Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Comparison of the Safety of First Trimester Abortions Performed by Physicians and Non-Physicians in South Africa and Viet Nam.

5. September 2006 aktualisiert von: World Health Organization

Complication Rates of First-Trimester Manual Vacuum Aspiration Abortion Performed by Physicians and Midlevel Providers (MLP) in South Africa and Viet Nam: a Randomised, Controlled, Equivalence Trial.

There have been no studies in developing countries assessing the safety of midlevel providers (MLP) compared to physicians in performing first-trimester manual vacuum aspiration abortion. In South Africa and Viet Nam, MLP (midwives and physician assistants) are trained and accredited to perform first trimester abortions to increase women's access to safe abortion services. To assess the safety of abortions performed by midlevel provider compared to physicians, complication rates of first-trimester manual vacuum aspiration are compared between types of providers in the two countries. We test the null hypothesis that the two types of providers provide abortions equally safely.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Objective

There have been no studies in developing countries assessing the safety of midlevel providers (MLP) compared to physicians in performing first-trimester manual vacuum aspiration abortion. In South Africa and Viet Nam, MLP (midwives and physician assistants) are trained and accredited to perform first trimester abortions to increase women's access to safe abortion services. Complication rates of first-trimester manual vacuum aspiration are compared between types of providers in the two countries.

Methods:

A randomized, two-sided controlled equivalence trial was conducted to compare rates of abortion complications. An a priori margin of equivalence of 4.5% with 80% power and a 95% CI ( = 0.025) was used. Women presenting for an induced abortion at up to 12 weeks' gestation were randomly assigned to a physician or a midlevel provider for manual vacuum aspiration and followed-up 10 to 14 days later. Complications were recorded during the abortion procedure, before discharge from the clinic and at follow-up. The study included 25 providers and 2894 cases, 1160 in South Africa and 1734 in Viet Nam.

Results:

Complication rates were 1.4 per 100 for MLP and 0 for physicians in South Africa. In Viet Nam, complication rates were 1.2 per 100 for MLP and 1.1 per 100 for physicians. In both countries, complication rates satisfied the pre-determined statistical criteria for equivalence. In South Africa, the difference in complication rates for mid-level providers and physicians was 1.4 per 100 (CI=0.4 to 2.7). In Viet Nam, the difference in complication rates for mid-level providers and physicians was 0.1 per 100 (CI= -1.0 to 1.2). There were no major immediate complications. Delayed complications were retained products and infection.

Conclusions:

First trimester manual vacuum aspiration abortions performed by trained and accredited midlevel providers in South Africa and Viet Nam were comparable in safety to those performed by physicians. Given appropriate training, midlevel health care providers can provide first trimester manual vacuum aspiration abortions as safely as physician abortion providers.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung

2860

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • gestation of no more than 12 weeks as estimated by pelvic examination and date of LMP
  • age 18 or above
  • residence within the catchment area specified for each clinic
  • willing to return to clinic for follow-up visit or agree to a telephone or home-based interview
  • be able to understand the information given to them and to make personal decisions on whether or not to participate in the study as determined by the study staff
  • consent given to participate in the study and consent form signed

Exclusion Criteria:

  • uterine sizing of beyond 12 weeks gestation
  • under age 18
  • unwilling or unable to return to clinic for follow-up visit.
  • unwilling to provide consent for participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Margaret Hoffman, M.D., Women's Health Research Unit, School of Public Health and Family Medicine, Faculty of Health Sciences, University of Cape Town, South Africa
  • Hauptermittler: ND Vy, MD, National Hospital of Obstetrics and Gynecology, 43 Trang Thi, Hanoi, Viet Nam
  • Studienleiter: My Huong Nguyen, MD, National Hospital of Obstetrics and Gynecology, 43 Trang Thi, Hanoi, Viet Nam
  • Studienleiter: Jane Harries, PhD, Women's Health Research Unit, School of Public Health and Family Medicine, Faculty of Health Sciences, University of Cape Town, South Africa.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2003

Studienabschluss

1. Juni 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. August 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. August 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

31. August 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. September 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. September 2006

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2005

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • A15324;A15325

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Abtreibung, herbeigeführt

3
Abonnieren