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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01391104
Responsiveness of Exercise Tests in Pulmonary Arterial Hypertension (RESPONS)
3. Oktober 2012 aktualisiert von: Vincent Mainguy, Laval University
Reproducibility and Responsiveness of Exercise Tests in Pulmonary Arterial Hypertension
Pulmonary arterial hypertension (PAH) is characterized by the progressive increase in pulmonary vascular resistance leading to shortness of breath and exercise intolerance.
Exercise capacity has been used as the primary endpoint in most recent randomized controlled trials evaluating PAH-specific therapies as it correlates with functional class and survival in PAH.
Exercise test is commonly assessed by the six-minute walk test (6MWT).
However, there is commonly some discrepancy between significant clinical improvement and minor changes (generally <10% from baseline) in 6WMT following therapy.
Because important clinical decisions are based on patients' functional capacity, a reproducible and sensitive exercise test is needed in PAH.
The aim of this study was to compare the reproducibility and the responsiveness of the 6MWT, the endurance shuttle walk test (ESWT) and the cycle endurance test (CET) following pharmacological therapy in this disease.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
22
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Quebec
-
Québec, Quebec, Kanada, G1V 4G5
- Centre de recherche de l'Institut universitaire de cardiologie et de pneumologie de Québec (CRIUCPQ)
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- WHO functional class II or III
- Idiopathic PAH, familial PAH, or associated PAH due to connective tissue disease patients
- Mean pulmonary artery pressure ≥25 mmHg at rest
- Pulmonary capillary wedge pressure ≤15 mmHg
Exclusion Criteria:
- Prior use of phosphodiesterase type-5 inhibitors
- Unstable clinical condition over the last 4 months
- Recent syncope
- WHO functional class IV
- Left ventricular ejection fraction <40%
- Restrictive or obstructive lung disease
- Intrinsic musculoskeletal abnormality precluding exercise testing
- Patients with a pacemaker
- Treatment with systemic corticosteroids
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Sildenalfil
Patients will be assigned to sildenafil (20 mg tid) or placebo per os for 28 days in a randomized, double-blind manner.
After a four-week wash-out period, patients will then be crossed over to the alternate therapy for the next 28 days.
|
Sildenafil citrate is a phosphodiesterase type-5 inhibitor.
Patients will be assigned to sildenafil (20 mg tid) or placebo per os for 28 days in a randomized, double-blind manner.
After a four-week wash-out period, patients will then be crossed over to the alternate therapy for the next 28 days.
Andere Namen:
|
|
Placebo-Komparator: Sugar Pill
Patients will be assigned to sildenafil (20 mg tid) or placebo per os for 28 days in a randomized, double-blind manner.
After a four-week wash-out period, patients will then be crossed over to the alternate therapy for the next 28 days.
|
Patients will be assigned to sildenafil (20 mg tid) or placebo per os for 28 days in a randomized, double-blind manner.
After a four-week wash-out period, patients will then be crossed over to the alternate therapy for the next 28 days.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
To compare the reproducibility and the responsiveness of the 6MWT, the endurance shuttle walk test (ESWT) and the cycle endurance test (CET) following pharmacological therapy in PAH.
Zeitfenster: 3 months
|
After completing the 6MWT, the ESWT and the CET in a randomized order, patients will then be randomized to sildenafil (20mg tid) or placebo in a double-blind manner for 28 days.
The three exercise tests will then be repeated.
After a four-week of wash-out period, patients will repeat the three exercise test and then be crossed over to the alternate therapy for the next 28 days.
The same experiments will be repeated after this period.
The reproducibility of each exercise test will be assessed following placebo.
The responsiveness of each exercise test will be assessed following sildenafil.
|
3 months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
To assess the efficacy of a combination therapy in pulmonary arterial hypertension (PAH).
Zeitfenster: 1 month
|
Sildenafil will be added to the baseline therapy for one month (20mg tid).
The efficacy of this combined therapy will be assessed by three different exercise tests and by a quality of life questionnaire.
|
1 month
|
|
To measure the physiological parameters induced by five different exercise tests in pulmonary arterial hypertension (PAH)
Zeitfenster: 2 weeks
|
Within one week, PAH patients will performed five different exercise tests.
During each test, a portable telemetric system (Oxycon, Jaegger, Germany) will be used to assess the respiratory cardiovascular adaptations.
Symptoms of leg fatigue and dyspnea will be assessed using the Borg scale.
Quadriceps fatigability will be assessed by volitional and non-volitional (twitch force, TWq) measurements of the quadriceps strength before and immediately after each test (Magstim Co. Ltd., Whitland, Dyfed, Wales, UK).
|
2 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Steeve Provencher, MD, M.Sc., Laval University
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. April 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Juli 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Juli 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
11. Juli 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
4. Oktober 2012
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Oktober 2012
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2012
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Gefäßerkrankungen
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- Lungenkrankheit
- Bluthochdruck, Lungen
- Hypertonie
- Pulmonale Hypertonie
- Familiäre primäre pulmonale Hypertonie
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Vasodilatator-Wirkstoffe
- Urologische Wirkstoffe
- Enzym-Inhibitoren
- Phosphodiesterase-Inhibitoren
- Phosphodiesterase-5-Inhibitoren
- Sildenafil Citrat
Andere Studien-ID-Nummern
- RESPONS PAH
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