- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04700982
Does the Length of Hospital Stay for Rehabilitation Affect Functional Outcomes in Stroke Patients
Does the Length of Hospital Stay for Rehabilitation Affect Functional Outcomes in Stroke Patients: A Retrospective Study
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Kırklareli, Truthahn, 39000
- Kırklareli Univesity
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Clinical diagnosis of stroke
- must be able to receive rehabilitation in an inpatient clinic between 2010 and 2013
Exclusion Criteria:
- previous history of stroke,
- other neurological diseases,
- amputation,
- severe arthritis
- undergoing hemodialysis
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Beobachtungsmodelle: Sonstiges
- Zeitperspektiven: Retrospektive
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
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Based on the length of hospital stay
Based on the length of hospital stay, patients were divided into two groups: hospital stays ≤ 3 months (Group 1) and > 3 months (Group 2).
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Based on the length of hospital stay, patients were divided into two groups: hospital stays ≤ 3 months (Group 1) and > 3 months (Group 2).Clinical features and functional output will be then compared between the groups.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Clinical features and Functional Independence Measure instrument, the Modified Ashworth Scale, and the Brunnstrom test outcomes will be then compared between the groups.
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 month
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Demographic features, clinical features and Functional Independence Measure (FIM) instrument, the Modified Ashworth Scale (MAS), and the Brunnstrom test outcomes will be documented for all patients. The FIM includes 18 items with higher scores indicating greater independence. The motor development of the upper extremity, hand, and lower extremity will be evaluated using the Brunnstrom test with higher stages indicating greater development. The degree of spasticity of the upper and lower extremity muscles will be assessed using the MAS with high stage indicating greater spasticity. All patients will be divided into two groups based on length of hospital stay. Clinical features, demographic features and FIM, MAS, and the Brunnstrom test outcomes will be then compared between the groups. All data for normality were tested with Kolmogorov-Smirnov tests. Mann-Whitney U tests will be used for comparison of the differences between the two groups. |
through study completion, an average of 1 month
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Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: betül çiftçi tepeli, Kırklareli University School of Health Department of Physical Medicine and Rehabilitiation
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Foulkes MA, Wolf PA, Price TR, Mohr JP, Hier DB. The Stroke Data Bank: design, methods, and baseline characteristics. Stroke. 1988 May;19(5):547-54. doi: 10.1161/01.str.19.5.547.
- Balaban B, Tok F, Yavuz F, Yasar E, Alaca R. Early rehabilitation outcome in patients with middle cerebral artery stroke. Neurosci Lett. 2011 Jul 12;498(3):204-7. doi: 10.1016/j.neulet.2011.05.009. Epub 2011 May 11.
- Hebert D, Lindsay MP, McIntyre A, Kirton A, Rumney PG, Bagg S, Bayley M, Dowlatshahi D, Dukelow S, Garnhum M, Glasser E, Halabi ML, Kang E, MacKay-Lyons M, Martino R, Rochette A, Rowe S, Salbach N, Semenko B, Stack B, Swinton L, Weber V, Mayer M, Verrilli S, DeVeber G, Andersen J, Barlow K, Cassidy C, Dilenge ME, Fehlings D, Hung R, Iruthayarajah J, Lenz L, Majnemer A, Purtzki J, Rafay M, Sonnenberg LK, Townley A, Janzen S, Foley N, Teasell R. Canadian stroke best practice recommendations: Stroke rehabilitation practice guidelines, update 2015. Int J Stroke. 2016 Jun;11(4):459-84. doi: 10.1177/1747493016643553. Epub 2016 Apr 14.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 94603339-604.01.02
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Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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