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APHP Plateform of Normothermic Perfusion for Rehabilitation of Hepatic Grafts (PENOFOR)

4. November 2019 aktualisiert von: Assistance Publique - Hôpitaux de Paris

APHP Plateform for Assessement of Hepatic Grafts Initialy Discarded by Normothermic Perfusion

This study aimed to evaluate fatty liver grafts, considered as unsuitable for upfront liver transplantation, by using normothermic perfusion. Grafts have to be allocated to one of 3 liver transplantation centres of Paris. After evidence of viability while on perfusion, these grafts will be transplanted to recipients with an estimated waiting time > 6 months.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

In this study, the coordinator investigator proposes to build a platform for perfusing in normothermic conditions all grafts with histologically proven macrosteatosis ≥ 30% that will be considered as unsuitable for upfront LT. These grafts have to be alloacted to one of the 3 liver transplantation centers of Assistance Publique des Hôpitaux de Paris. Eligible grafts (macrosteatosis ≥ 30%, no severe fibrosis or cirrhosis) will be shipped to the platform for normothermic perfusion. Perfusion will be started provided that cold ischemia time do not exceed 8 hours. Parameters of grafts viability (lactates, bile production, flow) will be monitored. After a minimum of 4 hours of normothermic perfusion (not exceeding 16 hours), grafts fulfilling strict criteria (homogeneous aspect of the liver without any necrotic regions, lactates < 2.5 mmol/l and continuous production of bile with at least one of the following criteria: pH of perfusate > 7.3, arterial flow > 150 ml/min and portal flow > 500 ml/min, homogeneous perfusion of the graft) will be considered suitable for transplantation. Recipient will be transferred to the operating room, and first phase of LT (i.e, laparotomy and total hepatectomy) will be started. Simultaneously, grafts will be shipped to the center of initial allocation. Perfusion will be pursued during the transport from the platform to the recipient. Recipients (≥18 years and ≤ 70 years) have to be enlisted for LT with an estimated waiting time > 6 months (i.e., MELD score < 25) and who signed an informed consent.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

20

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Villejuif, Frankreich, 94800
        • AP-HP, Paul Brousse Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • patients enlisted for liver transplantation for liver disease or HCC (AFP score≤ 2);
  • Ongoing cotraception in women of reproductive age ;
  • Patient with social security ;
  • informed signed consent

Exclusion criteria:

  • Extra-hepatic tumor disease;
  • Re-transplantation ;
  • Pregnancy or brest-feeding;
  • Patients participting in another study;
  • Patients under psychiatric treatment;
  • Patients under tutorship or curatorship

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Normothermic perfusion of a graft
Liver transplantation of a graft after assessment by normothermic perfusion

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
To determine the proportion of grafts that can be transplanted after evaluation by normothermic perfusion (Hypothesis 50%) with a 3-year graft survival ≥ 90%
Zeitfenster: 3 months
Graft survival
3 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of hepatic grafts allocated to the 3 transplant centres of Paris and considered as initially not transplantable during the study period
Zeitfenster: 36 months
Proportion of hepatic grafts allocated to the 3 transplant centres of Paris and considered as initially not transplantable during the study period
36 months
Proportion of fatty grafts allocated to the 3 transplant centres of Paris and considered as initially not transplantable during the study period eligible for normothermic perfusion
Zeitfenster: 36 months
Proportion of fatty grafts allocated to the 3 transplant centres of Paris and considered as initially not transplantable during the study period eligible for normothermic perfusion
36 months
Proportion of grafts perfused
Zeitfenster: 36 months
Proportion of grafts perfused
36 months
Proportion of grafts that were transplanted after perfusion
Zeitfenster: 36 months
Proportion of grafts that were transplanted after perfusion
36 months
Time interval until liver function recovery while on normothermic perfusion (according to viability criteria defined above)
Zeitfenster: 15 hours
Time interval until liver function recovery while on normothermic perfusion (according to viability criteria defined above)
15 hours
Proportions of grafts transplanted after normotheric perfusion wthout early allograft dysfunction (according to Olthoff definition)
Zeitfenster: one month
Proportions of grafts transplanted after normotheric perfusion wthout early allograft dysfunction (according to Olthoff definition)
one month
Time interval until liver function recovery after transplantation
Zeitfenster: one day
Time interval until liver function recovery after transplantation
one day
One-month overall survival (without retransplantation or graft dysfunction)
Zeitfenster: one month
One-month overall survival (without retransplantation or graft dysfunction)
one month
One -year graft survival
Zeitfenster: one year
One -year graft survival
one year
Comparison of 3-months graft survival with a control group of graft considered as initially transplantable
Zeitfenster: 3 months
Comparison of 3-months graft survival with a control group of graft considered as initially transplantable
3 months
Waiting time between the two groups
Zeitfenster: 36 months
36 months
Incidence of biliary stenosis (anastomotic or non anastomotic) defined by cholangio MRI at one year
Zeitfenster: 12 months
Incidence of biliary stenosis (anastomotic or non anastomotic) defined by cholangio MRI at one year
12 months

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

28. Oktober 2019

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. April 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. August 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. November 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

6. November 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

6. November 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

4. November 2019

Zuletzt verifiziert

1. August 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • P170605J

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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