- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07709871
A Prospective Trial Of Oral Lead Chelation To Slow Renal Function Decline In Lead-Loaded Type 2 Diabetic Nephropathy Patients
16. Juli 2026 aktualisiert von: The Fourth Affiliated Hospital of Zhejiang University School of Medicine
A Prospective Study On The Effect Of Oral Chelator Therapy On Delaying Renal Function Progression In Type 2 Diabetic Nephropathy Patients With Elevated Lead Burden
This is a single-arm prospective clinical study conducted at The Fourth Affiliated Hospital of Zhejiang University School of Medicine.
Previous basic research has found that patients with type 2 diabetic nephropathy have higher blood lead levels than ordinary people, and lead accumulation may accelerate kidney function decline.
A total of 42 eligible participants will be enrolled, who are diagnosed with type 2 diabetic nephropathy, have baseline blood lead ≥5 µg/dl, CKD stage ≤3 and 24-hour urinary protein <8 g.
All subjects will receive oral dimercaptosuccinic acid (DMSA) capsules for lead removal according to standardized treatment courses for up to 3 months.
During treatment, blood lead, urine lead, renal function and other indicators will be tested monthly.
After the 3-month intervention, all participants will be followed up for 12 months, with relevant laboratory examinations conducted every 3 months to observe changes in renal function.
The main goal of this study is to evaluate whether oral lead chelation therapy can slow the progression of kidney damage in patients with high lead burden and type 2 diabetic nephropathy, and provide clinical evidence for the intervention of lead-induced kidney injury in diabetic populations.
Patients with hypertension, hyperlipidemia, autoimmune diseases, malignant tumor history, previous occupational lead exposure or drug allergies will not be enrolled.
No healthy volunteers will be recruited, and individual raw patient data will not be shared externally after the study.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
42
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Xin Li
- Telefonnummer: 0579-89935390
- E-Mail: 903706017@qq.com
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosed with type 2 diabetic nephropathy;
- Baseline blood lead level ≥ 5 μg/dL;
- Chronic kidney disease stage ≤ 3;
- 24-hour urinary protein < 8 g;
- Age ≥ 18 years;
- Able to voluntarily sign a written informed consent form.
Exclusion Criteria:
- Combined hypertension or hyperlipidemia;
- Confirmed history of autoimmune diseases;
- Personal history of malignant tumors;
- Reversible renal insufficiency (malignant hypertension, active urinary tract infection, recent use of nephrotoxic drugs);
- Previous occupational lead exposure history;
- Known drug allergy to dimercaptosuccinic acid;
- Unable to complete regular follow-up visits.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Oral Dimercaptosuccinic Acid Chelation Treatment Arm
|
Oral dimercaptosuccinic acid capsules with two optional oral dosing regimens for lead removal in lead-loaded type 2 diabetic nephropathy patients.
The treatment lasts up to 3 months with regular monthly laboratory monitoring, followed by 12-month follow-up to observe renal function changes, differing from intravenous chelation intervention in other studies.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Change in estimated glomerular filtration rate (eGFR) from baseline at 12 months after oral chelation therapy
Zeitfenster: 3 months oral chelation intervention, followed by 12 months of quarterly follow-up assessment, with the primary endpoint measured at the 12-month post-treatment visit
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3 months oral chelation intervention, followed by 12 months of quarterly follow-up assessment, with the primary endpoint measured at the 12-month post-treatment visit
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. August 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Januar 2029
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Januar 2029
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. Juli 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
16. Juli 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
17. Juli 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
17. Juli 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Juli 2026
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Andere Studien-ID-Nummern
- KY-2025-377
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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