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Acute Normovolemic Hemodilution in Bone Cancer Surgery

The Effect of Acute Normovolemic Hemodilution on Requirement of Allogeneic Red Blood Cell in Patients Undergoing Bone Cancer Surgery

Malignant bone tumors often lead to skeletal complications, known as skeletal related events (SRE). These complications mainly include pathological fractures, severe pain, and spinal cord compression. Typically, SRE reduces overall survival rates and is associated with loss of mobility and social functioning, decreased quality of life, and significantly increased healthcare costs. Surgical resection is an important means of treating malignant bone tumors. The main goal of surgical treatment is to maintain the patient's function and mobility by relieving pain, preventing impending fractures and/or nerve compression, or stabilizing pathological fractures. Surgery for malignant bone tumors often requires extensive exploration, osteotomy, and prosthetic reconstruction. The surgery involves significant trauma and excessive bleeding from the wound. Therefore, there is a significant risk of perioperative blood loss and transfusion during surgery for malignant bone tumors. However, blood transfusion also brings transfusion related risks to patients, increases the incidence of postoperative complications, and increases the healthcare burden on patients and society. Acute normovolemic hemodilution (ANH) may help reduce allogeneic red blood cell transfusion. However, There is a lack of high-quality evidence to support the use of ANH in bone cancer surgery.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Detaillierte Beschreibung

Malignant bone tumors often lead to skeletal complications, known as skeletal related events (SRE). These complications mainly include pathological fractures, severe pain, and spinal cord compression. Typically, SRE reduces overall survival rates and is associated with loss of mobility and social functioning, decreased quality of life, and significantly increased healthcare costs. Surgical resection is an important means of treating malignant bone tumors. The main goal of surgical treatment is to maintain the patient's function and mobility by relieving pain, preventing impending fractures and/or nerve compression, or stabilizing pathological fractures. Surgery for bone cancer often requires extensive exploration, osteotomy, and prosthetic reconstruction. The surgery involves significant trauma and excessive bleeding from the wound. Therefore, there is a significant risk of perioperative blood loss and transfusion during surgery for malignant bone tumors. However, blood transfusion also brings transfusion related risks to patients, increases the incidence of postoperative complications, and increases the healthcare burden on patients and society. Therefore, it is particularly important to develop a perioperative blood management (PBM) plan for these patients. Acute normovolemic hemodilution (ANH) may help reduce allogeneic red blood cell transfusion. However, There is a lack of high-quality evidence to support the use of ANH in bone cancer surgery.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

420

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Zhejiang
      • Hangzhou, Zhejiang, China, 310000
        • The Second Affiliated Hospital of Zhejiang University anesthesiology department
        • Hauptermittler:
          • Min Yan, Doctor
        • Kontakt:

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. age 18 more than years;
  2. undergoing elective bone cancer resection surgery;
  3. preoperative hemoglobin ≥12 g/dL;

Exclusion Criteria:

  1. using a tourniquet;
  2. BMI<18.5 Kg/m^2;
  3. international normalized ratio (INR) >1.5 or platelet count <100 × 10^9/L;
  4. cardiopulmonary insufficiency;
  5. hepatic and renal dysfunction;
  6. active infectious disease;
  7. allergy to colloid solution;
  8. pregnancy;
  9. declined participation in the study or declined blood transfusion

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control group
Except for not undergoing ANH, other care managements are the same as the experimental group
Experimental: ANH group
Patients in the ANH group had whole blood withdrawn after induction of anesthesia. Meanwhile, patients receive colloid solution according to the volume of blood withdrawn.
The whole blood is withdrawn after induction of anesthesia. Blood is withdrawn from a large-bore catheter and stored in blood bags. Meanwhile, patients receive colloid solution according to the volume of blood withdrawn.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Perioperative red blood cell transfusion rate
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
The number of patients receiving RBCs transfusion from the start of surgery to hospital discharge.
hospital discharge, an average of 10 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The rate of perioperative transfusion of allogeneic blood products
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
This includes blood products such as plasma and platelets, erythrocytes
hospital discharge, an average of 10 days
Wound drainage volume
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
Accumulated amount of wound drainage after surgery
hospital discharge, an average of 10 days
Unplanned re-operation
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
Unplanned re-operation due to bleeding, infection or other reasons
hospital discharge, an average of 10 days
Perioperative hemoglobin concentration
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
hemoglobin concentration during hospitalization
hospital discharge, an average of 10 days
The coagulation function tests during the perioperative period
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
This includes thromboelastography result
hospital discharge, an average of 10 days
Complication
Zeitfenster: hospital discharge, an average of 10 days
embolic events, pulmonary complications, infection, acute kidney injury, death. Diagnose according to radiologic examination, sign and symptom
hospital discharge, an average of 10 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Juli 2026

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Mai 2028

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

22. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2026 0947

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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