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Amplitude Modulation Frequency Comparison in Kilohertz Transcranial Magnetic Perturbation (kTMP) for Chronic Stroke

26. Juni 2026 aktualisiert von: Magnetic Tides
Stroke is a leading cause of disability with many patients suffering chronic motor function impairments that affect their day-to-day activities. The goal of this proposal is to provide a first assessment of the feasibility and efficacy of an innovative non-invasive brain stimulation system, kTMP, in the treatment of motor impairment following stroke.

Studienübersicht

Status

Anmeldung auf Einladung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The goal of this study is to test the feasibility of a novel first-in-class non-invasive approach to enhance motor function in stroke patients. This study has a crossover design comparing low-frequency (3 Hz) versus beta-frequency (13-30 Hz) amplitude modulation in kTMP on upper extremity kinematics in chronic stroke patients. The kilohertz Transcranial Magnetic Perturbation (kTMP) device allows the investigators to target frequency-specific neural activity non-invasively - with no patient discomfort - at and beyond stimulation intensities associated with enhanced recovery from stroke (up to 8 V/m), something that is not possible to achieve with existing NIBS methods.

The trial also aims to assess the short-term effects of kTMP on reach-to-grasp kinematics. kTMP stimulation is targeted to the motor hotspot for eliciting motor evoked potentials (MEPs) within motor cortex to evaluate short term changes in motor performance.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

7

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • California
      • Berkeley, California, Vereinigte Staaten, 94704
        • Magnetic Tides Inc.

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Adults aged 18-80 years who have a history of a unilateral stroke ≥ 12 m prior to enrollment.
  2. Fugl-Meyer Assessment: Upper Extremity (FMA UE) score 20-55.
  3. Ability to communicate, understand, and give appropriate consent. Participants can follow two-step commands.
  4. Motor evoked potentials in a hand muscle when stimulating ipsilesional cortex with suprathreshold single-pulse TMS (MEP positive).

Exclusion Criteria:

  1. Participants with moderate or severe cognitive impairment (MoCA < 18).
  2. Participants with sensory deficits FMA-S ≥ 6/12 (with proprioception ≥ 2/4).
  3. Language impairment or behavioral disorder that interferes with their ability to adhere to the protocol or to provide informed consent.
  4. Individuals who have a serious uncontrolled medical condition, including but not limited to severe cardiovascular and cardiopulmonary disease.
  5. Pregnancy or plans to become pregnant during the study period.
  6. Botulinum toxin injections of the affected upper extremity within 3 months prior to onset of study assessments/testing through the last visit.
  7. Severe spasticity of the affected upper limb (Modified Ashworth ≥ 3).
  8. Absolute contraindications related to non-invasive brain stimulation, including:

History of seizures in the last 12 months while taking anti-epilepsy medication Presence of any metal implants in the head (excluding the mouth), such as cortical stimulators and DBS, clips, coils, shunts, stents or skull plates, cochlear implants Permanent eye liner or head tattoos Implanted electronics such as pacemakers, defibrillators, intrathecal baclofen pumps or vagus nerve stimulator History of experiencing a serious adverse event during a previous transcranial magnetic stimulation (TMS) session

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Stimulation Condition A
Active kTMP: Either low-frequency (3 Hz) versus beta-frequency (13-30 Hz) amplitude
Ein neues nicht-invasives Hirnstimulationsgerät
Experimental: Stimulation Condition B
Active kTMP: Either low-frequency (3 Hz) versus beta-frequency (13-30 Hz) amplitude
Ein neues nicht-invasives Hirnstimulationsgerät

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Reach-to-grasp (Range of Motion)
Zeitfenster: 3 weeks
Defined as the standard deviation of the joint angle time series for a given trial. The average will be computed over a set of 15 trials.
3 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Fugl- Meyer Assessment (Upper Extremity)
Zeitfenster: 3 weeks
A comprehensive clinical examination that has been widely used to evaluate stroke-related motor impairment. It is graded from 0 (hemiplegia) to 66 for the Upper extremity. Higher scores signifies better motor control, and hence a better outcome.
3 weeks
Modified Ashworth Scale (MAS)
Zeitfenster: 3-weeks
Clinical tool for measuring muscle spasticity and increased muscle tone. The MAS is a 6-point scale (0, 1, 1+, 2, 3, 4) measuring spasticity from no increase in tone to rigid limbs.
3-weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

10. Februar 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

26. Juni 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

26. Juni 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

2. Juli 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Ja

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

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Klinische Studien zur kTMP

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