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Use of Local Warming in Children Venipuncture

28. Oktober 2015 aktualisiert von: Filippo Festini, University of Florence

Use of Local Warming in Children to Facilitate Venipuncture. A Randomized Controlled Trial.

The aim of this study is to determine if local application of heat increases the probability of insertion of peripheral venous catheter at the first attempt, reduces the time needed to obtain cannulation and maintains the analgesic effect of Emla in children undergoing peripheral venous cannulation and previously treated with local analgesia with Emla.

Studienübersicht

Status

Suspendiert

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

72

Phase

  • Frühphase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Florence, Italien, 50139
        • Meyer Children Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

8 Jahre bis 13 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age between 8 and 13 years
  • Intravenous drug therapy prescribed by a physician
  • no allergy to lidocaine
  • no local skin disease
  • absence of burns scars
  • child and his/her family are native speaker of Italian
  • BMI not lower than 10° centile for sex and age according to the CDC standards

Exclusion Criteria:

  • age of child not included in the age range established for the study
  • Intravenous drug therapy not needed
  • Presence of an allergy to lidocaine products
  • Skin disease
  • Presence of burns scars
  • The child or his/her family are not native speaker Italian
  • BMI lower than 10° centile according to the CDC standards

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Emla + no additional intervention
Children in this arm will receive standard preparation of the venipuncture site (local analgesia with Emla) without warming
Experimental: Emla + Local Warming
Children in this arm will receive standard preparation of the venipuncture site (local analgesia with Emla) plus warming with a heating pad at 40°C for 5 minutes
In this arm Emla is applied 60 minutes before the procedure and then the site of venepuncture is warmed by an electric heating sand pad at the temperature of 40°C for 5 minutes before performing cannulation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
rate of success of peripheral venous cannulation at the first attempt
Zeitfenster: The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required
The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
pain perceived by the child undergone to the cannulation
Zeitfenster: The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required
The pain level is estimated using a visual analog scale (from 0 to 10) or the Wong "faces'" Scale
The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required
Difficulty in performing cannulation perceived by Nurse
Zeitfenster: The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required
This outcome is calculated using an "ad hoc" Visual Analog Scale (from 0 to 10)
The outcome is observed and recorded immediatly after the venous cannulation. No follow up is required
Time needed to obtain cannulation
Zeitfenster: From positioning tourniquet to completion of cannulation. No follow up is required
Time is calculated in seconds
From positioning tourniquet to completion of cannulation. No follow up is required

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Filippo Festini, RN, BA, BSN, MSN, University of Florence

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2015

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Februar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. März 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. März 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

29. Oktober 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

28. Oktober 2015

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • UFI2012WARM

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