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Nutrient Regulation of Amino Acid Transporters in Aging Human Skeletal Muscle

15. November 2016 aktualisiert von: Micah Drummond, University of Utah
The goal of the research project is to determine how aging and inactivity reduce the muscle anabolic effect of nutrients and lead to muscle and functional loss. The central hypothesis is that aging reduces mTORC1 signaling and the expression of skeletal muscle amino acid transporters in response to anabolic stimulation leading to reduced muscle adaptation to increased intracellular amino acid requirements. The investigators further hypothesize that inactivity exacerbates this effect with significant muscle and functional loss, and rehabilitation restores muscle signaling, metabolism and function to baseline values.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

28

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Utah
      • Salt Lake City, Utah, Vereinigte Staaten, 84112
        • The University of Utah

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

young and older healthy humans

Beschreibung

Inclusion Criteria:

1 . Age between 18-35 and 60-75 yrs 2. Ability to sign informed consent 3. Mini-mental state exam score >26 4. Free-living, prior to admission

Exclusion Criteria:

  1. Cardiac abnormalities considered exclusionary by the study physician (e.g., CHF, CAD, right-to-left shunt)
  2. Uncontrolled endocrine or metabolic disease (e.g., hypo/hyperthyroidism, diabetes)
  3. GFR <65 mL/min/1.73m2 or evidence of kidney disease or failure
  4. Vascular disease or risk factors of peripheral atherosclerosis. (e.g., uncontrolled hypertension, obesity, diabetes, hypercholesterolemia > 250 mg/dl, claudication or evidence of venous or arterial insufficiency upon palpitation of femoral, popliteal and pedal arteries)
  5. Risk of DVT including family history of thrombophilia, DVT, pulmonary emboli, myeloproliferative diseases including polycythemia (Hb>18 g/dL) or thrombocytosis (platelets>400x103/mL), and connective tissue diseases (positive lupus anticoagulant), hyperhomocysteinemia, deficiencies of factor V Leiden, proteins S and C, and antithrombin III
  6. Use of anticoagulant therapy. (e.g., Coumadin, heparin)
  7. Prior history of Heparin-Induced Thrombocytopenia (HIT)
  8. Elevated systolic pressure >150 or a diastolic blood pressure > 100
  9. Implanted electronic devices (e.g., pacemakers, electronic infusion pumps, stimulators)
  10. Cancer or history of successfully treated cancer (less than 1 year) other than basal cell carcinoma
  11. Currently on a weight-loss diet or body mass index > 30 kg/m2
  12. Inability to abstain from smoking for duration of study
  13. A history of > 20 pack per year smoking
  14. HIV or hepatitis B or C*
  15. Recent anabolic or corticosteroids use (within 3 months)
  16. Subjects with hemoglobin or hematocrit lower than accepted lab values
  17. Agitation/aggression disorder (by psychiatric history and exam)
  18. History of stroke with motor disability
  19. A recent history (<12 months) of GI bleed
  20. Pregnancy as determined by a pregnancy test
  21. Depression [>5 on the 15 items Geriatric Depression Scale (GDS)]
  22. Alcohol or drug abuse
  23. Exercise training (>1 session of moderate to high intensity aerobic or resistance exercise/week)
  24. Liver disease (AST/ALT 2 times above the normal limit, hyperbilirubinemia)
  25. Respiratory disease (acute upper respiratory infection, history of chronic lung disease with resting oxygen saturation <97% on room air)
  26. Any other condition or event considered exclusionary by the PI and faculty physician

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
old (60-75yr)
young (18-35y)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
amino acid transporter
Zeitfenster: before and after (1 and 3h) amino acid ingestion. These samples will be taken before bed rest and 7 days after bed rest.
Muscle biopsies will be sampled from the vastus laterals before amino acid ingestion and then 1 and 3h after amino acid ingestion. Muscle biopsies will be processed using western blotting and gene expression to assess the expression of specific amino acid transporters. The investigators are interested in the change in expression of amino acid transporters in response to amino acid ingestion from baseline. The response before bed rest will be compared to after bed rest.
before and after (1 and 3h) amino acid ingestion. These samples will be taken before bed rest and 7 days after bed rest.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. August 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. August 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. August 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

16. November 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

15. November 2016

Zuletzt verifiziert

1. November 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • IRB_00050933

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