Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Inflammation and Nutritional Parameters in Hemodialysis Patients Using Reprocessed Dialyzers

6. Mai 2008 aktualisiert von: Fresenius Medical Care North America

A Prospective Observational Cohort Study Tracking Laboratory Markers for Changes Over Time, After Converting Dialyzer Practice From Reuse to Single Use in Outpatient Dialysis Units

The study is a prospective cohort trial utilizing sequential laboratory results from excess serum obtained from hemodialysis patients (acting as their own controls). The objective of this study is to determine the impact of converting from reuse to single use of dialyzers on specific markers of nutrition (pre-albumin) and inflammation (CRP) in hemodialysis patients followed over a period of 6-months after conversion. The Hypothesis is: Comparing values obtained at baseline to values at the end of 6-months after conversion from reuse to single use in the same patients:

  1. In patients with baseline CRP > 5 mg/L: Mean decrease of 5 mg/L
  2. In patients with baseline CRP < 5 mg/L: > 95% will remain < 5 mg/L
  3. Mean serum pre-albumin levels will increase by at least 3 mg/dL. The study population will be drawn from ~2,900 patients that are currently undergoing hemodialysis in 48 dialysis units that have been identified as continuing to reuse dialyzers and specifically are using a peracetic acid-based disinfectant (Renalin®), as of February 1, 2007. These facilities will be scheduled to convert to single use of dialyzers between May and December, 2007. The selection of patients will depend solely on the facility conversion date, on a first-come, first-served basis. All patients within the dialysis facility that provide blood specimen for their routine monthly lab draws will be eligible. The facilities and patients will be enrolled consecutively until the desired sample size of approximately 2,500 patients is reached

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The proposed project is an ancillary quality improvement study that intends to prospectively track serum markers of inflammation (C-reactive protein or CRP) and nutrition (pre-albumin) at baseline (within 2-months before conversion from reuse to single use of dialyzers) and at the end of a 6-month follow-up period after the conversion, in maintenance hemodialysis patients. The first 2,500 patients from a potential pool of ~2,900 patients from 48 dialysis units that are scheduled to convert from reuse to single use of dialyzers, will be included in the study. Apart from routine monthly laboratory measurements, the investigators, in collaboration with Spectra Laboratories (central lab) will perform measurements of CRP and pre-albumin on the excess blood (after all the routine blood chemistries have been obtained) from the patients selected to be part of the study cohort. It is anticipated that the nature of this study as a quality improvement project, with no additional burden to the patients since tests will only be performed on excess blood from samples already sent to the laboratory, and the utilization of the information only in aggregate with no identifiable personal health information will allow for this study to proceed without the need for informed consent from each individual patient. It is hypothesized that the survival benefit that has been observed in some epidemiological studies (including the prior experience at Fresenius Medical Care, North America) may be accompanied by and/or the result of, reduced inflammation and/or improvement of nutritional status in patients that are converted from reuse to single use of dialyzers. The study will compare the difference between the values of CRP and pre-albumin separately, at baseline and at the end of 6-months after the conversion. CRP levels are expected to decline while pre-albumin are expected to increase during the follow-up period. Even with a 20% dropout rate, the study is expected to have >90% power to detect a change in CRP of >3 mg/L and >99% power to detect a similar change in pre-albumin. The patients in this study are only a subset of a larger epidemiological study that will examine the impact of converting from reuse to single use of dialyzers on patient survival.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

2500

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Massachusetts
      • Waltham, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02145
        • Fresenius Medical Care North America
      • Waltham, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02451
        • Fresenius Medical Care North America

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

patients receiving dialysis in facilities where re-use of dialyzers processed with Renalin is practiced

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing hemodialysis in 48 dialysis units that have been identified as continuing to reuse dialyzers processed with peracetic acid-based disinfectant (Renalin®), as of February 1, 2007.

Exclusion Criteria:

  • Hemodialysis patients not currently reusing reprocessed dialyzers

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zeitperspektiven: Interessent

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Raymond Hakim, MD, PhD, Fresenius Medical Care North America
  • Studienleiter: Eduardo Lacson, MD, MPH, Fresenius Medical Care North America

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2007

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Februar 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Februar 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Februar 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

7. Mai 2008

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Mai 2008

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2008

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren