Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

The Effect of Circadian Clock System on Perioperative Cognitive Function of Elderly Patients

10. Dezember 2019 aktualisiert von: Yanchao Yang, Shengjing Hospital
Postoperative cognitive dysfunction (POCD) is a common postoperative complication in patients aged 65 and above. It refers to the cognitive function changes such as memory decline and attention loss after anesthesia and surgery. In serious cases, people may also experience personality changes and decline in social behavior ability, which will develop into irreversible cognitive impairment.Some studies reported that 25.8% of elderly patients presented POCD one week after non-cardiac surgery, and the incidence at 3 months after surgery was still 9.9%, which could increase the mortality in the first year after surgery.In recent years, studies have also proved that POCD is associated with patients' inability to perform their original jobs after non-cardiac surgery.Postoperative cognitive dysfunction seriously affects the clinical outcome, in addition to medical costs and other issues will bring an impact on the society and family.With the aging of the population, how to prevent cognitive dysfunction in elderly patients is a major challenge for perioperative management.There is a certain correlation between circadian rhythm and the dosage of general anesthesia, and postoperative sleep disturbance may be related to the effect of anesthesia and surgery on circadian rhythm.Preoperative sleep deprivation is known to be an independent risk factor for postoperative cognitive dysfunction (POCD), but the circadian mechanisms involved after general anesthesia are not yet clear

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

120

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

    • Liaoning
      • Shenyang, Liaoning, China, 110004
        • Rekrutierung
        • Junchao hospital Zhu
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

65 Jahre bis 90 Jahre (Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • preoperative sleep disorders
  • did not receive any preoperative chemoradiotherapy
  • the duration of surgery ≧3 hours

Exclusion Criteria:

  • History of schizophrenia
  • epilepsy
  • parkinson's disease or myasthenia gravis
  • Critical illness (preoperative American society of anesthesiologists (ASA) ASA >III)
  • severe liver insufficiency (ChildePugh grade C)
  • severe renal insufficiency (preoperative dialysis)
  • neurosurgery

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Day group
60 patients scheduled for elective laparoscopic abdominal surgeries under general anesthesia were randomly assigned to receive operation in the Day Group ( 8:00-12:00)
120 patients scheduled for elective laparoscopic abdominal surgeries under general anesthesia were randomly assigned to receive operation in the Day Group (8:00-12:00) and in the Night Group (18:00-22:00)
Sonstiges: Night group
60 patients scheduled for elective laparoscopic abdominal surgeries under general anesthesia were randomly assigned to receive operation in the Night Group (18:00-22:00)
120 patients scheduled for elective laparoscopic abdominal surgeries under general anesthesia were randomly assigned to receive operation in the Day Group (8:00-12:00) and in the Night Group (18:00-22:00)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative sleep quality of one night before surgery
Zeitfenster: one night before the surgery
use sleep monitor to test the sleep quality one night before surgery
one night before the surgery
postoperative sleep quality of first night after surgery
Zeitfenster: the first night after surgery
use sleep monitor to test the sleep quality first night after surgery
the first night after surgery
postoperative sleep quality of third night after surgery
Zeitfenster: the third night after surgery
use sleep monitor to test the sleep quality third night after surgery
the third night after surgery

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Preoperative cognitive function test
Zeitfenster: one day before surgery
use MMSE(Mini-mental state examination) scale to test the cognitive function one day before surgery. MMSE(Mini-mental state examination) is a simple test assessing several categories, such as orientation to time and place, short term memory, recall, attention, calculation, language and visuo-spatial abilities. Scores ranging from 30 to 24 usually indicate normal cognitive function, while lower scores suggest the presence of cognitive impairment: mild from 23 to 19, moderate from 18 to 10 and severe from 9 to 0
one day before surgery
Postoperative cognitive function test of 6 weeks after surgery
Zeitfenster: 6 weeks after surgery
use MMSE(Mini-mental state examination) scale to test the cognitive function 6 weeks after surgery. MMSE is a simple test assessing several categories, such as orientation to time and place, short term memory, recall, attention, calculation, language and visuo-spatial abilities. Scores ranging from 30 to 24 usually indicate normal cognitive function, while lower scores suggest the presence of cognitive impairment: mild from 23 to 19, moderate from 18 to 10 and severe from 9 to 0
6 weeks after surgery
Postoperative cognitive function test of 1 year after surgery
Zeitfenster: 1 year after surgery
use MMSE(Mini-mental state examination) scale to test the cognitive function 1 year after surgery. MMSE(Mini-mental state examination) is a simple test assessing several categories, such as orientation to time and place, short term memory, recall, attention, calculation, language and visuo-spatial abilities. Scores ranging from 30 to 24 usually indicate normal cognitive function, while lower scores suggest the presence of cognitive impairment: mild from 23 to 19, moderate from 18 to 10 and severe from 9 to 0
1 year after surgery
Postoperative cognitive function test of 3 years after surgery
Zeitfenster: 3 years after surgery
use MMSE(Mini-mental state examination) scale to test the cognitive function 3 years after surgery. MMSE(Mini-mental state examination) is a simple test assessing several categories, such as orientation to time and place, short term memory, recall, attention, calculation, language and visuo-spatial abilities. Scores ranging from 30 to 24 usually indicate normal cognitive function, while lower scores suggest the presence of cognitive impairment: mild from 23 to 19, moderate from 18 to 10 and severe from 9 to 0
3 years after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Januar 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. November 2022

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Dezember 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

10. Dezember 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

11. Dezember 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

10. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • circadian clock

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Vollnarkose

3
Abonnieren