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Bayesian Dose Adjustment of Immunosuppressants After Lung Transplantation (BASALT)

23. April 2011 aktualisiert von: University Hospital, Limoges

Evaluation of the Interest of Therapeutic Drug Monitoring of Immunosuppressants (Tacrolimus, Mycophenolate Mofetil) Based on Bayesian Estimation During the Three First Years Following Lung Transplantation, in Patients With or Without Cystic Fibrosis

The purpose of this study is to evaluate in lung or heart-lung transplant patients on tacrolimus and mycophenolate the impact of optimized mofetil (MMF) therapeutic drug monitoring and dose adjustment of both drugs on the incidence of treatment failure over the first three years post-transplantation.

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This research will be based on a prospective randomized trial comparing optimized TDM of tacrolimus and MMF to the current strategy of tacrolimus and MMF dose adjustment in lung transplant recipients. The study will focus on the first three years post-transplantation, as treatment failures (including BOS) occur mainly during this post-transplantation period. As the aim of tacrolimus and MMF dose individualization is to avoid over- or underexposure, for the purpose of this study treatment failure will be a composite criterion gathering events which reflect both over- and underexposure to tacrolimus and MMF.

Optimized TDM of tacrolimus and MMF based on blood tacrolimus and plasma MPA AUC Bayesian estimation will be compared to current strategies: tacrolimus dose adjustment based on trough levels (C0) and administration of a standard dose of MMF, decreased by the pulmonologist in case of adverse drug reactions or increased in case of inefficacy. The efficacy of optimized strategy vs. current strategies will be mainly evaluated through the incidence of treatment failure.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

180

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Bruxelles, Belgien
        • Service de Pneumologie
      • Grenoble, Frankreich
        • Pôle Médecine Aiguë et Communautaire, Clinique de Pneumologie,
      • Lyon, Frankreich
        • Service de Pneumologie, HCL Lyon
      • Marseille, Frankreich
        • ApHm -Chirurgie thoracique
      • Nantes, Frankreich
        • Service de Pneumologie-CHU de Nantes
      • Paris, Frankreich
        • Service de Chirurgie Cardiovasculaire - Hôpital Georges Pompidou
      • Paris, Frankreich
        • Service de Pneumologie - CH de Suresnes
      • Paris, Frankreich
        • Service de Pneumologie - Phtisiologie - Hôpital Bichat
      • Strasbourg, Frankreich
        • Service de Pneumologie - CHU de Strasbourg

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Male and female patients aged 18 years or more
  • CF and non-CF patients receiving single-lung or double-lung or heart-lung transplantation for the first time
  • Patients on oral tacrolimus and MMF for at least 48 hours at the time of inclusion (administration via a naso-gastric tube possible if necessary)
  • Patients without progressive chronic pathology jeopardizing short term patient and graft survival
  • Patients accepting to comply with at least the evaluation visits planned in the investigation center over the first three years post-transplantation (D7, D14, M1, M3, M6, M12, M18, M24, M30, M36)
  • Patients giving their free and informed written consent to participate in this study
  • Patients with a health insurance policy or registered under a health insurance program

Exclusion Criteria:

  • Patients aged less than 18 years or patients over 18 years under guardianship
  • Patients who disagree with this research
  • Patients with a contra-indication to receiving tacrolimus or MMF
  • Patients on cyclosporine, sirolimus or everolimus
  • Patients who have already benefited from a solid organ transplantation in the past (including lung or heart-lung transplantation)
  • Patients infected by Burkholderia cenocepacia (Burkholderia cepacia genomovar III)
  • Patients receiving HIV protease inhibitors (major pharmacokinetic interaction with tacrolimus)
  • Pregnant or breastfeeding women or those of child-bearing age who do not use an efficient contraceptive method
  • Drug users or patients suffering from neuro-psychiatric disorders preventing them from both proper comprehension of the protocol and reliable consent
  • Patients already participating in another interventional clinical trial

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: 1
Optimized TDM of tacrolimus and MMF dosing
Tacrolimus: daily oral dose divided into 2 doses (morning and evening). MMF: daily dose divided into 2 doses at 12 hour intervals or 3 doses at 8 hour intervals.
Aktiver Komparator: 2
Current tacrolimus and MMF dosing strategies
Tacrolimus: daily oral dose divided into 2 doses (morning and evening). MMF: daily dose divided into 2 doses at 12 hour intervals or 3 doses at 8 hour intervals.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Immunosuppressive treatment failure
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Efficacy score
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Toxicity score
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Benefit/risk ratio
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Each event composing the composite criterion
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Overall cost of patients monitoring
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Pharmacogenetic and proteomic analysis
Zeitfenster: Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation
Day 7, day 14, day 21; months 3, 6 and every six months afterwards up to 3 years posttransplantation

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Pierre MARQUET, MD, CHU Limoges

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. September 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. September 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. September 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. April 2011

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. April 2011

Zuletzt verifiziert

1. April 2011

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Lung and Heart-lung Transplantation

Klinische Studien zur Tacrolimus and MMF

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