- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01847560
Anticoagulant Utilization Pattern
26. März 2019 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim
A Description of Warfarin and NOAC Utilization Patterns Including Initiation, Switching, and Discontinuation
This study plans to describe utilization patterns for oral anticoagulants over time in patients with non-valvular atrial fibrillation at risk for stroke using electronic claims data from a United States commercial insurance database.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
333664
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Massachusetts
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Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02120
- Brigham and Women's Hospital
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
Patients 18 years of age and older with non-valvular AF at risk for stroke treated with oral anticoagulation
Beschreibung
Inclusion criteria:
- A recorded diagnosis of atrial fibrillation
- Initiation of oral anticoagulant medication
- Congestive Heart Failure, Hypertension, Age > 75, Diabetes Mellitus, Prior Stroke or Transient Ischemic Attack, Vascular Disease, Age 65-74, Sex Category (CHA2DS2-VASc) Score >=1
- At least 18 years of age on the date of anticoagulant initiation
Exclusion criteria:
- Patients with missing or ambiguous age or sex information
- Patients with documented evidence of valvular disease
- Patients with less than 12 months enrolment in the UnitedHealth Research Database preceding the first dispensing
- Patients with prior use of any oral anticoagulant
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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Dabigatran
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Warfarin or other New Oral Anticoagulant (NOAC)
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Description of the Characteristics of Anticoagulant Initiators
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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The analyses described the characteristics of patients treated with various oral anticoagulants.
CHA2DS2-VASc stroke risk score is calculated based on the following conditions: Congestive heart failure/ Left ventricular (LV) dysfunction, Hypertension, Age (≥ 75), Diabetes Mellitus, Stroke/ transient ischemic attack (TIA) /thromboembolism, Vascular disease, Age 65-74, female gender.
HAS-BLED bleeding risk score is calculated based on the following conditions: Hypertension, Abnormal renal and liver function, Stroke (1 point), Bleeding history or predisposition, Labile international normalized ratio (INR), Elderly (>65 years), Drugs and Alcohol.
CHA2DS2-VASc stroke risk score may range from 0 to 9 with 0 being the best outcome.
HAS-BLED bleeding risk score may range from 0 to 9 with 0 being the best outcome.
New initiators of warfarin before Dabigatran became available were only characterized in terms of age and sex (results provided above).
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of Patients Initiating Specific Anticoagulant
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Proportion of patients initiating specific anticoagulant over time per arm in source cohort is estimated and is expressed in percentage.
This is related to UnitedHealth database and no treatment initiation rate was estimated in MarketScan as the study cohort was defined from a population of oral anticoagulants users.
The overall number of participants analyzed "609201" reported for each of the treatment arm below corresponds to overall patients numbers in UnitedHealth for the entire study period rather than for each of the treatment arm.
Likewise the number of participants for each of the treatment arm for different time period corresponds to the total number of participants for the specific study period rather than for each of the treatment arm.
Incident users at given time period could also be counted in later time period if the patient discontinued the drug and had re-entry during the study period.
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of Patients Initiating Specific Anticoagulant Dose - Dabigatran
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of patients initiating specific anticoagulant dose of dabigatran across all time periods combined in the unmatched cohort for UnitedHealth and MarketScan cohort are presented.
Proportion of patients initiating specific anticoagulant over time per arm in source cohort is estimated and is expressed in percentage.
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of Patients Initiating Specific Anticoagulant Dose - Apixaban
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of patients initiating specific anticoagulant dose of apixaban across all time periods combined in the unmatched cohort for UnitedHealth and MarketScan cohort are presented.
Proportion of patients initiating specific anticoagulant over time per arm in source cohort is estimated and is expressed in percentage.
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of Patients Initiating Specific Anticoagulant Dose - Rivaroxaban
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Percentage of patients initiating specific anticoagulant dose of rivaroxaban across all time periods combined in the unmatched cohort for UnitedHealth and MarketScan cohort are presented.
Proportion of patients initiating specific anticoagulant over time per arm in source cohort is estimated and is expressed in percentage.
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Treatment Persistence Over Time
Zeitfenster: From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Overall treatment persistence in UnitedHealth and MarketScan cohorts are presented as the percentage of patients who were persistent to treatment after 3, 6 and 12 months of follow-up for all time periods combined and matched cohort.
Based on two US-based longitudinal healthcare claims databases (MarketScan and unitedHealth Research Database) the three separate study cohorts warfarin vs dabigatran, warfarin vs rivaroxaban and warfarin vs apixaban cohort were formed for each database.
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From January 2009 to September 2015 (The study period)
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Nützliche Links
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
17. April 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. November 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. November 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. April 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
2. Mai 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
7. Mai 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
27. Juni 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
26. März 2019
Zuletzt verifiziert
1. März 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 1160.177
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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