- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01413334
Transluminal Attenuation Gradient Versus CT Fractional Flow Reserve
9. August 2011 aktualisiert von: Seoul National University Hospital
Noninvasive Diagnosis of Ischemia Causing Coronary Stenosis Using Coronary CT Angiograms (CCTA) : Comparison of Transluminal Attenuation Gradient (TAG) and Fractional Flow Reserve Computed From CCTA (FFR CT)
Coronary computed tomographic angiography (CCTA) has emerged as a non-invasive test, accurately evaluate anatomic coronary artery stenosis.
However, anatomically-obstructive coronary stenosis by CCTA demonstrates an unreliable relationship to lesion-specific ischemia.
Recently, with the advance of imaging reconstruction and analysis technique, several novel parameters computed from CCTA were suggested to have added value in determining the ischemia-causing coronary stenosis.
In this study, diagnostic performance of transluminal attenuation gradient (TAG) and fractional flow reserve computed form CCTA (FFR-CCTA) for the presence of hemodynamically-significant coronary stenosis, as determined by fractional flow reserve (FFR).
Studienübersicht
Status
Unbekannt
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
Angiographically obtained fractional flow reserve (FFR) is a useful physiologic test for assessment of lesion-specific ischemia, and a valuable adjunct to anatomic assessment of coronary artery disease (CAD) as determined by invasive coronary angiography.
However, the invasiveness and measuring difficulty of FFR make it unfamiliar to perform.
Coronary computed tomographic angiography (CCTA) has emerged as a non-invasive test, accurately evaluate anatomic coronary artery stenosis.
Although CCTA evaluation of CAD has been validated against invasive coronary angiography and intravascular ultrasound, anatomically-obstructive coronary stenosis by CCTA demonstrates an unreliable relationship to lesion-specific ischemia.
Recently, with the advance of imaging reconstruction and analysis technique, several novel parameters computed from CCTA were suggested to have added value in determining the ischemia-causing coronary stenosis.
In this study, diagnostic performance of transluminal attenuation gradient (TAG) and fractional flow reserve computed form CCTA (FFR-CCTA) for the presence of hemodynamically-significant coronary stenosis, as determined by FFR, will be compared to suggest best functional parameter noninvasively computed form CCTA.
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
80
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Bon-Kwon Koo, MD, PhD
- Telefonnummer: 82-2072-2062
- E-Mail: bkkoo@snu.ac.kr
Studieren Sie die Kontaktsicherung
- Name: Yeonyee E Yoon, MD
- Telefonnummer: 82-2072-2677
- E-Mail: islandtea@gmail.com
Studienorte
-
-
-
Seoul, Korea, Republik von, 110-744
- Rekrutierung
- Seoul National University Hospital
-
Unterermittler:
- Yeonyee E Yoon, MD
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Kontakt:
- Yeonyee E Yoon, MD
- Telefonnummer: 82-2-2072-2677
- E-Mail: islandtea@gmail.com
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients with suspected or known coronary artery disease (CAD) who underwent coronary CT angiography, invasive coronary angiography, and fractional flow reserve measurement between May, 2010 and January, 2011
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age >= 18 years old
- CCTA with >=50% stenosis in a major coronary artery (>=2.0 mm diameter)
- underwent invasive coronary angiography with FFR measurement
Exclusion Criteria:
- with CCTA of poor image quality
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Teilflussreserve
Zeitfenster: 1 Tag
|
fraktionierte Flussreserve der stenotischen Koronararterie
|
1 Tag
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Mai 2011
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. August 2011
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Dezember 2011
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. August 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. August 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. August 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
10. August 2011
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. August 2011
Zuletzt verifiziert
1. August 2011
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- H-1106-076-366
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