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AAVrh10-PCCA Gene Therapy for Propionic Acidemia

8. Juni 2026 aktualisiert von: David R. Deyle, Mayo Clinic

Phase 1 Study of Intravenous Administration of a Serotype rh.10 Replication Deficient Adeno-associated Virus Gene Transfer Vector Expressing the Human Propionyl-CoA Carboxylase cDNA (AAVrh10-PCCA) to Individuals With Propionic Acidemia

Propionic acidemia is a genetic metabolic disorder characterized by metabolic acidosis, ketosis, vomiting, lethargy, cognitive impairment, and risk of death. It results from loss of function of the mitochondrial enzyme propionyl-CoA carboxylase and can be due to disease-causing variants in the PCCA gene, leading to accumulation of propionyl-CoA and its toxic metabolites. The purpose of this trial is to evaluate the safety and potential therapeutic benefit of an AAV-based gene therapy for propionic acidemia in patients with genetically confirmed biallelic variants in PCCA.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

9

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age six months to 2 years of age at day of vector infusion. For those <1 year of age they must have been ≥37 weeks gestational age at the time of birth and without other conditions/comorbidities that in the opinion of the Investigator may interfere with the interpretation of study results.
  • Confirmed diagnosis of propionic acidemia with biallelic PCCA gene mutations based on molecular genetic testing.
  • Study participants must have a diagnosis of neonatal-onset propionic acidemia with a documented episode of decompensation that can include any of the following findings: lethargy, poor feeding, irritability, vomiting, encephalopathy, respiratory failure, seizures, coma, metabolic acidosis, lactic acidosis, ketonuria, hypoglycemia, hyperammonemia, and cytopenias or history of recurrent hospitalizations.
  • Parents or legal guardians of study participants must agree to comply in good faith with the conditions of the study, including attending all of the required baseline and follow-up assessments, and parents or legal guardians must give consent for their child's participation.

Exclusion Criteria:

  • Hemoglobin <10 g/dl
  • Platelet count < 100,000 per mm3
  • Liver Enzyme ALT/AST >2.5 ULN
  • Direct Bilirubin > 1.5
  • Active viral infection (includes HIV or serology positive for hepatitis B or C).
  • Previous liver transplant
  • Subjects with active decompensation as demonstrated by a pH < 7.3, bicarbonate < 15 mmol/L, NH3 > 75 mcmol/L, lactate > 2.5 mmol/L, urine ketones
  • Previously received gene therapy or messenger ribonucleic acid (mRNA) treatments for PA.
  • Grade 3 or 4 heart failure according to the Modified Ross Heart Failure Classification for Children or the New York Heart Association Classification.
  • Family does not want to disclose patient's study participation with primary care physician and other medical providers.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Gene Therapy First Cohort (3 patients)
AAVrh10-PCCA, single dose of 2 x 10^12 vg per kilogram of body weight (first three patients), IV administration
AAVrh10-PCCA (Dose of 2 x 10^12 vg per kg body weight) is an adeno-associated viral vector containing the adeno-associated virus terminal repeat sequences flanking a transgene cassette harboring the cytomegalovirus (CMV) immediate-early enhancer and beta actin promoter, the human PCCA cDNA, and the bovine growth hormone polyadenylation sequence.
Experimental: Gene Therapy Second Cohort (3 patients)
AAVrh10-PCCA, single dose of 8 x 10^12 vg per kilogram of body weight (middle three patients), IV administration
AAVrh10-PCCA (Dose of 8 x 10^12 vg per kg body weight) is an adeno-associated viral vector containing the adeno-associated virus terminal repeat sequences flanking a transgene cassette harboring the cytomegalovirus (CMV) immediate-early enhancer and beta actin promoter, the human PCCA cDNA, and the bovine growth hormone polyadenylation sequence.
Experimental: Gene Therapy Third Cohort (3 patients)
AAVrh10-PCCA, single dose of 3.2 x 10^13 vg per kilogram of body weight (last three patients), IV administration
AAVrh10-PCCA (Dose of 3.2 x 10^13 vg per kg body weight) is an adeno-associated viral vector containing the adeno-associated virus terminal repeat sequences flanking a transgene cassette harboring the cytomegalovirus (CMV) immediate-early enhancer and beta actin promoter, the human PCCA cDNA, and the bovine growth hormone polyadenylation sequence.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of treatment-emergent adverse events
Zeitfenster: 7 years
Total number of treatment-emergency adverse events. Adverse events include serious adverse events, lab safety tests, vital signs, and dose-limiting toxicities.
7 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: David R. Deyle, MD, Mayo Clinic

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2032

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2033

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

12. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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