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The Impact of Telephone and Short Message System Based Education on Bowel Preparation for Colonoscopy

16. Juli 2014 aktualisiert von: Kim Eun Soo, Keimyung University Dongsan Medical Center

The Impact of Telephone and Short Message System Based Education on Bowel Preparation for Colonoscopy in Health Screened Population

Inadequate bowel preparation results in decreased rates of cecal intubation, increased rates of missing important lesions, increased patient discomfort, higher risk of complications, prolonged procedure time and increased health-care cost. Recent study reported that Telephone-based re-education (TRE) on the day before colonoscopy significantly improved the quality of bowel preparation and polyp detection rate. However, there is no study to compare the effect of telephone with short message system (SMS) based re-education on the quality of bowel preparation in health screened population. Our goal is to improve the quality of bowel preparation with telephone or SMS based re-education for outpatients undergoing screening colonoscopies. The investigators hypothesise that efforts to improve education and maximise patient compliance during the preparatory period will enhance the efficacy of bowel preparation.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

390

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All health screened populations
  • age >18
  • scheduled for an elective screening colonoscopy

Exclusion Criteria:

  • inpatients
  • pregnancy
  • breast feeding
  • prior history of surgical large bowel resection
  • patients allergic to PEG-ELS based laxatives

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention
The investigational, or experimental arm, will receive standard written instructions on preparing for a colonoscopy plus intervention such as telephone based re-education by one investigator on the day before colonoscopy.
The investigational, or experimental arm, will receive standard written instructions on preparing for a colonoscopy plus intervention such as telephone based re-education by one investigator on the day before colonoscopy.
Kein Eingriff: Standard preparation instructions
The control arm will receive written instruction on preparing for a colonoscopy per standard of care at Keimyung University Dongsan Medical Center
Experimental: Interventional
The investigational, or experimental arm, will receive standard written instructions on preparing for a colonoscopy plus intervention such as short message system based re-education by one investigator on the day before colonoscopy.
The investigational, or experimental arm, will receive standard written instructions on preparing for a colonoscopy plus intervention such as short message system based re-education by one investigator on the day before colonoscopy.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Quality of bowel preparation
Zeitfenster: day 1
The primary outcomes will be the endoscopist's assessment of the quality of preparation using Boston and Ottawa bowel preparation scare
day 1

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
polyp detection rate
Zeitfenster: day 1
The number of polyp prescribed by endoscopist.
day 1

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Zuverlässigkeit des Patienten
Zeitfenster: Grundlinie
Die Einhaltung der Vorbereitungsanweisungen durch den Patienten wurde in einem Fragebogen vor dem Eingriff selbst angegeben
Grundlinie

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Eun Soo Kim, Professor, Keimyung University School of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juli 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Juli 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. Juli 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

16. Juli 2014

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2013-05-050-002

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Klinische Studien zur Telephone based re-education

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