- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01751633
Spine FA3 - a Prospective, International, Multicenter Cohort Study on Treatment of of AO A3 Thoracolumbar Fractures (FA3)
11. August 2020 aktualisiert von: AO Clinical Investigation and Publishing Documentation
Comparison of Surgical Versus Conservative Treatment of AO Type A3 Thoracolumbar Fractures Without Neurological Deficits Prospective, International, Multicenter Cohort Study
Thoracolumbar fractures are the most common spinal fractures with an average annual incidence between 18 and 30 per 100'000 inhabitants.
The majority of these fractures are AO type A3 ("burst fractures").
Although patients with burst fractures report a reduced quality of life and chronic pain, there is no clear evidence whether surgical or conservative treatment offer better functional and back-pain related outcomes.
The indications for the selection of an ideal treatment for these fractures without neurological deficits remain controversial.
The purpose of this study is to evaluate whether patients with thoracolumbar fractures without neurological deficit being surgically treated show faster recovery and better improvement of function than patients being conservatively treated.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
38
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Curitiba, Brasilien
- Hospital Universitaria Cajuru
-
Porto Alegre, Brasilien
- Hospital Cristo Redentor
-
São Paulo, Brasilien
- Hospital Santa Marcelina
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Santiago de Chile, Chile
- Hospital Cristo Redentor
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Munich, Deutschland
- Klinikum Rechts Der Isar Der Technischen Universität München
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Catania, Italien
- Azienda Ospedaliero - Universitaria Policlinico
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Almada, Portugal
- Hospital Garcia e Orta, EPE
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Liberec, Tschechien
- Krajská nemocnice Liberec
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 65 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
140 subjects patients with thoracolumbar fractures will be assigned to ei-ther conservative or surgical treatment depending on the surgeon's decision.
Patients will be treated at each institution per standard of care.
Surgeons will use their expertise and preferences to determine the method of surgical or conservative intervention.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 18-65 years
Diagnosis of single or multiple stable thoracolumbar fracture(s)
- Level T10- L3
- Type AO A3 or A4
- Radiologically confirmed by Rx or CT
- Fracture induced kyphotic deformity lower or equal to 20-35 degrees
- Definitive treatment (surgical or conservative) within 10 days after injury
- American Spinal Injury Association (ASIA) Impairment Scale = E (normal )
- Ability to understand patient information / informed consent form
- Willingness and ability to participate in the clinical investigation including imaging and follow-up procedures (FUs)
- Signed informed consent
Exclusion Criteria:
- Open fracture
- Polytrauma
- Pathologic fracture
- Disruption of the posterior ligamentous complex between T10 and L3
- Clinically evident osteoporosis as assessed by the investigator
- Spinal luxation
- Associated severe lesions as assessed by the investigator
- Spinal lesion due to gun or projectile
- Pre-existing spinal column deformity
- Prior spinal surgeries
- BMI > 40 kg/m2
- Any severe medically not managed systemic disease
- Recent history of substance abuse (ie, recreational drugs, alcohol) that would preclude reli-able assessment
- Pregnancy or women planning to conceive within the study period
- Prisoner
- Participation in any other medical device or medicinal product study within the previous month that could influence the results of the present study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Surgical treatment
Surgical treatment according to one of the following:
|
Andere Namen:
|
|
Conservative treatment
Conservative treatment according to hospital's standard of care
|
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Roland-Morris Disability Questionnaire (RMDQ)
Zeitfenster: 6 week follow up
|
Improvement in functional outcome from baseline to 6 week follow up (FU) measured with the Roland-Morris Disability Questionnaire (RMDQ)
|
6 week follow up
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Back pain related disability (Roland-Morris Disability Questionnaire RMDQ)
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
|
Pain (Numeric Rating Scale (NRS))
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months FU
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months FU
|
|
Radiologic progress taking into account RX, CT and optionally MRI
Zeitfenster: baseline and at follow up after 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months
|
baseline and at follow up after 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months
|
|
Quality of return to work (Denis Work Scale)
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
|
Time to return to work
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
|
Conservative treatment failure rate (eg, change to surgical treatment)
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
|
Rates of local adverse events (AE)
Zeitfenster: Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Assessed at baseline, 6 weeks, 3, 6, 12 and 24 months follow up
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Hauptermittler: Giuseppe Barbagallo, MD, Azienda Ospedaliero - Universitaria Policlinico, Catania, Italy
- Hauptermittler: Emiliano Vialle, MD, Catholic University of Parana - Curitiba, Brazil
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2015
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Dezember 2012
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Dezember 2012
Zuerst gepostet (Schätzen)
18. Dezember 2012
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
13. August 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
11. August 2020
Zuletzt verifiziert
1. August 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- Spine FA3
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