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Role of Vascular Endothelial Markers in Predicting Renal Prognosis and Mortality in Patients Undergoing HD-AKI (VEMhemodiAKI)

9. Juni 2026 aktualisiert von: Alper Alp, Muğla Sıtkı Koçman University

The Role of Vascular Endothelial Markers in Predicting Renal Function Prognosis and Mortality in Patients Undergoing Emergency Hemodialysis Due to Acute Kidney Injury

The aim of this study was to evaluate the role of Activin A, Nostrin, and Angiopoetin-2 levels in predicting the prognosis of renal function and in-hospital and 6-month mortality in patients undergoing emergency hemodialysis treatment for acute kidney injury. The main questions it aims to answer are:

Acute renal injury is a clinical entity with very important consequences. Mortality and morbidity are high in patients requiring hemodialysis. This study aims to evaluate the predictive effects of certain biomarkers on outcomes such as short- and long-term monitoring of renal function, weaning or continuation of hemodialysis, in-hospital and 6-month mortality in these patients. In patients with an indication for emergency hemodialysis, the following levels will be measured before hemodialysis:

  • Serum Activin A,
  • Serum Nostrin,
  • Serum Angiopoetin-2

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

In this single-center study, the investigators evaluated patients diagnosed with acute kidney injury (AKI) who underwent emergency hemodialysis. AKI has a high mortality rate and can be accompanied by many complications. Progression to chronic kidney disease is one of the most important of these complications. Identifying prognostic determinants in patients receiving hemodialysis treatment due to AKI can provide significant benefits for clinical practice. In this study, the investigators aimed to determine the prognosis in this patient group using some vascular-endothelial markers. The investigators collected serum samples before hemodialysis from AKI patients indicated for hemodialysis and measured the levels of Activin A, Nostrin, and Angiopoetin-2. The investigators aimed to evaluate the relationship between these levels and parameters such as in-hospital mortality, 6-month mortality, and weaning from hemodialysis after 6 months or hemodialysis dependence.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

170

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Menteşe
      • Muğla, Menteşe, Türkei (türkiye), 48000
        • Mugla Sitki Kocman University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients 18 years and older of age requiring hemodialysis for acute kidney injury

Exclusion Criteria:

  • Patients under 18 years of age
  • Patients under chronic renal replacement therapy
  • Patients with a history of renal transplantation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: AKI-HD GROUP
Acute kidney injury (undergoing hemodialysis) arm. The only group in the study. Measurement of serum Activin A, serum Nostrin, serum Angiopoetin-2
Except from taking a venous blood sample there are no interventions.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Correlation of serum nostrin, activin A, angiopoetin-2 levels and in-hospital clinical results and outcomes (mortality, weaning from HD)
Zeitfenster: From the day of the first hemodialysis session until in-hospital death or discharge. (maximum up to 100 days)
Up to 3 months were sufficient for patient recruitment for the study. After patient recruitment was completed, the investigators followed the patients during their in-hospital days monitoring their need for hemodialysis and survival/death status.
From the day of the first hemodialysis session until in-hospital death or discharge. (maximum up to 100 days)

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
All cause mortality and need for hemodialysis or weaning from hemodialysis
Zeitfenster: 180 days after the initiation of first hemodialysis session
Patients who were discharged from the hospital after the initiation of hemodialysis were followed up for 180 days in terms of discontinuing or continuing hemodialysis treatment and survival/death status.
180 days after the initiation of first hemodialysis session

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alper Alp, Assoc Prof,MD, Muğla Sıtkı Koçman University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

21. Februar 2025

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

15. Mai 2025

Studienabschluss (Tatsächlich)

15. Dezember 2025

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

9. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

11. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

9. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

There is no plan to share individual data from this study.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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