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Intraoperative Sedatives and Postoperative Deilirium

7. Juli 2022 aktualisiert von: Hyo-Seok Na, Seoul National University Bundang Hospital

The Incidence of Postoperative Delirium According to the Different Intraoperative Sedatives, Dexmedetomidine vs. Propofol, in Elderly Patients Undergoing Orthopedic Lower Limb Surgery With Spinal Anesthesia: A Randomized Trial

Delirium occurs commonly in elderly patients. Its incidence after orthopedic surgery has been reported to be 5-61%. Delirium is classified into three sub-types: Hypoactive, hyperactive, and mixed. Although hyperactive delirium is not as common as hypoactive delirium, the abnormal behavior pattern of hyperactive delirium, such as agitation, confusion, or aggressiveness, is considered to be harmful to patients and medical personnel. Thus, it is important to promptly manage such behaviors associated with hyperactive delirium. Intraoperative sedation plays an important role in relieving anxiety or stress response of patients. Propofol-a common sedative agent-was reported to cause delirium more frequently, compared with dexmedetomidine, in post-cardiac surgery patients or mechanically-ventilated patients in the intensive care unit (ICU). In addition to the benefits of reducing opioid consumption and postoperative nausea/vomiting, dexmedetomidine is most often used for ICU sedation or procedural sedation. However, there has not been any prospective randomized study investigating how intraoperative dexmedetomidine sedation during regional anesthesia affects postoperative consciousness, perception, memory, behavior, emotion, and so on. In this study, based on the hypothesis that intraoperative dexmedetomidine sedation may reduce the incidence of abnormal psycho-motor behavior compared with propofol sedation, investigators prospectively will investigate the incidence of postoperative delirium in elderly patients who undergo orthopedic surgery with regional anesthesia.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

748

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Gyeonggi-do
      • Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea, Republik von, 13620
        • Seoul National University Bundang Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre bis 90 Jahre (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients who undergo orthopedic surgery under spinal anesthesia
  • Patients who want to sedation during the surgery
  • Age of 65 years or greater
  • American Society of Anesthesiologists physical status classification 1 and 2

Exclusion Criteria:

  • General anesthesia
  • Age < 65 years
  • Patients who do not want to sedation during the surgery
  • Patients who do not receive patient controlled analgesia postoperatively.
  • Cognitive disorders
  • Central nervous system disease, including dementia and Parkinson's disease

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: PPF
Patient who received propofol during the operation
Propofol is infused continuously via the target-controlled infusion device (Orchestra®, Fresenius vial, Brezins, France), and the effect-site concentration is maintained within 0.5-2.0 μg/ml.
Experimental: DEX
Patient who received dexmedetomidine during the operation
Dexmedetomidine is diluted with 0.9% saline to make a concentration of 4 μg/ml. As a loading dose, 1 μg/kg dexmedetomidine is administered over a 10-min period, which is then administered continuously at 0.1-0.5 μg/kg/h.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Postoperative delirium
Zeitfenster: Within 3 day postoperatively
The incidence of postoperative delirium
Within 3 day postoperatively

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Numerical rating scale
Zeitfenster: Postoperative 24 hour
Postoperative pain score
Postoperative 24 hour
Numerical rating scale
Zeitfenster: Postoperative 48 hour
Postoperative pain score
Postoperative 48 hour
Numerical rating scale
Zeitfenster: Postoperative 72 hour
Postoperative pain score
Postoperative 72 hour
Patient controlled analgesia (PCA)
Zeitfenster: Postoperative 24 hour
Amounts of the PCA consumption
Postoperative 24 hour
Patient controlled analgesia (PCA)
Zeitfenster: Postoperative 48 hour
Amounts of the PCA consumption
Postoperative 48 hour
Patient controlled analgesia (PCA)
Zeitfenster: Postoperative 72 hour
Amounts of the PCA consumption
Postoperative 72 hour
Rescue analgesics
Zeitfenster: Postoperative 24 hour
Amounts of the analgesics administered to manage the postoperative pain
Postoperative 24 hour
Rescue analgesics
Zeitfenster: postoperative 48 hour
Amounts of the analgesics administered to manage the postoperative pain
postoperative 48 hour
Rescue analgesics
Zeitfenster: Postoperative 72 hour
Amounts of the analgesics administered to manage the postoperative pain
Postoperative 72 hour

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Hyo-Seok Na, MD, PhD, Seoul National University Bundang Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. Juni 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Oktober 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Oktober 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. August 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. August 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

16. August 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juli 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juli 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur Delirium

Klinische Studien zur Propofol

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