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The Effect of a Contingency Management Intervention on Substance Use (REAP)

19. Juli 2018 aktualisiert von: VA Office of Research and Development

Effectiveness of Contingency Management in VA Addictions Treatment

Contingency management interventions involve providing a tangible reward for progress toward treatment goals. The purpose of this study is to determine whether a contingency management intervention added to usual care leads to improved attendance and decreased substance use in patients attending outpatient substance use disorders treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Design: This will be a randomized, controlled trial. 360 veterans presenting for specialty substance use disorders treatment at the Minneapolis VAMC and the VA Puget Sound Health Care System will be randomly assigned to 8 weeks of Usual Care or Usual Care plus Contingency Management. Minimal exclusion criteria include primary cannabis dependence, primary opioid dependence, screening positive for pathological gambling, serious psychiatric symptoms or suicide risk. Randomization will be stratified by site and primary substance use disorder (alcohol or stimulant). All participants will meet with a research assistant twice per week to submit urine drug and breath alcohol samples. Participants randomized to the contingency management interventions will have the opportunity to draw tokens (with replacement) from a bowl each time they submit negative urine drug and breath alcohol screens. The number of drawings allowed escalates with continuous weeks of negative screens or returns to baseline if screens are positive or missed. Half of the 500 tokens will result in social reinforcement ("Good Job!"). The remainder will earn a VA canteen voucher worth monetary value. Follow-up assessments occur 2, 6, and 12 months after enrollment into the study. Primary outcomes measures include number of days with negative urine drug and breath alcohol screens during the intervention phase, days of treatment attendance during the intervention phase, and percent days abstinent on the Timeline Follow-Back interview at follow-up assessments. Secondary outcomes include a brief assessment of employment, housing, legal, and psychiatric status, and administrative data on VA service utilization. A process evaluation and an economic analysis are included.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

332

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Minnesota
      • Minneapolis, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55417
        • Minneapolis VA Health Care System, Minneapolis, MN
    • Washington
      • Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98108
        • VA Puget Sound Health Care System Seattle Division, Seattle, WA

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • veterans presenting for outpatient substance use disorders treatment with a diagnosis of alcohol, cocaine, amphetamine, or methamphetamine dependence

Exclusion Criteria:

  • primary cannabis dependence
  • primary opioid dependence
  • severe psychiatric symptoms
  • suicide risk
  • positive history or screen for pathological gambling
  • lacking transportation or living too far away to attend twice per week research appointments

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Contingency Management
Participants complete urine and breath screens 2 times per week for 8 weeks. If urine and breath screens are negative, they receive a chance to draw tokens from a bowl. Some tokens are social reinforcement. Others have monetary value.
Participants complete urine and breath screens 2 times per week for 8 weeks. If urine and breath screens are both negative, the participant receives a chance to draw tokens from a bowl. Some tokens are social reinforcement (Good Job!). Other have monetary value.
Placebo-Komparator: Placebo
Participants complete urine and breath screens 2 times per week for 8 weeks with no reinforcement for negative results.
Participants complete urine and breath screens 2 times per week for 8 weeks with no reinforcement for negative results.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of Negative Breath Alcohol and Urine Drug Screens Out of Possible 16
Zeitfenster: 8 weeks
8 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Psychiatric Status
Zeitfenster: 8 weeks, 6 months, 12 months

Kessler Psychological Distress Scale (K10) - score range 10 to 50.

  • score under 20 are likely to be well
  • score 20-24 are likely to have mild psychological distress
  • score 25-29 are likely to have moderate psychological distress
  • score 30 and over are likely to have a severe psychological distress
8 weeks, 6 months, 12 months
VHA Healthcare Service Utilization
Zeitfenster: Baseline to 6 month follow up and 6 month follow up to 12 month follow up.
Cost of total healthcare utilization for six month period between baseline and 6 month follow up and six month period between 6 month and 12 month follow up.
Baseline to 6 month follow up and 6 month follow up to 12 month follow up.
Housing
Zeitfenster: 8 week, 6 month and 12 month follow-ups
Number of participants reporting stable housing (owned or rented house, apartment or room)
8 week, 6 month and 12 month follow-ups
Legal Status
Zeitfenster: 8 weeks, 6 month and 12 month follow ups
Number of participants reporting detention or incarceration in the previous 30 days
8 weeks, 6 month and 12 month follow ups
Employment Status
Zeitfenster: 8 week, 6 month and 12 month follow up
Number of participants identifying themselves as unemployed.
8 week, 6 month and 12 month follow up

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hildi J. Hagedorn, PhD, Minneapolis VA Health Care System, Minneapolis, MN

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. November 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. November 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. November 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

16. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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