Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Longitudinal Evaluation of Preoperative eHealth Literacy and Nutritional Index on Early Functional Recovery After Fragility Fractures

12. Juni 2026 aktualisiert von: Xun Guan, Shandong University
The integration of digital technologies into chronic disease rehabilitation has transformed people care, yet the specific impact of electronic health literacy on early functional outcomes in fragility fracture people remains underexplored. This study investigates the association between preoperative eHealth literacy and both preoperative and early postoperative functional outcomes in people with fragility fractures.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

353

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Shandong
      • Jinan, Shandong, China, 250000
        • Shandong University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

  • People diagnosed with fragility fractures according to the clinical "Primary Osteoporosis Diagnosis and Treatment Guidelines (2022 Edition)"[17] and based on the clinical diagnosis;

    • People who have undergone conventional surgical treatment;

      • People who are conscious and able to communicate normally; ④ People who have provided informed consent and voluntarily participate in this study; ⑤ People aged ≥18 years.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • People diagnosed with fragility fractures according to the clinical "Primary Osteoporosis Diagnosis and Treatment Guidelines (2022 Edition)"[17] and based on the clinical diagnosis;

    • People who have undergone conventional surgical treatment; ③ People who are conscious and able to communicate normally;

      ④ People who have provided informed consent and voluntarily participate in this study;

      ⑤ People aged ≥18 years.

Exclusion Criteria:

  • Individuals with severe cognitive impairment;

    • Pathological fractures caused by tumors or other reasons; ③ People with other severe diseases, such as cancer, severe cardiopulmonary diseases, etc., who are unable to cooperate; ④ Individuals currently participating in other research projects.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Barthel Index
Zeitfenster: At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on Barthel Index.
Barthel Index (BI) is widely used to quantify activities of daily living and is sensitive to short-term changes during hospitalization. A low BI at discharge limits the effectiveness of rehabilitation and is associated with poor prognosis. The lowest score on this scale is 0, and the highest score is 100.
At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on Barthel Index.
EQ-5D-5L
Zeitfenster: At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on EQ-5D-5L.
EQ-5D is a health-related quality of life (HRQoL) questionnaire widely used in economic, clinical, and population health studies. The EQ-5D descriptive system comprises five dimensions: mobility, self-care, usual activities, pain/discomfort and anxiety/depression. It has two versions, a three-level EQ-5D (EQ-5D-3L) and a five-level EQ-5D (EQ-5D-5L). Each dimension of the EQ-5D-3L consists of 3 levels: no difficulty at all, some difficulty, and extreme difficulty.
At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on EQ-5D-5L.
PNI
Zeitfenster: At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on PNI.
The PNI was derived using the formula: 10 × serum albumin (g/dL) + 0.005 × lymphocyte count (/mm3). Serum albumin < 4.0 g/dL = 1 point, ≥4.0 g/dL = 0 points and LMR < 4.44 = 1 point, ≥4.44 = 0 points. The total PNI varied from 0 to 4, higher values reflect a more favorable nutritional and inflammatory profile.
At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on PNI.
EQ-VAS
Zeitfenster: At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on EQ-VAS.
Participants rated their current health on a 100-point EQ visual analog scale (EQ VAS), ranging from "worst imaginable health state" (0) to "best imaginable health state" (100).
At baseline, 3 days postoperatively, 7 days postoperatively and 30 days postoperatively data on EQ-VAS.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. September 2022

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2022-R-184

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren