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Risk Factors for Venous Thromboembolism in the Community

5. Dezember 2012 aktualisiert von: Mayo Clinic

Subtherapeutic Heparin Anticoagulation as a Predictor of Recurrent Venous Thromboembolism: A Population-Based Cohort Study

To evaluate the trends in the incidence of venous thromboembolism, to determine the risk factors for venous thromboembolism in patients with medical and surgical illness, and to evaluate the efficacy of the anticoagulant therapy in reducing venous thromboembolism.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

BACKGROUND:

Venous thromboembolism (VTE) occurs frequently among patients hospitalized for major surgery or hospitalized for a medical illness primarily due to prolonged duration of immobilization. However, many patients undergo major surgery without any occurrence of VTE. Standard prophylactic therapy after surgery is heparin, which reduces the risk of VTE. However, heparin is associated with bleeding complications. Thus, it would be desirable to identify patients at high risk for VTE who might benefit the most from heparin therapy. An important focus of the study is to look at genetic factors which might play an important role in VTE incidence.

DESIGN NARRATIVE:

The study is a population based, retrospective case and case-control investigation of the genetic and environmental determinants of venous thromboembolism in the Rochester Minnesota Olmsted County population. The first five years of the study had three specific aims. The first specific aim was to update the 1966-1995 inception cohort to include Olmsted County residents with VTE during the five year period, 1996-2000. The second aim was to extend the analysis of risk factors for VTE by identifying two Olmsted County residents (controls) without VTE matched by age and gender to each definite or probable case within the 1996-2000 cohort, and to obtain plasma and genomic DNA from all cases and controls and perform a case-control study. The third specific aim was to evaluate the efficacy of anticoagulant therapy to prevent VTE recurrence.

The study was extended through March, 2009 to investigate trends in the incidence of venous thromboembolism, new risk factors including lipid-lowering, beta-blocker, and ACE-inhibitor therapies, and introduction of low molecular weight heparin (LMWH) therapy.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

385

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905
        • Mayo Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Using the data resouces of the Rochester Epidemiology Project, we will update the 1966-1995 inception cohort to include Olmsted County, Minnesota residents with with a first-lifetime deep vein thrombosis (DVT) or pulmonary embolism (PE) during the five year period, 1996-2000. All subjects will be followed forward in time through their linked medical records in the community (retrospective cohort study), until death or the most recent clinical contact. For each subject, all inpatient and outpatient medical records of any local health care provider will be searched for vital status at last clinical contact. For deceased patients, all death certificates will be reviewed regardless of the patient location at death.

We also identified two Olmsted County residents (controls) without VTE matched by age and gender to each definite or probable case within the 1996-2000 cohort to perform a case-control study.

Beschreibung

No eligibility criteria

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Incident Cohort with VTE
Olmsted County, Minnesota residents with with a first-lifetime deep vein thrombosis (DVT) or pulmonary embolism (PE) during the five year period, 1996-2000.
Controls without VTE
Two Olmsted County, Minnesota residents without venous thromboembolism (VTE) were matched by age and gender to each definite or probable case of VTE within the 1996-2000 cohort.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Mean time interval between commencing unfractionated heparin therapy and achieving a therapeutic activated partial thromboplastin time (aPTT)
Zeitfenster: Day 1 in hospital
The time interval (minutes) was measured retrospectively, using the electronic medical record for each subject.
Day 1 in hospital

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: John Heit, MD, Mayo Clinic

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. April 2001

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Februar 2001

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. Februar 2001

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. Februar 2001

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Dezember 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Dezember 2012

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 864-98
  • R01HL066216 (US NIH Stipendium/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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