- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03080701
Financial Incentives to Increase Colorectal Cancer Screening in Priority Populations
4. November 2019 aktualisiert von: Kaiser Permanente
Systems of Support (SOS) to Increase Colon Cancer Screening Disparities Supplement
The investigators propose to build on the success of the Systems of Support to Increase Colorectal Cancer trial (SOS, R01CA121125, Green) and focus on disparity groups who are less likely to be current for colorectal cancer (CRC) screening.
We will test whether financial incentives increases screening uptake and decreases screening disparities.
The investigators hypothesize that CRC screening rates will be higher in patients offered mailed fecal kits and financial incentives than those offered mailed fecal kits alone.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Study staff will send invitation letters and a questionnaire to 5,000 patients aged 50-75 not current for CRC screening, two-thirds who are identified in the electronic data as being from a non-White race, ethnicity, or who have Medicaid coverage.
Those returning the survey and remaining eligible (estimated N = 1150) will be randomized to either (1) Mailed fecal kit only, or mailed fecal kit plus one of 2 types of financial incentives for completing testing: (2) a guaranteed Monetary incentive or (3) a probabilistic Lottery incentive.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
898
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Washington
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Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98101
- Group Health Research Institute
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
50 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Ja
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- No evidence in electronic data of FIT screening in past year or a colonoscopy in the prior 9 years.
- Continuously enrolled in Group Health Cooperative (GHC) for at least one year.
- Patients who have Medicaid coverage or are non-white race or Hispanic any race.
Exclusion Criteria:
- Known high risk for CRC
- History of CRC
- History of inflammatory bowel disease
- Current anticoagulation therapy
- Organ failure
- Serious illness
- Debilitating disease
- Dementia
- Nursing home resident
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Screening
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
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Kein Eingriff: Group 1 - Automated Mailing
The mailing process will be identical to those used in the SOS study.
Mailing 1 includes an introductory letter on CRC screening and a pamphlet on CRC testing choices (colonoscopy every 10 years, FIT testing yearly, or flexible sigmoidoscopy every 10 years combined with interval FIT testing), and pros and cons of each.
The letter will state that they will soon be receiving a FIT kit in the mail, and a number to call if they prefer another option.
Mailing 2 includes a brief letter reaffirming the importance of screening, a FIT kit (the one used by Group Health), pictograph instructions, and a postage-paid return envelope.
Mailing 3 a reminder letter, is sent to participants not completing the FIT kit after 3 weeks.
The intervention for Group 1 includes no incentive.
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Experimental: Group 2 - Auto Mailing Plus Money
Receives the same number of mailings and materials as group 1 with the following modifications.
In Mailing 1 the letter will include the intervention notification that they will receive a monetary thank you gift for completing testing (FIT colonoscopy or flex sig within 6 months).
Mailing 2 and mailing 3 (reminder letters for those still not returning kits) will include the same information about the monetary thank you gift for CRC screening completion.
Mailing 4 will include the money with a thank you letter for those who complete the screening
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Participant receives money as a thank you for completing CRC screening within 6 months.
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Experimental: Group 3 - Auto Mailing Plus Lottery
Receives the same number of mailings and materials as group 1 with the following modifications.
In Mailing 1 the letter will include the intervention notification that they will have a 1 in 10 chance of winning money (FIT, colonoscopy or flex sig within 6 months).
Mailing 2 and mailing 3 (reminder letters for those still not returning kits) will include the same information about the 1 in 10 chance of winning the lottery for CRC screening completion.
Mailing 4 will include a thank you letter with money for those who complete their screening and win the lottery.
Participants who do not win the lottery will receive a thank you letter.
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Participant has a 1 in 10 chance of winning money in a lottery for completing CRC screening within 6 months.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
CRC Screening Within 6 Months Following Randomization
Zeitfenster: 6 months
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We will compare among the 3 arms (1) automated mailing; (2) Auto mailing plus $10; (3) Auto mailing plus $50 lottery for completion and the effect of each on CRC screening completion at 6 months (yes/no) within the following subgroups of each arm: 1. White and not Hispanic versus non-White or Hispanic.
2. Medicaid versus non-Medicaid (Medicare, employer-based, private) insurance.
3. History of prior versus no prior completion of CRC screening tests.
4. High school or less versus college or more education level.
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6 months
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
23. März 2017
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
2. November 2018
Studienabschluss (Tatsächlich)
2. November 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
31. Januar 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. März 2017
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
15. März 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. November 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
4. November 2019
Zuletzt verifiziert
1. November 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 4RO1CA121125-09 REVISED
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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