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Large Observational Study to UNderstand the Global Impact of Severe Acute Respiratory FailurE (LUNG-SAFE)

10. Dezember 2014 aktualisiert von: European Society of Intensive Care Medicine

A Multicentre, Prospective, Observational, 4-week Inception Cohort Study Being Carried Out by the Acute Respiratory Failure Section of ESICM

We wish to prospectively assess the burden of, management and therapeutic approaches to, and outcomes from acute hypoxaemic respiratory failure requiring ventilatory support, during the winter months in both the northern and southern hemispheres. We wish to specifically examine the contribution of ARDS as defined by the Berlin Definition to the burden of hypoxaemic respiratory failure.

Why?

The purpose of this study is to provide new and current data on the disease burden of acute hypoxemic respiratory failure and ARDS. It will answer the following questions:

  • What is the frequency and disease burden of acute hypoxaemic respiratory failure in winter?
  • What are the aetiologies of acute hypoxaemic respiratory failure requiring ventilatory support?
  • What is the incidence of ARDS based on the Berlin definition within this patient cohort?
  • What is the mortality from ARDS within this cohort, and how does this vary based on ARDS severity?
  • What is the natural history of ARDS?
  • What are the key patterns of therapeutic resource utilization, particularly approaches to sustain gas exchange, in these patients?

When?

The study is performed over a 4 week period between February 1st and March 31st 2014 in the Northern Hemisphere and June 1st to August 31st in the Southern Hemisphere.

What data is required?

A basic dataset is collected on all patients admitted with acute acute hypoxaemic respiratory failure requiring ventilatory support, with a more detailed dataset collected on patients diagnosed with ARDS.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

In summary, the study will focus on the following items:

  • The frequency and disease burden of acute hypoxaemic respiratory failure in winter
  • The aetiologies of acute hypoxaemic respiratory failure requiring ventilatory support.
  • The incidence of ARDS based on the Berlin definition within this patient cohort
  • The mortality from ARDS within this cohort, and how does this vary based on ARDS severity
  • Natural history of ARDS (duration and evolution by severity)
  • Therapeutic resource utilization

    • Use of treatments, such as recruitment maneuvers, prone positioning, nitric oxide, high frequency oscillation, ECMO, transfer to tertiary hospital from smaller regional ones) according to the severity of the disease
    • Use of non-invasive ventilation in management of ARDS patients (use in different stages: early ARDS versus immediately after extubation).

This is a prospective observational study, aimed at collecting an adequate dataset on a large cohort of patients admitted to a large number of ICUs.

ICUs will be invited to participate on a voluntary basis. ICUs enrolling into existing databases (e.g., ERIC study, ICON audit) will be invited to participate. It is important that participating ICUs commit (by written agreement) to fully comply with the study protocol. ICU recruitment in each country will be spearheaded by a national coordinator Each ICU will be requested to recruit for 4 consecutive 'winter' weeks

  1. Northern Hemisphere - 4 week period between February 1st and March 31st 2014.
  2. Southern Hemisphere: 4 week period between June 1st - August 31st 2014 There will be 2 data collectors per participating ICU's. Each data collector will undergo an online training program designed to standardize data interpretation [esp. CXR's] and will receive a login authorization following completion of this training.

INCLUSION CRITERIA: All patients admitted to the participating ICUs receiving invasive or noninvasive ventilation will be screened and included in the database.

EXCLUSION CRITERIA: Age < 16.

DATA COLLECTION: Data collection will web based, permitting conditional Data Collection screens, i.e. data collectors will be automatically guided as to which sections to complete based on data entered indicating whether Inclusion Criteria are met. Data collection will be done at 10am each morning. Our aim is to obtain a sample of at least 1000 ARDS patients within the cohort of patients receiving assisted ventilation. The reported incidence of ARDS in ICU patients varies, from 2.2% of ICU admissions develop ARDS in ALIEN, 7.1% in ALIVE Study, to 17.5% of Ventilated patients in KCLIP . A reasonable projection of the incidence of ARDS among patients admitted in ICUs can be estimated to approximate 5% of ICU admission. As a conservative estimate, if a medium-sized ICU admits 50 patients/month and collects data for four, 500 ICUs will be necessary to achieve this number.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

14000

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Brussels, Belgien
        • All Centres Willing to Contribute Are Welcome

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

16 Jahre und älter (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Our aim is to obtain a sample of at least 1000 ARDS patients within the cohort of patients receiving assisted ventilation.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • All patients admitted to the participating ICUs receiving invasive or non-invasive ventilation will be screened and included in the database.

Exclusion Criteria:

  • Age < 16

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Eine Gruppe
Hierbei handelt es sich um eine prospektive Beobachtungsstudie, die darauf abzielt, einen angemessenen Datensatz über eine große Kohorte von Patienten zu sammeln, die auf einer großen Anzahl von Intensivstationen aufgenommen wurden.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Entwicklung von ARDS
Zeitfenster: 28 Tage
28 Tage

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Sterblichkeit auf der Intensivstation
Zeitfenster: 28 Tage
28 Tage

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: John LAFFEY, MD, National University of Galway, Ireland and St Michael's Hospital-University of Toronto, Canada
  • Hauptermittler: Antonio PESENTI, MD, S Gerardo Hospital, University of Milan-Bicocca, Monza, Italy

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Februar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. Dezember 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Dezember 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

11. Dezember 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Dezember 2014

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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