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Advanced Visuohaptic Surgical Planning for Trauma Surgery

2. Juli 2020 aktualisiert von: VA Office of Research and Development
This study proposes to develop a computer-based software tool that will allow surgeons to plan and simulate surgery for patients with jaw trauma.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

The proposed tool will allow surgeons from different specialties to simulate, plan and iterate on complex procedures based on individual patient data in 3-D from a CT scan. The software will allow surgeons to both see and feel the results of their interventions - for example, the quality of the bite or bone alignment of a reconstructed jaw following severe trauma - before the actual surgery, leading to better planning, fewer errors, shortened surgery time and improved outcomes for the patients. The purpose of this study is the evaluation of a visuohaptic planning system for mandibular trauma surgery that is based on interactive manipulation of CT data.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94121
        • VA Medical Center, San Francisco

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Study population will veterans who present to the Oral/Maxillofacial Surgery Clinic at the San Francisco VA Medical Center. The study will use pre-existing data from patients undergoing reconstructive facial surgery at the San Francisco VA with clinic indications that require preoperative CT scans and preoperative radiographs as well as model casts.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Craniofacial deformity, including post-traumatic, congenital or acquired deformity
  • Patients who have already have surgery because there was a clinical indication for surgical correction

Exclusion Criteria:

  • No craniofacial deformity
  • No clinical indication for surgical correction
  • Contraindication for surgical correction

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Group 1
15 patients who underwent surgical repair of mandibular fractures at San Francisco VA Medical Center
Patients will undergo whatever needed surgical repair of maxillofacial trauma that is necessary. Records such as CT imaging and plaster models of the jaws will be utilized in the standard way to plan and carry out the surgery. The CT scan will also be used within the visuohaptic computational environment to develop and evaluate the user interface. The amount of time taken to work up and plan surgery using standard surgical practice and using the computational platform will be compared. Real surgical outcome will be compared to the simulated surgical outcome using the proposed software tool.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Deviation From Actual Surgical Outcome During Virtual Repair of Mandibular Fractures, Using the Novel Visuohaptic Computational Platform That Was Developed by the Investigators
Zeitfenster: 6 months
The virtual surgical outcome was compared to the actual surgical outcome. This was accomplished by measuring distances (mm) and angles between specific mandibular anatomic points in the virtual environment and comparing it to the same distances (mm) and angles between specific mandibular anatomic points in the actual surgical outcome, as seen in a 3D rendering derived from the patient's postoperative CT scan. The actual surgical repair was considered to be the gold standard. A deviation of more than 10% between the virtual surgical repair and the actual surgical repair was considered to be above threshold (inaccurate virtual fracture repair).
6 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Development and Evaluation of Automation Features for the Visuohaptic Virtual Surgery Planning Environment
Zeitfenster: 3 years
The addition of automation features for the visuohaptic virtual surgical planning environment was envisioned to make it possible to predict the number, type, size, and position of reconstruction hardware (bone plates and screws) that would best fit the virtually repaired mandibular fractures. The goal was to compare the hardware configuration selected and used in the actual surgical repair for the 3 participating patients with what the software predicted. Unfortunately, the software development proved to be difficult to add this automated feature.
3 years
Implementation and Test of the Telemedicine Prototype
Zeitfenster: 3 years
Measurement of the accuracy of the virtual surgical repair generated by the surgeon operating the software when a remote surgeon digitally sends a CT scan of a patient with an acute mandibular fracture(s). The telemedicine interface would require an automated method to segment the CT scan into the fractured components. The operator would manipulate the bone fractures, select the hardware type and size for "best fit", and generate a report back to the remote surgeon.
3 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Mitarbeiter

Ermittler

  • Hauptermittler: Rebeka Silva, DMD, VA Medical Center, San Francisco

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Januar 2010

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Januar 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

26. Januar 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. Juli 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. Juli 2020

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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NEIN

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Klinische Studien zur Surgical repair of mandibular fractures

3
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