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Non-invasive and Invasive Assessment of Coronary Artery Disease (COMFORT)

1. Mai 2018 aktualisiert von: Gabija Pundziute, University Medical Center Groningen

Assessment of Coronary Artery Disease With Multi-Slice Computed Tomography Combined With Stress Cardiac Magnetic Resonance Imaging Compared to Coronary Angiography Combined With Fractional Flow Reserve Trial

The purpose of the study is to assess the diagnostic accuracy of a combined use of non-invasive coronary angiography with multi-slice computed tomography (MSCT) and stress cardiac magnetic resonance (CMR) imaging in patients with obstructive lesions on MSCT and with low to intermediate pre-test likelihood of coronary artery disease (CAD) as compared to invasive coronary angiography (CAG) and Fractional Flow Reserve (FFR) measurements.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

120

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Groningen, Niederlande, 9700 RB
        • University Medical Center Groningen, Departments of Cardiology and Radiology
      • Linköping, Schweden
        • University Hospital Linköping, Departments of Clinical Physiology, Cardiology and Center for Medial Imaging Visualization

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients with stable angina pectoris with low to intermediate pre-test likelihood of CAD;
  2. no previous history of CAD;
  3. obstructive stenosis (≥50% luminal narrowing) on MSCT coronary angiography; 4.informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. patients with a previous history of CAD;
  2. patients with contraindications for MSCT: a.cardiac rhythms other than sinus rhythm, b.pregnancy, c.allergy for contrast medium, d.renal failure (estimated glomerular filtration rate (eGFR) < 50ml/min), e.resting heart rate >75 bpm plus contra-indications for beta-blockade, f. weight >100 kilograms;
  3. contraindications for cardiac magnetic resonance (CMR) imaging: a.MR-incompatible implants, b. Claustrophobia, c. contraindications for adenosine: i. known or suspected hypersensitivity to adenosine, ii. known or suspected bronchoconstrictive or bronchospastic disease, iii. 2nd or 3rd degree atrioventricular (AV) block, iv. Sinus bradycardia (heart rate < 45 bpm), v. Systemic arterial hypotension (<90 mmHg). d. contraindications for gadolinium: i. renal failure (estimated eGFR <30 ml/min);
  4. no informed consent.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Imaging arm
There is one study arm only. The imaging modalities will be performed in all patients.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Diagnostic accuracy to detect ischemia with stress CMR compared to FFR
Zeitfenster: one month
The diagnostic accuracy of MSCT coronary angiography in combination with stress CMR imaging as compared to invasive CAG and FFR measurement, as a standard of reference to detect obstructive and hemodynamically significant stenoses in patients with low to intermediate pre-test likelihood of CAD.
one month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Predictive value for treatment strategy of a non-invasive strategy with MSCT and stress CMR compared to an invasive strategy
Zeitfenster: one month
to evaluate whether MSCT coronary angiography in combination with stress CMR imaging may accurately predict treatment strategy (medical therapy versus revascularization therapy) as compared to CAG and FFR in patients with low to intermediate pre-test likelihood of CAD.
one month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gabija Pundziute, MD, PhD, University Medical Center Groningen, department of Cardiology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2011

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

4. März 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. März 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

4. April 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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