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TElemedicine to Replace Face-to-face Physician Consultation in Patients With HyperTension : a Pilot Randomized-controlled Trial (SATE-HT)

7. März 2022 aktualisiert von: Lee Kam Pui, Chinese University of Hong Kong

Safety, Feasibility and Acceptability of Using TElemedicine to Replace Face-to-face Physician Consultation in Patients With HyperTension in Hong Kong: a Pilot Randomized-controlled Trial

The investigators has developed a blood pressure telemonitoring system. It is hypothesized that, when optimal control of BP is confirmed on the telemonitoring system, the index physician's consultation can be safely deferred, and medications can still be prescribed without such face-to-face consultation. Despite potentially resource-saving for doctors and time-saving for patients, the feasibility and patients' acceptability of the use of the telemonitoring system to replace face-to-face physician consultation remains unclear.

For primary outcome, the investigators hypothesize that this telemonitoring system will be feasible and acceptable to patients and can replace physicians' face-to-face consultations. For secondary outcomes, the investigators hypothesize that patients receiving care through telemonitoring have non-inferior BP control when compared with patients receiving usual care. Furthermore, the patients receiving telemonitoring may also have enhanced self-efficacy and compliance to drugs and lifestyle interventions

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

50

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Hong Kong, Hongkong
        • Lek Yuen Clinic and Fanling clinic

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • have a diagnosis of essential hypertension (HT) and are currently taking antihypertensive agents
  • have good control of clinic BP as confirmed on ambulatory blood pressure monitoring (ABPM) (daytime BP ≤135/85mmHg)
  • can read basic Chinese (as the content of the app in Chinese)
  • have a home BP monitor (HBPM)
  • used any mobile app (not HT-related) in the previous 1 year

Exclusion Criteria:

  • an inability to give informed consent
  • unwillingness to conduct HBPM or repeated ABPM
  • current use of any other HT app for BP monitoring
  • relative contraindications to ABPM (diagnosed atrial fibrillation, occupational drivers or patients with bleeding tendencies)
  • severe mental illness, including those diagnosed with schizophrenia, dementia or as being actively suicidal, because these patients may have diminished ability to use the HT app;
  • a diagnosis of other chronic disease(s) that need regular physical assessments and doctors' consultations (e.g. diabetes and asthma that are being treated, but patients with hypertension and hyperlipidaemia will remain eligible)
  • diagnosed active cancer,

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: telemedicine group
The HT app (HealthCap) allows patients to record their home BP measurements (HBPM) and can automatically provide mean BP values from the previous 7 or 30 days. 1-2 week prior to a scheduled physician, HealthCap and a research assistant will remind patients to take dual BP readings both in the morning and evening for 1 week for doctors' management. The mean values of the 7-day home BP will be checked before the index consultation. If the home BP control was optimal (i.e. ≤135/85 mmHg), other important parameters will be checked automatically by a questionnaire in the app: (i) if they have good drug compliance and if they experienced any side effects,(ii) if they have symptoms suggestive of target organ damages such as chest pain or hemiplegia, and (iii) if they have any problem(s) that need to consult a physician. If no complaints are identified, the patient can collect medications directly from the clinic and the physician appointment will be deferred for 3 months
a mobile app and telemedicine platform to confirm good blood pressure control and may save doctor face-to-face consultation
These patients have unrestricted access to healthcare resources such as general outpatient clinics and emergency departments
Placebo-Komparator: usual care
Patients in the usual care group will be asked to refrain from downloading or using any health care apps related to HT
These patients have unrestricted access to healthcare resources such as general outpatient clinics and emergency departments

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
rate of recruitment
Zeitfenster: baseline
number of patients recruited per month during the recruitment period
baseline
rate of retention
Zeitfenster: baseline, 6-month
number of dropouts during the 6-month study period
baseline, 6-month
acceptability
Zeitfenster: at 6-month
interview of around 20 patients in the intervention group
at 6-month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
blood pressure levels on 24-hour ambulatory blood pressure
Zeitfenster: baseline, 6-month
daytime, nighttime, and 24-hour systolic and diastolic blood pressure
baseline, 6-month
healthcare utilization
Zeitfenster: 6-month
number of visits to general outpatient clinic, specialist clinic(s) and hospitalization during study period
6-month
self-efficacy scale
Zeitfenster: baseline, 6-month
5-item self-efficacy scale specific to hypertension; a mean score from the items of a 9 or above were classified as having good self-efficacy
baseline, 6-month
medication and diet adherence
Zeitfenster: baseline, 6-month
Treatment Adherence Questionnaire for Patients with Hypertension (TAQPH); Score was summed to give a total range, higher score represented better adherence
baseline, 6-month
exercise level
Zeitfenster: baseline, 6-month
Godin-Shephard Leisure-Time Physical Activity Questionnaire (GSLTPAQ); higher scores represented higher exercise level
baseline, 6-month
eHealth literacy
Zeitfenster: baseline, 6-month
Chinese 8-item eHealth literacy scale; higher scores represented higher eHealth literacy
baseline, 6-month
health literacy
Zeitfenster: baseline, 6-month
3-item Brief Health Literacy; higher scores represented higher health literacy
baseline, 6-month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. Oktober 2020

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. September 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. September 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

9. März 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. März 2022

Zuletzt verifiziert

1. März 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • SATE-HT

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

UNENTSCHIEDEN

Beschreibung des IPD-Plans

May be available when inquired by other researchers

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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