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Pyrotinib in Combination With Capecitabine in Patients With Trastuzumab-resistant HER2-positive Advanced Breast Cancer

7. Dezember 2022 aktualisiert von: Xichun Hu, Fudan University

Phase II Study of Pyrotinib in Combination With Capecitabine in Patients With Trastuzumab-resistant HER2-positive Advanced Breast Cancer

Trastuzumab resistance, which is a common therapeutic challenge in HER2 positive metastatic breast cancer, is not fully understood. Pyrotinib is an oral tyrosine kinase inhibitor targeting EGFR, HER-2 and HER-4 receptors. More general inhibition of ErbB family with pyrotinib could provide additional benefit. This study is designed to evaluate the efficacy and safety of pyrotinib in combination with capecitabine in patients with HER2 positive locally advanced or metastatic breast cancer who had early failure on or after trastuzumab treatment.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Detaillierte Beschreibung

A multi-center, one-arm, open label design study, which is planned to enroll 100 patients with trastuzumab-resistant HER2-positive advanced breast cancer.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Shanghai, China, 200032
        • Fudan University Shanghai Cancer Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Pathologically confirmed HER2 positive patients with locally advanced or metastatic breast cancer: HER2 IHC 3+, or HER2 IHC 2+ and FISH detection gene amplification
  2. Aged ≥18 and ≤70 years.
  3. ECOG performance status of 0 to 1.
  4. Life expectancy of more than 12 weeks;
  5. At least one measurable lesion exists(RECIST 1.1)
  6. Patients with trastuzumab resistance is defined as follows:

    Progression during or within 12 months after treatment in neoadjuvant or adjuvant setting (at least 9 weeks of trastuzumab treatment); Or Progression during or within 6 months after treatment for locally advanced or metastatic disease in the first-line setting (at least 6 weeks of trastuzumab treatment).

  7. At least 4 weeks from the last treatment of trastuzumab or chemotherapy,at least 5 times of t1/2 or 4 weeks from the last treatment of endocrine therapy(the shorter one is preferred)
  8. Known hormone receptor status
  9. For patients with brain metastases, local treatment (including whole cranial radiotherapy, SBRT, etc.) is required and the brain lesions are stable for ≥ 3 months without the need for dexamethasone or mannitol treatment
  10. Patients with adequate organ function before enrollment:

    1. ANC≥1.5×10^9/L
    2. PLT≥100×10^9/L
    3. Hb≥90 g/L
    4. TBIL≤1.5×ULN
    5. ALT and AST≤3×ULN, (ALT and AST≤5×ULN in patients with liver metastases)
    6. Cr≤1.5×ULN and the creatinine clearance rate≥50 mL/min
    7. LVEF ≥ 50%
    8. QTcF < 480 ms
  11. Signed informed consent.

Exclusion Criteria:

  1. Patients with meningeal metastasis and / or spinal cord metastasis;
  2. Patients unable to swallow, with chronic diarrhea, intestinal obstruction, or multiple factors that affect drug use and absorption;
  3. Patients with malignant serious effusion which cannot be controlled by drainage or other methods;
  4. Less than 4 weeks from the last treatment in last clinical trial;
  5. Known dihydropyrimidine dehydrogenase (DPD) deficiency;
  6. Receiving any other antitumor therapy;
  7. History of other malignancy within the last 5 years, except for carcinoma in situ of cervix, basal cell carcinoma or squamous cell carcinoma of the skin that has been previously treated with curative intent;
  8. Received radiotherapy, surgery (excluding local puncture) within 4 weeks prior to enrollment; received anti-tumor endocrine therapy after entering the screening period;
  9. Previous or ongoing use of HER2-targeted tyrosine kinase inhibitors (lapatinib, neratinib or pyrotinib);
  10. Previous use of capecitabine or capecitabine not tolerated, except that capecitabine efficacy cannot be judged or capecitabine discontinuation for 3 months or more;
  11. Patients with serious heart disease;
  12. Allergy to pyrotinib; history of immunodeficiency, including HIV positive, active HBV/HCV or other acquired, congenital immunodeficiency disease, or organ transplantation history;
  13. Known history of neurological or psychiatric disease, including epilepsy or dementia;
  14. Patients during pregnancy or lactation, patients with childbearing potential tested positive in baseline pregnancy test, or patients unwilling to take effective contraceptive measures throughout the trial;
  15. Evidence of significant medical illness that will substantially increase the risk on the participation or completion of the study in the investigator's judgment. Examples included, but not limited to, hypertension, severe diabetes, etc;
  16. Patients not eligible for this study judged by the investigator.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Pyrotinib plus capecitabine
pyrotinib(400 mg once daily) + capecitabine (2000 mg/m^2 daily, 1000 mg/m^2 BID)
pyrotinib 400 mg once daily; Capecitabine 1000 mg/m2 per day on day 1 through 14, every 21 days.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progressionsfreies Überleben (PFS)
Zeitfenster: Geschätzte 12 Monate
Von der Einschreibung bis zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer)
Geschätzte 12 Monate

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Objektive Ansprechrate (ORR)
Zeitfenster: Geschätzte 12 Monate
Verhältnis von CR und PR in allen Fächern
Geschätzte 12 Monate
Antwortdauer (DOR)
Zeitfenster: Geschätzte 12 Monate
Die erste Beurteilung von CR oder PR bis hin zum Fortschreiten oder Tod (aus welchem ​​Grund auch immer)
Geschätzte 12 Monate
Klinischer Nutzensatz (CBR)
Zeitfenster: Geschätzte 12 Monate
Verhältnis von CR, PR und SD größer oder gleich 24 Wochen bei allen Probanden
Geschätzte 12 Monate
Gesamtüberleben (OS)
Zeitfenster: Geschätzte 24 Monate
Von der Einschreibung bis zum Tod (aus welchem ​​Grund auch immer)
Geschätzte 24 Monate
Unerwünschte Ereignisse und schwerwiegende unerwünschte Ereignisse
Zeitfenster: Von der Einverständniserklärung bis 28 Tage nach Abschluss der Behandlung
Sicherheit
Von der Einverständniserklärung bis 28 Tage nach Abschluss der Behandlung

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Xichun Hu, Department of Oncology

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

26. Juni 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

31. Mai 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2023

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

27. Juni 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Juni 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

28. Juni 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

8. Dezember 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Dezember 2022

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Metastasierter Brustkrebs

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