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Quitlink : A Leveraging Solution to Tobacco Counseling

26. Oktober 2006 aktualisiert von: Virginia Ambulatory Care Outcomes Research Network

Primary: To test whether the delivery of A3-5 smoking cessation counseling (Assess, Assist, Arrange) in primary care offices is enhanced by a system that couples (1) an expanded vital sign intervention with (2) fax referral of preparation-stage patients for telephone counseling and (3) feedback to the provider. The question will be examined in a randomized trial, with practices as the unit of analysis and with a control intervention consisting of a conventional vital sign intervention. The experiment will therefore compare what intervention and control practices accomplish beyond simply identifying patients who use tobacco.

Secondary: To assess contextual factors that might affect implementation of the intervention and account for its ultimate success or failure. In particular, to assess: (1) environmental and practice-level factors that affect practices' ability to successfully implement and use the intervention and; (2) patient characteristics beyond readiness to change (i.e., age, gender, race/ethnicity) that affect willingness to use the quit line and complete counseling.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Among the most important evidence-based interventions in primary care is to offer counseling and pharmacotherapy to patients who use tobacco, but studies suggest that only a fraction of tobacco users receive this assistance. Office systems and other strategies can improve counseling rates but are not widely adoptable in primary care. We propose a novel solution that couples a simple office system, which is widely adoptable, with a form of third-party counseling (telephone quit lines) that most practices can access in the United States. Specifically, the three-part intervention includes (1) an in-office expanded "vital signs" intervention that prompts nurses (or medical assistants) to determine tobacco use status, offer brief advice, and assess readiness to quit as vital signs are obtained; (2) inviting preparation-stage tobacco users to obtain proactive telephone counseling (provided by the American Cancer Society) comprising three 30-minute sessions scheduled at the patient's convenience; and (3) feedback from the Society to the practice, including fax requisitions for prescription aids for quit attempts, progress reports on the results of counseling, and quarterly aggregate analyses of practice and clinician team referral outcomes. The Virginia Ambulatory Care Outcomes Research Network will partner with the American Cancer Society to test this strategy in a randomized controlled trial conducted at 16 primary care practices in Virginia. Because existing dissemination strategies serve mainly to increase identification of tobacco users and sometimes to increase brief advice, our primary outcome measure will be the proportion of tobacco users who receive substantive assistance: Assess, Assist, and Arrange of the 5As. Given the widening availability of state and national quit line programs, our model for referrals and bidirectional communication with primary care could markedly augment the effectiveness of both primary care and quit lines in promoting tobacco cessation and provide an attractive alternative for clinicians who lack the time and resources to provide effective counseling.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

3200

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Virginia
      • Richmond, Virginia, Vereinigte Staaten, 23298-0251
        • Virginia Ambulatory Care Outcomes Network (ACORN)

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Current use of tobacco
  • Age 18 or older
  • Visit with a clinician that day
  • Patient at one of the 16 practices in the study

Exclusion Criteria:

  • Unable to participate in a self-administered exit survey

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Bildung/Beratung/Schulung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Whether the intervention increases the proportion of tobacco users (age 18 and older) who receive help within the domains of A3-5 (Assess, Assist, and/or Arrange) at the index office visit, as reported by exiting patients

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
The frequency with which tobacco users are identified (Ask) and advised to quit (Advise)
The proportion of patients in the preparation stage who consent to telephone counseling
How recipients of A1-2, A3-5, and the offer of telephone counseling differ by age, gender, doctor seen, and reason for visit
The proportion of consenting patients who are contacted by American Cancer Society (ACS) counselors within 2 weeks of referral
The proportion who completed three counseling sessions

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2005

Studienabschluss

1. Juli 2006

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

1. Juni 2005

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Juni 2005

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. Juni 2005

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

27. Oktober 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

26. Oktober 2006

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2006

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1R21HS014854-01 (US-AHRQ-Zuschuss/Vertrag)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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