Effects of Dietary Interventions on the Brain in Mild Cognitive Impairment (MCI)
2017年7月26日 更新者:Agnes Flöel、Charite University, Berlin, Germany
Enhancing Memory Functions in Patients With Mild Cognitive Impairment by Dietary Interventions and in Combination With Exercise and Cognitive Training - Proof of Concept and Mechanisms
The study will investigate whether dietary modification could provide positive effects on brain functions in elderly people with mild cognitive impairment.
研究概览
地位
完全的
条件
详细说明
The age-related degradation of cognitive functions even to the point of neurodegenerative disorders such as Alzheimer's disease are a growing public-health concern with devastating effects.
Referring to animal data, empirical studies, and pilot human trials, dietary modification (caloric restriction, omega-3 fatty acids and resveratrol) should improve cognitive functions such as learning and memory. To test this hypothesis, the researchers study general brain functions in elderly subjects (50-80 years old) with mild cognitive impairment.
研究类型
介入性
注册 (预期的)
330
阶段
- 阶段2
- 第三阶段
联系人和位置
本节提供了进行研究的人员的详细联系信息,以及有关进行该研究的地点的信息。
学习地点
-
-
-
Berlin、德国
- Department of Neurology, Charité Universitätsmedizin Berlin
-
-
参与标准
研究人员寻找符合特定描述的人,称为资格标准。这些标准的一些例子是一个人的一般健康状况或先前的治疗。
资格标准
适合学习的年龄
50年 至 80年 (成人、年长者)
接受健康志愿者
不
有资格学习的性别
全部
描述
Inclusion Criteria:
- subjects with mild cognitive impairment
- 50-80 years old
- moderate to heavy weight (BMI 25-35)
Exclusion Criteria:
- dementia
- diabetes
- severe disease
- younger than 50 years
- BMI < 25
学习计划
本节提供研究计划的详细信息,包括研究的设计方式和研究的衡量标准。
研究是如何设计的?
设计细节
- 主要用途:预防
- 分配:随机化
- 介入模型:并行分配
- 屏蔽:四人间
武器和干预
参与者组/臂 |
干预/治疗 |
|---|---|
|
安慰剂比较:安慰剂
|
6 months of placebo intake
|
|
实验性的:Caloric restriction
|
6 months of caloric restriction (15 %)
|
|
实验性的:omega-3 supplementation
|
6 months of omega-3 supplementation
|
|
实验性的:resveratrol supplementation
|
6 months of resveratrol supplementation
|
|
实验性的:2nd step: intervention + physical /cognitive training
most effective dietary intervention plus physical and cognitive training
|
most effective dietary intervention plus physical and cognitive training
|
|
安慰剂比较:2nd step: most effective dietary intervention plus control
most effective dietary intervention plus control
|
most effective dietary intervention plus control
|
研究衡量的是什么?
主要结果指标
结果测量 |
大体时间 |
|---|---|
|
Alzheimer's Disease Assessment Scale - cognitive subscale
大体时间:Prior to intervention and after 6 months of intervention
|
Prior to intervention and after 6 months of intervention
|
次要结果测量
结果测量 |
大体时间 |
|---|---|
|
功能性/结构性大脑变化
大体时间:干预前和干预 6 个月后
|
干预前和干预 6 个月后
|
|
血浆生物标志物
大体时间:干预前和干预 6 个月后
|
干预前和干预 6 个月后
|
合作者和调查者
在这里您可以找到参与这项研究的人员和组织。
调查人员
- 学习椅:Agnes Floeel, Prof.、Charité University Berlin
出版物和有用的链接
负责输入研究信息的人员自愿提供这些出版物。这些可能与研究有关。
一般刊物
- Kobe T, Witte AV, Schnelle A, Lesemann A, Fabian S, Tesky VA, Pantel J, Floel A. Combined omega-3 fatty acids, aerobic exercise and cognitive stimulation prevents decline in gray matter volume of the frontal, parietal and cingulate cortex in patients with mild cognitive impairment. Neuroimage. 2016 May 1;131:226-38. doi: 10.1016/j.neuroimage.2015.09.050. Epub 2015 Oct 1.
- Kobe T, Witte AV, Schnelle A, Tesky VA, Pantel J, Schuchardt JP, Hahn A, Bohlken J, Grittner U, Floel A. Impact of Resveratrol on Glucose Control, Hippocampal Structure and Connectivity, and Memory Performance in Patients with Mild Cognitive Impairment. Front Neurosci. 2017 Mar 7;11:105. doi: 10.3389/fnins.2017.00105. eCollection 2017.
- Witte AV, Kobe T, Graunke A, Schuchardt JP, Hahn A, Tesky VA, Pantel J, Floel A. Impact of leptin on memory function and hippocampal structure in mild cognitive impairment. Hum Brain Mapp. 2016 Dec;37(12):4539-4549. doi: 10.1002/hbm.23327. Epub 2016 Aug 11.
- Wirth M, Pichet Binette A, Brunecker P, Kobe T, Witte AV, Floel A. Divergent regional patterns of cerebral hypoperfusion and gray matter atrophy in mild cognitive impairment patients. J Cereb Blood Flow Metab. 2017 Mar;37(3):814-824. doi: 10.1177/0271678X16641128. Epub 2016 Jul 20.
- Kobe T, Witte AV, Schnelle A, Grittner U, Tesky VA, Pantel J, Schuchardt JP, Hahn A, Bohlken J, Rujescu D, Floel A. Vitamin B-12 concentration, memory performance, and hippocampal structure in patients with mild cognitive impairment. Am J Clin Nutr. 2016 Apr;103(4):1045-54. doi: 10.3945/ajcn.115.116970. Epub 2016 Feb 24.
研究记录日期
这些日期跟踪向 ClinicalTrials.gov 提交研究记录和摘要结果的进度。研究记录和报告的结果由国家医学图书馆 (NLM) 审查,以确保它们在发布到公共网站之前符合特定的质量控制标准。
研究主要日期
学习开始
2010年8月1日
初级完成 (实际的)
2016年7月1日
研究完成 (实际的)
2016年12月1日
研究注册日期
首次提交
2010年10月12日
首先提交符合 QC 标准的
2010年10月12日
首次发布 (估计)
2010年10月13日
研究记录更新
最后更新发布 (实际的)
2017年7月28日
上次提交的符合 QC 标准的更新
2017年7月26日
最后验证
2017年7月1日
更多信息
此信息直接从 clinicaltrials.gov 网站检索,没有任何更改。如果您有任何更改、删除或更新研究详细信息的请求,请联系 register@clinicaltrials.gov. clinicaltrials.gov 上实施更改,我们的网站上也会自动更新.
caloric restriction的临床试验
-
Hasanuddin University完全的