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Technical Performance of a New Cardiac Technology "IQ-SPECT" Applied to SCINTI-CT Myocardial Imaging With 99mTc-Sestamibi in Coronary Patients (IQSCINTIMYOC)

13. August 2015 aktualisiert von: University Hospital, Caen

Cardiological examination is one of the major directions in nuclear medicine for detection of myocardial ischemia in patients with suspected coronary artery disease. In Caen, they constitute 20% of the activity of nuclear medicine. It is evaluating a new versatile innovative technology (IQ-SPECT) for performing rapid nuclear cardiological examinations (4 minutes) and quality on a SCINTI-CT camera for correcting the mitigation. This technical solution IQ-SPECT was made available to the nuclear medicine department in August 2011. To date, apart from the work on heart ghosts and one publication in abstract form in 2009, no other study have been published.

The goal of the study is to study the technical performance of the innovative technology IQ-SPECT during a SCINTI-CT imaging in patients suspected of coronary disease .

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

103

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Caen, CHU, Frankreich, 14000
        • Service Imagerie Médicale

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • age over 18 years (except major patients under guardianship)
  • free and informed consent signed
  • written and spoken French
  • beneficiaries of the social security system
  • coronary insufficiency detection needed for patients with signs or symptoms suggestive of coronary insufficiency; or in symptomatic patients, but with a high risk of coronary heart disease: diabetes and / or with multiple cardiovascular risk factors and / or having a peripheral vascular disease

Exclusion Criteria:

  • Patients with a recent history (<21 days) acute coronary failure (myocardial infarction, unstable angina);
  • Patients with an irregular heartbeat, because of the impossibility of achieving a good quality ECG synchronization (atrial fibrillation, ventricular extra-systole or supraventricular over 25% of cardiac cycles);
  • Patients with a pacemaker with a permanent electro-drive at rest;
  • Patients with non-ischemic heart disease: primitive dilated cardiomyopathy, severe hypertrophic cardiomyopathy, severe valvular cardiomyopathy (aortic stenosis, aortic or mitral leakage grade> 2), congenital heart disease;
  • Patients with severe extra-cardiac disease may interfere with treatment decisions (cancer, severe hepatic or renal impairment);
  • Major patients under guardianship;
  • Pregnant or lactating women;
  • Women in age and condition of childbearing;
  • Patients unable to understand the purpose of the study.

Cons-indications to physical stress test:

  • Uncontrolled heart failure,
  • Pulmonary embolism, phlebitis evolution,
  • Myocarditis, pericarditis, endocarditis evolving
  • Physical disability,
  • Thrombus
  • Asthma
  • contra-indication for exercise testing as dipyridamole:
  • Severe Asthma

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: New Technology "IQ-SPECT" applied to myocardial imaging

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Myocardial perfusion binding
Zeitfenster: baseline
  • 0 = normal fixing ≥70%
  • 1 = slightly reduced mounting 50-69%
  • 2 = moderately less attachment 30-49%
  • 3 = severely diminished attachment 10-20%
  • 4 = no binding <10%
baseline

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. August 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. August 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

17. August 2015

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

13. August 2015

Zuletzt verifiziert

1. August 2015

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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