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A Pilot Study to Evaluate the Safety and Efficacy of the Apica Access, Stabilization and Closure (ASC™) Device

26. Juni 2014 aktualisiert von: Apica Cardiovascular Limited

A Pilot Study to Evaluate the Safety and Efficacy of the Apica Access, Stabilization and Closure (ASC™) Device During and After Transcatheter Aortic Valve Implantation (TAVI) Procedures

A pilot study to evaluate the safety and efficacy of the Apica Access, Stabilization, and Closure Device for accessing and closing the left ventricular apex during and after Transcatheter Aortic Valve Implantation (TAVI) procedures. Follow-up assessment will be made post-procedure, at 30 days and 90 days as well as longer term follow-up.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

31

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Subject age ≥ 18 years of age.
  • Subjects will be selected in accordance with the investigating centers standard operating procedures for TAVI subject selection and treatment. Subjects selected will meet all of the TAVI inclusion criteria as follows:

    • Subject has Senile degenerative aortic stenosis with echocardiography derived criteria: mean gradient > 40 mm Hg or jet velocity > 4.0 m/s or an aortic valve area (AVA) of < 0.8 cm2 (or AVA index < 0.5 cm2/m2.
    • Subject is symptomatic due to aortic valve stenosis as demonstrated by NYHA Functional Class > II.
    • Additive EuroScore > 9
    • Aortic annulus diameter > 21mm to < 27mm by TEE
    • The subject or the subject's legal representative has been informed of the nature of the study, agrees to its provisions and has provided written informed consent.
    • The subject and the treating physician agree that the subject will return for all required post-procedure follow-up visits.
    • The subject, after formal consults by a cardiologist and two cardiovascular surgeons agreed that medical factors precluding operation, based on a conclusion that the probability of death or serious, irreversible morbidity exceeded the probability of meaningful improvement. Specifically the probability of death or serious, irreversible morbidity exceeded 50%.

Exclusion Criteria:

Subjects will be selected in accordance with the investigating centers standard operating procedures for TAVI subject selection and treatment. The following TAVI exclusion criteria shall apply:

  • Evidence of an acute myocardial infarction < 1 month before the intended treatment
  • Aortic valve is a congenital unicuspid or bicuspid valve; or is non-calcified
  • Mixed aortic valve disease (aortic stenosis and aortic regurgitation with predominant aortic regurgitation > 3+)
  • Pre-existing prosthetic heart valve in an position, prosthetic ring, or severe (greater than 3+) mitral insufficiency
  • Blood dyscrasias as defined: Leukopenia, acute anemia, thrombocytopenia, history of bleeding diathesis or coagulopathy.
  • Untreated clinically significant coronary artery disease requiring revascularization
  • Hemodynamic instability requiring inotropic therapy or mechanical hemodynamic support devices
  • Need for emergency surgery for any reason
  • Hypertrophic cardiomyopathy with or without obstruction
  • Echocardiographic evidence of intracardiac mass, thrombus or vegetation
  • Active peptic ulcer or upper gastro-intestinal bleeding within the prior 3 months
  • A known hypersensitivity of contraindication to asprin, heparin, ticlopidine (Ticlid), or clopidogrel (Plavix), or sensitivity to contrast media, which cannot be adequately pre-medicated
  • Recent (within 6 months) cerebrovascular accident or transient ischemic attack
  • Renal insufficiency and/or end stage renal disease requiring chronic dialysis.
  • Life expectancy < 12 months due to non-cardiac co-morbid conditions.

The following ASC device exclusion criteria shall apply:

  • Subjects with <10mm Left ventricular wall thickness at apical access site
  • LVEF < 30%
  • Subject with previous DOR procedure
  • Subject access site has less than 2 cm squared "fat" free area under visual observation
  • Subject has known Allergy or hypersensitivity to Titanium
  • Subject requires MR Imaging post procedure
  • Subject is Pregnant

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Apica Cardiovascular ASC Device
Access, stabilisation and closure with the Apica Cardiovascular ASC Device
Access, stabilisation and closure of trans-apical approach for TAVI
Andere Namen:
  • Apica Cardiovascular, ASC

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Access safety
Zeitfenster: Within 2 hours from initial skin incision
Observation of no myocardial tearing on entry of the device
Within 2 hours from initial skin incision
Closure safety
Zeitfenster: Within 2 hours from initial skin incision
Observation of no acute post-procedural bleeding or pericardial effusion.
Within 2 hours from initial skin incision

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Investigational device performance: LV function
Zeitfenster: 24 hours, 30 days and 90 days post-procedure
% LVEF no worse than baseline as assessed by echocardiography
24 hours, 30 days and 90 days post-procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Thomas Walther, Prof, Kerckhoff Klinik

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Mai 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2013

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

25. September 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. November 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. November 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Juni 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2014

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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