group-B
Patients went through continuous closure with prolene 1.
Patients went through continuous closure with prolene 1.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Wound dehiscence
Zeitfenster: 10 days
The frequency of patients who experienced spontaneous opening of the midline laparotomy sutures within 10 days of surgery was noted.
10 days
Wound infection
Zeitfenster: 10 days
The frequency of patients who showed the presence of pus or any discharge at the surgical wound site, which was accompanied by pain, fever, raised white blood cell count (> 11000), swelling, and erythema, was noted.
10 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Farhan Ahmed, Benazir Bhutto Hospital/Rawalpindi Medical University and Allied Hospitals, Rawalpindi
  • Studienleiter: Usman Qureshi, FCPS, Holy Family Hospital/Rawalpindi Medical University and Allied Hospitals, Rawalpindi

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. August 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

14. Februar 2026

Studienabschluss (Tatsächlich)

14. Februar 2026

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

15. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

15. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • Dr-Farhan-Rawalpindi

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

Data can be shared on a reasonable request.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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