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Quality Initiative in Rectal Cancer (QIRC) Trial

10. September 2005 aktualisiert von: Hamilton Health Sciences Corporation
The Quality initiative in rectal cancer (QIRC) trial will test if a strategy designed to positively influence surgeon practice can decrease hospital rates of permanent colostomy and local tumour recurrence for surgically treated rectal cancer patients.

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Approximately 5000 Canadians are annually diagnosed with rectal cancer. For patients undergoing rectal cancer surgery two unfortunate outcomes are permanent colostomy and local tumor recurrence. Research demonstrates that in Ontario, Canada and other parts of the world the standard of care for rectal cancer surgery leaves room for improvement.

This is a multi-center trial that will test if a set of interventions designed to positively influence surgeon practice, titled the Quality Initiative in Rectal Cancer (QIRC) strategy, can improve rates of permanent colostomy and local tumour recurrence for surgically treated rectal cancer patients. Secondary outcomes to be assessed include sexual, bowel, and bladder function, and quality of life. The QIRC strategy consists of a workshop to discuss quality issues in rectal cancer, operative demonstration to demonstrate optimal surgical techniques, the use of opinion leaders, and a postoperative questionnaire designed to prompt surgeons to re-examine their key operative steps. The QIRC strategy is largely designed to teach total mesorectal excision, a new gold standard for rectal cancer surgery that has been shown in non-randomized studies to lower patient rates of permanent colostomy and local tumour recurrence.

Sixteen hospitals across the province of Ontario were allocated by cluster randomization to the QIRC strategy (experimental arm) versus minimal intervention (control arm). All hospitals are high-volume centres - an annual rectal cancer procedure volume of 15 or greater. Hospitals in the control arm represent the normal practice environment. Approximately 700 patients will be assessed. In addition to measuring rates of permanent colostomy and local recurrence of tumour, the study will examine bowel, bladder and sexual function, and overall quality of life among patients.

A positive trial - better results in hospitals that receive the intervention - may suggest that to effectively influence surgeon practice, resource intense approaches are necessary along with active buy-in from the surgical community.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

691

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Sekunde und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Hospital inclusion criteria:

1. An Ontario hospital with a procedure volume of 15 or more major rectal cancer resections per year for fiscal years 1996 to 1998.

Patient inclusion criteria:

  1. Consecutive patients at each participating site who underwent major rectal cancer surgery.
  2. Tumor located within 15 cm of anal verge by rigid sigmoidoscopy, or, at or below the level of the sacral promontory at the time of surgery.

Exclusion Criteria:

-

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Bildung/Beratung/Schulung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Hospital rate of permanent colostomy
Hospital rate of local recurrence

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Lebensqualität
Bowel, bladder and sexual function

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Marko Simunovic, MD, McMaster University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2002

Studienabschluss

1. Juni 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. September 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. September 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

16. September 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. September 2005

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. September 2005

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2005

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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