- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00494039
I-125 Versus Pd-103 for Low Risk Prostate Cancer
Objective: To test the hypothesis that the shorter half-life of Pd-103 versus I-125, will increase the rate of tumor eradication.
Research design A total of 600 patients with AJC clinical stage T1c-T2a prostatic carcinoma (Gleason grade 2 to 6, PSA 4 to 10 ng/ml) will be randomized to implantation with I-125 (160 Gy) versus Pd-103 (115 Gy).
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Objective: To test the hypothesis that the shorter half-life of Pd-103 versus I-125, will increase the rate of tumor eradication.
Research design A total of 600 patients with AJC clinical stage T1c-T2a prostatic carcinoma (Gleason grade 2 to 6, PSA 4 to 10 ng/ml) will be randomized to implantation with I-125 (160 Gy) versus Pd-103 (115 Gy).
Methodology: Patients will be randomized by the method of random permuted blocks.
Cancer status will be monitored by serial serum PSA at 6, 12, 18 and 24 months and yearly thereafter. Treatment-related morbidity will be monitored by personal interview, using standard American Urologic Association and Radiation Therapy Oncology Group criteria at 1, 3, 6, 12 and 24 months. Patients with serum PSA above 1.0 ng/ml two years after treatment will be considered to have residual or recurrent cancer and to have failed therapy.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
Washington
-
Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98108
- Puget Sound VA
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Males age 40-80
- PSA 4-10
- Gleason score 5-6
Exclusion Criteria:
- Lymph node positive
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
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Cancer control (biochemical and survival)
Zeitfenster: final analysis 2008(?)
|
final analysis 2008(?)
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Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Kent E Wallner, MD, Puget Sound Health Care system
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Wallner K, Merrick G, True L, Sutlief S, Cavanagh W, Butler W. 125I versus 103Pd for low-risk prostate cancer: preliminary PSA outcomes from a prospective randomized multicenter trial. Int J Radiat Oncol Biol Phys. 2003 Dec 1;57(5):1297-303. doi: 10.1016/s0360-3016(03)01448-2.
- Wallner K, Merrick G, True L, Cavanagh W, Simpson C, Butler W. I-125 versus Pd-103 for low-risk prostate cancer: morbidity outcomes from a prospective randomized multicenter trial. Cancer J. 2002 Jan-Feb;8(1):67-73. doi: 10.1097/00130404-200201000-00012.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- IP
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
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