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Yield Rate for Procurement the Histologic Core With Endoscopic Ultrasound-guided Fine Needle Biopsy With 20-gauge Ultrasound Biopsy Needles for Solid Pancreatic Masses: Pilot Study

17. Mai 2018 aktualisiert von: Yonsei University
To investigate the technical feasibility and diagnostic yield of new 20-gauge Procore needle for EUS-guided fine needle biopsy in pancreatic solid lesions.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Pancreatic ductal adenocarcinoma is the fourth cause of death in the Western world. Surgery remains the only treatment offering an advantage in terms of overall survival (5-year survival range, 15-25%), but unfortunately only 10-20% of patients present resectable disease at the time of diagnosis.

Regarding the diagnosis of pancreatic cancer, proper tool with high diagnostic yield is very important. The investigators investigated the technical feasibility and diagnostic yield of recent-developed new 20-gauge Procore needle for EUS-guided fine needle biopsy in pancreatic solid lesions.

The investigators applied the 20-gauge procore needle for EUS-guided fine needle biopsy in the diagnosis of pancreatic solid mass. A total of 30 patients will be enrolled for the present pilot study.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

30

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients who are at least 20 years of age
  • patients who require endoscopic ultrasound-guided fine needle aspiration cytology or biopsy because of pancreatic or peripancreatic solid mass.

Exclusion Criteria:

  • Cystic pancreatic mass in imaging tests such as CT or MRI or US
  • haemodynamically unstable patients
  • severe coagulopathy (international normalized ratio [INR] > 1.5 or platelet count < 50,000 cells/cubic millimeter [cmm3])
  • patients unable to quit anticoagulant/anti-platelet therapy
  • pregnancy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Intervention group
EUS-FNB using 20-gauge procore needle

The investigators will prospectively collect data base including patients who underwent EUS-guided biopsy with the 20-gauge ProCore histology needle for the evaluation of Pancreatic solid mass.

EUS procedures will be performed under sedation with linear echoendoscopes. Once the lesion will be penetrated, the stylet will be removed, and suction will be applied for 10 to 20 seconds by using a 10-ml syringe while moving the needle to and fro. All samples will processed at the pathology departments for histological analysis with documentation.

Andere Namen:
  • 20G Echotip ProCore Fine Needle Biopsy (FNB) device(Echotip ProCore; Cook Endoscopy Inc, Limerick, Ireland)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Procurement of the histologic core
Zeitfenster: 7 days after the procedure
The sample quality is evaluated as optimal for histological evaluation; the presence of optimal histological core including recognizable structures
7 days after the procedure
Diagnostic accuracy
Zeitfenster: 7 days after the procedure

[Standard diagnosis]

  • In operated patients; based on the surgical resection specimen
  • In non-operated patients; based on the conclusions of the diagnostic work-up and confirmed by a compatible clinical disease course
7 days after the procedure

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Technical success
Zeitfenster: 7 days after the procedure
Technical failure is defined as malfunction of the needle before the investigators reached a diagnosis
7 days after the procedure

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

11. Juli 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. Juli 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. Juli 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Januar 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Januar 2017

Zuerst gepostet (Schätzen)

11. Januar 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Mai 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. Mai 2018

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 4-2016-0429

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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