Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Readiness for Behavior Change After a Heart Attack (ENROLL)

13. November 2012 aktualisiert von: Quinn R Pack, Henry Ford Health System

Stages of Change Through the Cardiac Rehabilitation Experience After a Recent Hospitalization

The purpose of this study is to test if an early appointment (within 10 days) when compared to a standard appointment (5 weeks) will affect attendance at the Cardiac Rehabilitation orientation and subsequent enrollment into cardiac rehabilitation.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Cardiac Rehabilitation is central to full recovery after a myocardial infarction or a cardiac stenting procedure. Yet, this therapy is underutilized across the nation. Henry Ford currently enrolls about 42% of eligible patients. In addition, it currently takes, on average, 42 +/-26 days from hospital discharge to enrollment in rehabilitation. During this delay, there is strong tendency to return to prior habits (sedentary lifestyle, smoking, poor nutrition, etc.) that led to the myocardial infarction in the first place. This delay is both 1) unnecessary and 2) probably harmful to the patients' readiness to make changes.

The investigators seek to perform a randomized controlled trial of early (7-10 days) vs standard referral (5-6 weeks) to cardiac rehabilitation. In addition, the investigators will examine the patients' readiness to change through the first 3 months of the post-hospitalization period and correlate that to their behavior and enrollment in cardiac rehabilitation. Assessment of readiness to change will be accomplished by serial survey's, which will be administered at discharge, 2 weeks, 5 weeks, and 13 weeks after discharge.

Patients will consent to take the survey and be observed in a clinical study. However, in order to avoid the Hawthorne Effect, patients they will not initially be aware of the primary hypothesis, as the investigators strongly believe this will affect the main behavior they are trying to measure. Full patient disclosure will occur at the end of the trial.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Michigan
      • Detroit, Michigan, Vereinigte Staaten, 48202
        • Henry Ford Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Stable Angina
  • Myocardial infarction
  • Percutaneous coronary intervention
  • willingness to participate and consent for medical record review
  • willingness to complete survey's

Exclusion Criteria:

  • Recent illicit drug use
  • Unstable psychiatric condition
  • Moderate or severe dementia
  • Inability to follow-up
  • Leaving system with plans to enroll in cardiac rehabilitation out-of-system
  • Inability to exercise (amputee, severe claudication)
  • Unstable medical condition that would prevent regular exercise training
  • Uncorrected severe aortic stenosis or severe mitral stenosis
  • Referring physician feels that exercise is contra-indicated due to safety or other patient specific factors
  • CABG, LVAD, or Heart Transplant

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Early Appointment
Patients will receive an early appointment (within 10 days) from the time of their anticipated hospital discharge
Patients will receive an appointment to cardiac rehabilitation within 10 days from anticipated hospital discharge.
Placebo-Komparator: Standard Referral
Patients will receive an appointment to cardiac rehabilitation at 5 weeks from the date of their anticipated hospital discharge. A routine referral to cardiac rehabilitation will also occur in parallel. Consequently, it is possible that some patients will attend cardiac rehabilitation earlier than their assigned 5 week appointment.
Standard Referral to Cardiac Rehabilitation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Attendance at the free orientation session for Cardiac Rehabilitation
Zeitfenster: within 5 weeks of randomized apointment date
within 5 weeks of randomized apointment date

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Completion of at least one exercise session in Cardiac Rehabilitation
Zeitfenster: within 1 month of orientation date
within 1 month of orientation date
Total number of cardiac rehabilitation exercise sessions attended
Zeitfenster: within 6 months of actual orientation date
within 6 months of actual orientation date
Completion of the cardiac rehabilitation program
Zeitfenster: within 6 months
Completion is defined at attending the number of sessions agreed to at the onset of cardiac rehabilitation (e.g. agreeing to 3 session and attending 3) or attending 12 or more sessions.
within 6 months
Change in exercise capacity from the beginning to end of cardiac rehabilitation
Zeitfenster: within 6 months
exercise capacity will be calculated from treadmill workloads using standardized formulas published in the 8th edition of ACSM's Guidelines for exercise testing and prescription
within 6 months
Readiness to make positive behavior changes
Zeitfenster: within 3 months
Based on a 10 question survey, each patient will have a summary score to collapse across these questions. This summary score will be compared at 0, 5, and 13 weeks.
within 3 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Quinn R Pack, MD, Henry Ford Hospital
  • Studienleiter: Steven J Keteyian, PhD, Henry Ford Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Mai 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Mai 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Mai 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

14. November 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. November 2012

Zuletzt verifiziert

1. November 2012

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Abonnieren