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Computer-Facilitated 5A's for Smoking Cessation in Primary Care

5. September 2017 aktualisiert von: University of California, San Francisco
This study tests the use of handheld computer tablets to promote the integration of 5A's (Ask, Advise, Assess, Assist, Arrange) for smoking cessation in academic and community primary care clinics. Although most patients receive the "ask" and "advise" steps, only slightly more than half are "assessed" for readiness to change, less than half receive "assistance" in changing, and only 9% have an "arranged" follow-up. While the large majority of primary care providers support the 5A's model, negative attitudes and the lack of time, knowledge, and cessation skills are common obstacles. Alternate service delivery systems that address these obstacles and evidence-based strategies to promote their implementation are needed to improve provider adherence and 5A's fidelity.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This project develops and tests a computer-facilitated 5A's (CF-5A's) model that administers the 5A's intervention to patients then prompts providers for reinforcing next steps. CF-5A's could efficiently and effectively promote smoking cessation while educating providers about cessation resources and appropriate follow-up. Based on the Technology Acceptance Model, clinically tailored strategies to promote CF-5A's implementation will be developed and tested to ensure the appropriate use and uptake of this new service delivery model. Development of the model, materials, and strategies will occur in years 1 and 2.

Baseline data collection occurs in year 2, followed by a randomized trial of CF- 5A's where the provider is the unit of randomization. Provider use of the 5A's will primarily be assessed with a brief phone call to the patient after the primary care visit has occurred.

Although focused on 5A's for smoking cessation, this study examines the underlying implementation science of computer-aided service delivery models with important implications for the integration of other substance use or behavioral health interventions in primary care. Implementation factors will be assessed using qualitative interviews and brief pre-post surveys.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

961

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94110
        • San Francisco General Hospital
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94115
        • UCSF Adult Primary Care Mt. Zion Clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 100 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria: All primary care providers and clinic staff are eligible to participate. Patients must have

  • a primary care appointment
  • smoked a cigarette in past 7 days
  • smoked at least 100 cigarettes in lifetime
  • speak English or Spanish
  • be cognitively able to use computer tablet

Exclusion Criteria:

  • Moderate to severe cognitive impairment
  • Does not speak English or Spanish
  • acute intoxication on alcohol or illicit drugs

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Tablet Intervention
Primary care providers will be randomized into intervention or control conditions. The patients of intervention providers will be given a computer tablet that provides 5A's for smoking cessation counseling. Patients of control providers will not receive a tablet intervention.
Kein Eingriff: Control
Primary care providers will be randomized into intervention or control conditions. The patients of intervention providers will be given a computer tablet that provides 5A's for smoking cessation counseling. Patients of control providers will not receive a tablet intervention.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
5A's Fidelity
Zeitfenster: Baseline assessment 2013-14; Intervention 2014-2015
Baseline and post-tablet intervention assessments of primary care provider adherence to 5A's protocol for smoking cessation. Patients are called after their primary care appointment and asked a series of questions to determine if (and which of) the 5A's were used during that visit.
Baseline assessment 2013-14; Intervention 2014-2015

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Tablet Usage
Zeitfenster: 7/2014-7/2015
Intervention includes system strategies to improve usage of computer tablets in primary care waiting rooms. Outcome = tablet saturation or proportion of patients given a tablet.
7/2014-7/2015

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Implementation Factors
Zeitfenster: July 2013-2015
Qualitative interview data to assess the utility of the "Technology Acceptance Model" in explaining tablet and 5A's usage. Variables assessed include perceived usefulness, social norms and influence, and facilitating conditions.
July 2013-2015

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Jason M Satterfield, PhD, University of California

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Januar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Januar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

27. Januar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

7. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. September 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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