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Neoadjuvant Radiotherapy Combined With NALIRIFOX and Adebrelimab in pMMR/MSS Locally Advanced Rectal Cancer: A Prospective, Randomized, Phase II Clinical Trial

28. Mai 2026 aktualisiert von: ZHI-ZHONG PAN, Sun Yat-sen University
To explore the efficacy and safety of radiotherapy combined with Adebrelimab and NALIRIFOX in patients with pMMR/MSS locally advanced rectal cancer

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

84

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Guangdong
      • Guangzhou, Guangdong, China, 510000
        • Sun Yat-sen University Cancer Center, 651 Dongfeng East Road, Guangzhou 510060, P. R. China

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients or their family members agree to participate in the study and sign the informed consent form;
  2. Age 18-75 years, male or female;
  3. Locally advanced rectal adenocarcinoma confirmed by histopathology;
  4. Clinical stage cT3-4bN0M0 or cTxN+M0, with or without MRF positive, with or without EMVI positive, expected to R0 resection;
  5. without intestinal obstruction;
  6. ECOG PS 0-1;
  7. expect survival up to 2 years;
  8. White blood cell count > 3.5×109/L;Platelet count ≥ 100×109/L;Hemoglobin ≥ 80 g/L;
  9. ALT ≤ 1.5×ULN, AST ≤ 1.5×ULN ;
  10. Serum creatinine ≤ 100μmol/l,

Exclusion Criteria:

  1. With inguinal lymph node metastasis or lateral lymph node metastasis (lymph node diameter ≥7 mm, or lymph node morphology and MRI features consistent with typical metastatic lymph nodes);
  2. Arrhythmia requiring antiarrhythmic treatment (except beta-blockers or digoxin), symptomatic coronary artery disease or myocardial ischemia (myocardial infarction within the last 6 months), or congestive heart failure exceeding NYHA Class II;
  3. Severe hypertension poorly controlled with medication;
  4. History of HIV infection, or active hepatitis B (HBV DNA ≥ 2000 IU/mL or 10⁴ copies/mL), or hepatitis C (positive hepatitis C antibody with HCV-RNA above the lower limit of detection of the assay);
  5. Active pulmonary tuberculosis (TB), currently receiving anti-tuberculosis treatment, or having received anti-tuberculosis treatment within 1 year prior to screening;
  6. Other active clinically severe infections (NCI-CTCAE Version 5.0);
  7. Preoperative evidence of distant metastasis outside the pelvis;
  8. Cachexia or organ function decompensation.
  9. History of pelvic or abdominal radiotherapy;
  10. Multiple primary colorectal cancers;
  11. Patients with seizures requiring treatment (e.g., corticosteroids or antiepileptic therapy);
  12. History of other malignancies within 5 years, except cured cervical carcinoma in situ or basal cell carcinoma of the skin;
  13. Drug abuse, or medical, psychological, or social conditions that may interfere with the patient's participation in the study or affect the evaluation of study results;
  14. Active autoimmune disease or history of autoimmune disease (including but not limited to: interstitial pneumonia, uveitis, enterocolitis, hepatitis, hypophysitis, nephritis, hyperthyroidism, and hypothyroidism);
  15. Receipt of any anti-infective vaccine (e.g., influenza vaccine, varicella vaccine, etc.) within 4 weeks prior to enrollment;
  16. Comorbidities requiring long-term treatment with immunosuppressive agents, or requiring systemic or local administration of corticosteroids at immunosuppressive doses (dose >10 mg/day of prednisone or other glucocorticoids with equivalent efficacy);
  17. Known or suspected hypersensitivity to the investigational drug, or to any medication administered in relation to this study;
  18. Any unstable condition that may jeopardize patient safety or compliance;
  19. Pregnant or lactating women, or women of childbearing potential not using adequate contraception;
  20. Refusal to sign the informed consent form.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: SCRT combined with Adalimumab and NALIRIFOX
Adalimumab combined with NALIRIFOX for two cycles. Radiotherapy: Short-course radiotherapy (SCRT) (25Gy/5F). Consolidation: Adalimumab combined with NALIRIFOX for six cycles
Short course radiotherapy, 5 * 5Gy, once a day, 5Gy each time, for 5 days; Adalimumab 1200 mg , D1, q2w, 2 cycles before radiotherapy and 6 cycles after radiotherapy; NALIRIFOX: Oxaliplatin 85 mg/m2, D1; Liposomal irinotecan 60 mg/m2, D1; LV 200 mg/m2; 5-FU 2400 mg/m2, Infusion for 48 hours; Repeat every 2 weeks. 2 cycles before radiotherapy and 6 cycles after radiotherapy;
Experimental: LCRT combined with Adalimumab and NALIRIFOX
Adalimumab combined with NALIRIFOX for two cycles. Radiotherapy: Long-course chemoradiotherapy (LCRT) (50Gy/25F, during the same period, capecitabine was 825 mg/m2, twice a day, 5 days a week). Consolidation: Adalimumab combined with NALIRIFOX for six cycles
Long course chemoradiotherapy,50 Gy in 25 fractions, during the same period, capecitabine was 825 mg / m2, twice a day, 5 days a week; Adalimumab 1200 mg , D1, q2w, 2 cycles before radiotherapy and 6 cycles after radiotherapy; NALIRIFOX: Oxaliplatin 85 mg/m2, D1; Liposomal irinotecan 60 mg/m2, D1; LV 200 mg/m2; 5-FU 2400 mg/m2, Infusion for 48 hours; Repeat every 2 weeks. 2 cycles before radiotherapy and 6 cycles after radiotherapy;

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CR rate
Zeitfenster: up to 6 months
the number of patients with a pCR for those who underwent surgery and a cCR for those who underwent WW; The pCR was defined as the absence of any tumor cells from the primary tumor and lymph nodes in the specimen after radical surgery (ypT0N0) or the absence of any tumor cells in the lesion after local resection (ypT0).The cCR was defined as the absence of residual disease on DRE, MRI, and endoscopy.
up to 6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Gesamtüberleben
Zeitfenster: ein erwarteter Durchschnitt von 5 Jahren
Die Zeit vom Datum der Randomisierung bis zum Tod aus irgendeinem Grund
ein erwarteter Durchschnitt von 5 Jahren
R0-Resektionsrate
Zeitfenster: ein erwarteter Durchschnitt von 2 Jahren
Die Rate der negativen Marge mikroskopisch
ein erwarteter Durchschnitt von 2 Jahren
Event-Free Survival(EFS) rate
Zeitfenster: an expected average of 5 years
The percentage of patients without disease recurrence or progression or death due to any cause
an expected average of 5 years
ORR[Objective Response Rate]
Zeitfenster: an expected average of 1.5 years
Proportion of subjects in the analysis population who achieved complete response (CR) or partial response (PR) based on RECIST 1.1 criteria.
an expected average of 1.5 years
OPR
Zeitfenster: an expected average of 1.5 years
Organ Preservation Rate
an expected average of 1.5 years
Adverse events (AEs)
Zeitfenster: an expected average of 1.5 years
Adverse events and surgical safety
an expected average of 1.5 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

30. Juni 2028

Studienabschluss (Geschätzt)

31. Dezember 2032

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

28. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

IPD-Sharing-Zeitrahmen

From Study complement

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • ICF

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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