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Immunomodulation Using VB-201 to Reduce Arterial Inflammation in Treated HIV - VITAL HIV Trial

12. September 2022 aktualisiert von: Priscilla Hsue, MD
This study is a double blinded, placebo-controlled, randomized, parallel group study, designed to compare the efficacy and safety of VB-201 80mg taken orally once daily to placebo for anti-inflammation in HIV-infected subjects.

Studienübersicht

Status

Zurückgezogen

Studientyp

Interventionell

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • San Francisco, California, Vereinigte Staaten, 94110
        • Zuckerberg San Francisco General Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

40 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Documented HIV infection
  • On continuous antiretroviral therapy and virologically suppressed HIV infection for ≥12 weeks prior to study entry
  • CD4 T-cell count > 350 cells/mm3
  • Male or female between the ages ≥ 40 years of age to <≤75
  • Documented cardiovascular disease (1. Prior myocardial infarction, 2. History of percutaneous coronary intervention, 3. History of coronary artery bypass graft OR 4. Angiographic evidence of >50% stenosis in at least one coronary artery] OR 1 CVD risk factor (T2DM, current smoking, hypertension, dyslipidemia, hsCRP≥2mg/L, family history)
  • TBR of >1.6 of the MDS of the carotid/aorta at baseline. This baseline arterial TBR cutoff excludes the rare individual that lacks appreciable arterial inflammation. It is notable that while 5-10% of uninfected individuals will have lower TBRs, it is rare that an HIV infected individual will fall below this range.
  • Female subjects must either be of non-childbearing potential as defined by menopause with amenorrhea for >2 years, bilateral oophorectomy, or agree to use adequate contraception throughout the study and for at least one month following termination and have a negative pregnancy test at screening prior to the first dose of drug.
  • Males must use at least one method of contraception throughout the study.

Exclusion Criteria:

  • Pregnant/nursing women
  • Uncontrolled hypertension or diabetes requiring insulin
  • AST/ALT or alkaline phosphatase >2x ULN
  • Cancer within the last 5 years with exception of squamous cell carcinoma and basal cell carcinoma
  • Nephrotic syndrome or eGFR <60 mL/min/1.73m2
  • Cytopenias which include 1) WBC <3.5 x103/uL 2) Platelet <120 x103/uL 3) ANC <1.5 x103/uL, and absolute lymphocytes <0.8 x 103/uL
  • Anemia as fined by <10 g/dL
  • Evidence of tuberculosis infection at screening within 30 days prior to screening.
  • Family history of long QT syndrome, using medication that prolongs QT internal, OR evidence of prolonged QT of >470 msec as evidenced by ECG
  • Acute systemic infection within 30 days
  • On additional immunosuppressant or immunomodulatory therapies

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: VB-201
One dose of VB-201 80 mg (1 tablet) will be administered orally once daily for 52 weeks.
One dose of VB-201 80 mg (1 tablet) will be administered orally once daily for 52 weeks.
Placebo-Komparator: Placebo
One dose of placebo 80 mg (1 tablet) will be administered orally once daily for 52 weeks.
One dose of placebo 80 mg (1 tablet) will be administered orally once daily for 52 weeks.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in Target-to-background ratio (TBR)
Zeitfenster: 1 year (Baseline and Week 52)
Change in Target-to-background ratio (TBR) from baseline to follow-up study at 52 weeks as assessed by Fluorodeoxyglucose Positron Emission Tomography/Computed Tomography (FDG PET/CT)
1 year (Baseline and Week 52)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in high sensitivity C-reactive protein (hs-CRP) in mg/L
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in hs-CRP from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Interleukin-6 (IL-6) in pg/mL
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in IL-6 from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in soluble cluster of differentiation (sCD163) ng/mL
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in sCD163 from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Lipoprotein (a) [Lp(a)] in mg/dL
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Lp(a) from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Lipoprotein-associated Phospholipase A2 (Lp-PLA2) in ng/mL
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Lp-PLA2 from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in D-Dimer (ng/mL)
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in D-Dimer from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Markers of Immune Activation
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Co-expression of HLA-DR/CD38 on T-cells from baseline to week 24 and baseline to week 52 as measured by blood collection
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Monocyte Activation
Zeitfenster: 1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)
Change in Co-expression of CD14/CD16 on Monocytes from baseline to week 24 and baseline to week 52
1 year (Change from baseline to week 24 and baseline to week 52)

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in non-calcified plaque progression
Zeitfenster: 1 year (Baseline and Week 52)
Change in non-calcified plaque progression from baseline to week 52 as assessed by Coronary Computed Tomography Angiography (Coronary CTA)
1 year (Baseline and Week 52)
Change in high risk plaque
Zeitfenster: 1 year (Baseline and Week 52)
Change in high-risk plaque from baseline to week 52 as assessed by Coronary Computed Tomography Angiography (Coronary CTA)
1 year (Baseline and Week 52)
Incidence of new lesions
Zeitfenster: 1 year (Baseline and Week 52)
Incidence of new lesions from baseline to week 52 as assessed by Coronary Computed Tomography Angiography (Coronary CTA)
1 year (Baseline and Week 52)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Priscilla Hsue, MD, University of California, San Francisco

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

1. Juli 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2026

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Juli 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

3. Juni 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Juni 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. September 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. September 2022

Zuletzt verifiziert

1. September 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • VITAL HIV

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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