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CRUISE System in Flight (CRUISE)

5. Juni 2026 aktualisiert von: Hernando Gomez

CRUISE Blinded STAT Helicopter Study

This is a prospective, observational, blinded clinical study with the purpose of assessing the safety of a non-invasive decision support system for the identification and management of shock (the CRUISE system). Researchers will compare the recommendations provided by the CRUISE system with those executed as part of the standard of care by transport paramedics and medics in acute ill adult critically ill patients in shock or requiring active resuscitation being transported by helicopter (STAT MedEvac) to Presbyterian Hospital.

Planned total enrollment is 60 patients.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The objective is to compare the performance of the CRUISE system compared to the actions executed by the critical care transport teams during the resuscitation of patients with shock or in need of active resuscitation while being transported from the field or outside hospitals to all core hospitals in the UPMC system (Presbyterian, Shadyside, Mercy and Passavant Hospitals). Specifically, focus on safety, which will define in several domains including (i) a comparison of the recommendations of the CRUISE system and the actions executed by the transport team, (ii) the differences in dose of blood, crystalloids and vasopressors between the two, (iii) the presence of artifacts in the monitoring systems leading to false positives or false negatives with both the CRUISE system and medical team, and (iv) the difference in time to intervention between the medic team and CRUISE recommendations. Researchers hypothesize that the recommendations provided by the CRUISE system will lead to faster interventions, with less fluid and lower levels of norepinephrine than the resuscitation driven by the transport teams.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Geschätzt)

60

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

  • Name: Howard R Stein, MS
  • Telefonnummer: 412-874-9992
  • E-Mail: hos12@pitt.edu

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Critical ill patients being transported to the hospital by EMS to the core tertiary UPMC hospitals (UPMC Presbyterian, Shadyside, Mercy, and Passavant).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All adult patients with signs of shock evaluated, treated, and/or transported by Emergency Medical Services under medical oversight of UPMC EMS Medical Directors and/or arriving at UPMC facilities with which the PI and Co-investigators routinely have access to the records.

Exclusion Criteria:

  • Age < 18 years
  • Active atrial fibrillation or irregular rhythm
  • Open chest
  • Known right ventricular failure

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Observational Blinded Group
The sensor device will be removed either by STAT MedEvac personnel or by the investigator after arrival at the hospital. The patient will receive their standard care upon hospital arrival. The sensor device will be manually retrieved by the investigator, and deidentified physiological, and waveform data will be loaded to a research server. Maintain a linkage list to connect this deidentified data back to the original patient. Prehospital XMLs are downloaded from SQL database as XMLs, they are then processed and appended to STATA tables. The primary key (PRID) is then linked to the noninvasive monitors with the same key and temporally matched if key is not present. EHR is linked through secondary keys (MRN and FIN). Further EHR linkage is done by perfectly matching Protected Health Information (PHI) patient name and date of admission from trauma registry. An arbitrary study ID variable is created for each subject, and a linkage list is saved along with all other PHI information

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
CRUISE system decisions Versus Standard Care by Transport decisions - total time to resuscitate
Zeitfenster: Up to 4 hours of monitoring

Measurable Outcome Description:

1.Overall comparison between CRUISE GEN system & Standard Care by Transport paramedics in amount of time spent on resuscitating acute ill adult critically ill patients in shock.

Name of Measurement: Total Length of time to resuscitate

Measurement Tool: CRUISE Device clock data collected Versus Standard Care Device Clock data collected

Up to 4 hours of monitoring

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Hernando Gomez, MD, University of Pittsburgh

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Mai 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. September 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. April 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

5. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • STUDY25080077
  • HT942524C0121 (Andere Zuschuss-/Finanzierungsnummer: Combat Casualty Care Research Program (CCCRP))

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

The plan is not to share any data outside the study team. The DOD requires all vendors to sign NDAs and commit to the rules of the study. Any party that may have access to the data will be part of the study team and committed thru NDAs & subcontracts.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Schock

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