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Implementing Shared Decision Making in Interprofessional Home Care Teams (IPSDM-SW)

18. Dezember 2019 aktualisiert von: France Legare, CHU de Quebec-Universite Laval

Implementing Shared Decision Making in Interprofessional Home Care Teams : a Stepped Wedge Cluster Randomized Trial

This study will train health providers in home care teams across Quebec in shared decision making about the decision to stay at home or move to another location. This decision is one of the toughest for older Canadians. Decisions that are informed, shared and supported produce better results. An interprofessional approach to shared decision making is when older persons and their caregivers are supported by not just one but by all the professionals involved in their care.The impact of the training program in interprofessional shared decision making (IPSDM) above that of the passive dissemination of a decision guide will be assessed by measuring to what extent older persons caregivers say they took active part in the decision-making process.

Other outcome measures will be:

i) what option they chose, whether they feel conflict or regret about their decision, and the burden of care they feel; ii) the quality of life of clients;

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

653

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Quebec
      • Québec, Quebec, Kanada, G1J 0A4
        • Centre de recherche sur les soins et les services de première ligne de l'Université Laval (CERSSPL-UL)

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Kind
  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Clients or caregivers of clients :

  • Aged ≥65 years;
  • Receiving care from the IP home care team of the enrolled CISSS/CIUSSS
  • Have made a decision about whether to stay at home or move to another location during the recruitment periods
  • Are able to read, understand and write French or English
  • Can give informed consent

In the case clients are not able to provide informed consent, their caregiver will be eligible.

Exclusion Criteria:

  • Clients who are not able to provide informed consent and who don't have a caregiver

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Versorgungsforschung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cluster A
IP-SDM training for health professionals (intervention at 4 months)
Multifaceted SDM training program for providers: i) 1.5-hour online tutorial, ii) 3.5-hour skills building workshop; iii) video-clip demonstrating SDM in the context of an IP home care team with an aging adult making a decision about location of care (to be used with clients and providers as well); and iv) performance feedback to providers (role play during the workshop).
Experimental: Cluster B
IP-SDM training for health professionals (intervention at 11 months)
Multifaceted SDM training program for providers: i) 1.5-hour online tutorial, ii) 3.5-hour skills building workshop; iii) video-clip demonstrating SDM in the context of an IP home care team with an aging adult making a decision about location of care (to be used with clients and providers as well); and iv) performance feedback to providers (role play during the workshop).
Experimental: Cluster C
IP-SDM training for health professionals (intervention at 18 months)
Multifaceted SDM training program for providers: i) 1.5-hour online tutorial, ii) 3.5-hour skills building workshop; iii) video-clip demonstrating SDM in the context of an IP home care team with an aging adult making a decision about location of care (to be used with clients and providers as well); and iv) performance feedback to providers (role play during the workshop).
Experimental: Cluster D
IP-SDM training for health professionals (intervention at 25 months)
Multifaceted SDM training program for providers: i) 1.5-hour online tutorial, ii) 3.5-hour skills building workshop; iii) video-clip demonstrating SDM in the context of an IP home care team with an aging adult making a decision about location of care (to be used with clients and providers as well); and iv) performance feedback to providers (role play during the workshop).

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Assumed Role in decision making
Zeitfenster: 7 months
To assess the proportion of caregivers reporting an active role, a modified version of the Control Preferences Scale designed to assess the role assumed in the decision making process will be used. The scale consists of a single question and is the one most frequently used in studies assessing the implementation of SDM in clinical practice.
7 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Patient involvement in decision making
Zeitfenster: 7 months
Assessed with the Dyadic-OPTION scale, a 12-item self-administered instrument that assesses 12 specific SDM behaviours during the decision-making process
7 months
Decisional Regret
Zeitfenster: 7 months
Assessed with the Decisional Regret Scale
7 months
Decisional Conflict
Zeitfenster: 7 months
Assessed with the Decisional Conflict Scale
7 months
Health-related quality of life
Zeitfenster: 7 months
Assessed with two subscales (Social isolation and Emotional reactions) of the HR-QoL questionnaire from the Nottingham Health Profile, clients only
7 months
Burden of care
Zeitfenster: 7 months
Assessed with the Zarit Burden Inventory Scale (ZBI), caregivers only
7 months
Preferred and chosen option (remain at home or move to another location)
Zeitfenster: 7 months
Questionnaire assessing the prefered and chosen option
7 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: France Légaré, Ph. D., Laval University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. November 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Dezember 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

28. Oktober 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

29. Oktober 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

30. Oktober 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

20. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2015-2016 01-01-E

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