- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01630577
Central Venous Pressure Change With Volume Challenge in Patients With Hemodynamic Instability (CVPCHI)
4. Mai 2016 aktualisiert von: Nouira, University of Monastir
Early Change of Central Venous Pressure With Volume Challenge as Predictor of Fluid Responsiveness in Patients With Hemodynamic Instability
We conducted this study to assess the value of early change in central venous pressure (CVP) in predicting fluid responsiveness in mechanically ventilated patients.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
In patients with shock a primary goal of treatment is to restore and maintain organ perfusion, for which an adequate cardiac preload is required.
Apart from the situations in which hypovolemia is evident and a favourable response to fluid administration will be seen, clinical and biological parameters often fail to predict hypovolemia.
Inappropriate use of volume expansion carries out the risk of generating volume overload and pulmonary oedema.
Consequently, reliable predictors of fluid responsiveness are needed especially in the early phase of cardiocirculatory deterioration.
In the clinical setting, different static and dynamic indices have been shown to be useful indicators of cardiac preload.
Central venous pressure (CVP) is widely used to measure right ventricular preload in patients requiring invasive hemodynamic monitoring.
However, the use of the CVP is much criticized because CVP poorly predicts cardiac preload and volume status.
However several decades ago, Weil and Henning proposed the fluid challenge technique, based on the 2-5 rule using CVP.
There is a method for guiding volume repletion based on measurements of the patient's response to fluid load.
This method has not been validated in the prediction of fluid responsiveness.
We therefore conducted a prospective study that in all patients we measured CVP change and stroke volume variation (SVV) after administration of fluids.
Patients were classified as fluid responders when their SVV is >10% after volume expansion and non-responders if SVV is ≤10%.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
70
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Monastir, Tunesien, 5000
- CHU Fattouma Bourguiba
-
Monastir, Tunesien, 5000
- Emergency Department FB University Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- mechanically ventilated patients
- acute circulatory failure defined by the need of vasopressive drugs (dopamine >5µg/kg/per minute or norepinephrine) with signs of tissue hypoperfusion (e.g., altered mental state, mottled skin, urine output below 0.5 ml per kilogram of body weight per hour during at least 2 h).
- admission serum lactate level more than 2.5mmol/L
Exclusion Criteria:
- severe hypoxemia defined as a ratio of arterial oxygen pressure to fraction of inspired oxygen [PaO2/FiO2] < 100 mmHg
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Diagnose
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: responder to fluid challenge
fluid challenge
|
Volume expansion using modified gelatin was determined according to a procedure formulated by modifying guidelines produced by Weil and Henning.
The maximum volume infusion during the study test was fixed at 400 ml.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
fluid challange responsiveness
Zeitfenster: within 20 minutes of fluid challenge
|
change of Stroke volume variation (SVV) by more than 10%
|
within 20 minutes of fluid challenge
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Nouira Semir, Professor, FB University Hospital Monastir Tunisia
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2012
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. April 2013
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Mai 2013
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
21. Juni 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
26. Juni 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
28. Juni 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
5. Mai 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. Mai 2016
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CVPChallenge
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UNENTSCHIEDEN
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