- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00624182
Gemcitabine With Peptide Vaccine Therapy in Treating Patients With Bile Duct Cancer
Phase 1 Study of Gemcitabine With Vaccine Therapy Targeting Tumor Antigen, URLC10, For The Patients With Unresectable or Recurrent Bile Duct Cancer
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Our previous studies have demonstrated that up-regulated lung cancer 10 (URLC10) has been identified as a new target of tumor associated antigen using cDNA microarray technique combined with the expression profiles of normal and cancer tissues. We have also found that 100% of tissue samples from bile duct cancer express URLC10. We have determined the HLA-A*2402 and HLA-A*0201 restricted epitope peptides derived from URLC10.These epitope peptides have shown to induce specific Cytotoxic T Lymphocytes (CTL). Furthermore, 60% and 20% of Japanese population have HLA-A*2402 and HLA-A*0201, respectively. Therefore, these peptides are suitable for clinical trial. On the other hand, gemcitabine is a drug approved against bile duct cancer. Recent studies has reported that gemcitabine has an additional ability to improve immune response. From these results, synergistic effect between vaccine therapy and chemotherapy using gemcitabine will be expected.
In this clinical trial, we evaluate the safety, tolerability, and immune responses of different doses of URLC10 peptide emulsified with Montanide ISA51 as immunochemotherapy in the patients with unresectable or recurrent bile duct cancer. Toxicity profiles will be monitored, and antigen specific T cell responses will be described.
Studientyp
Einschreibung (Voraussichtlich)
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Akita, Japan, 010-8543
- Akita University Hosipital
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
DISEASE CHARACTERISTICS
- Advanced bile duct cancer precluding curative surgical resection and recurrent bile duct cancer
- measurable disease by CT scan, ultrasonography, or other imaging modalities.
PATIENTS CHARACTERISTICS
- ECOG performance status 0-2
- Life expectancy >3 months
- Laboratory values as follows 2,000/mm³< WBC < 15,000/mm³ Platelet count ≥ 75,000/mm³ Bilirubin ≤ 1.5 x the institutional normal upper limits AST, ALT, ALP ≤ 2.5 x the institutional normal upper limits Creatinine ≤ 1.5 x the institutional normal upper limits
- HLA-A*2402 or HLA-A*0201
- Able and willing to give valid written informed consent
Exclusion Criteria:
- Pregnancy (women of childbearing potential: Refusal or inability to use effective means of contraception)
- Breastfeeding
- Serious or uncontrolled infection
- Prior chemotherapy (except gemcitabine), radiation therapy, or immunotherapy within 4 weeks.
- Other malignancy within 5 years prior to entry into the study
- Concomitant treatment with steroids or immunosuppressing agent
- Disease to the central nervous system
- Decision of unsuitableness by principal investigator or physician-in-charge
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Phase-I-Studie
|
Increasing the doses of URLC10 peptides will be administered by subcutaneous injection on day 1, 8, 15, and 22 of each 28-day treatment cycles.
Doses of 0.5, 1.0, 2.0mg/body are planned.
Repeated cycles of this therapy will be continued until patients develop progressive disease or unacceptable toxicity, or maximum 2 cycles, whichever occurs first.
Andere Namen:
Gemcitabine will be administered intravenously at a fixed dose of 1000mg/m2 on day 1, 8, and 15.
Repeated cycles of this therapy will be continued until patients develop progressive disease or unacceptable toxicity, or maximum 2 cycles, whichever occurs first.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Safety (toxicities as assessed by NCI CTCAE version 3)
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Zeit zum Fortschritt
Zeitfenster: 5 Jahre
|
5 Jahre
|
|
URLC10 peptide specific CTL induction
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
DTH to URLC10 peptide
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
Changes in levels of regulatory T cells
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
Objective response rate as assessed by RECIST criteria
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
|
Survival rate
Zeitfenster: 5 years
|
5 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Ermittler
- Studienstuhl: Yuzo Yamamoto, MD, Department of Gastroenterological Surgery, Akita University, School of Medicine
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Rosenberg SA, Yang JC, Schwartzentruber DJ, Hwu P, Marincola FM, Topalian SL, Restifo NP, Dudley ME, Schwarz SL, Spiess PJ, Wunderlich JR, Parkhurst MR, Kawakami Y, Seipp CA, Einhorn JH, White DE. Immunologic and therapeutic evaluation of a synthetic peptide vaccine for the treatment of patients with metastatic melanoma. Nat Med. 1998 Mar;4(3):321-7. doi: 10.1038/nm0398-321.
- Suda T, Tsunoda T, Daigo Y, Nakamura Y, Tahara H. Identification of human leukocyte antigen-A24-restricted epitope peptides derived from gene products upregulated in lung and esophageal cancers as novel targets for immunotherapy. Cancer Sci. 2007 Nov;98(11):1803-8. doi: 10.1111/j.1349-7006.2007.00603.x.
- Date Y, Kimura A, Kato H, Sasazuki T. DNA typing of the HLA-A gene: population study and identification of four new alleles in Japanese. Tissue Antigens. 1996 Feb;47(2):93-101. doi: 10.1111/j.1399-0039.1996.tb02520.x.
- Dauer M, Herten J, Bauer C, Renner F, Schad K, Schnurr M, Endres S, Eigler A. Chemosensitization of pancreatic carcinoma cells to enhance T cell-mediated cytotoxicity induced by tumor lysate-pulsed dendritic cells. J Immunother. 2005 Jul-Aug;28(4):332-42. doi: 10.1097/01.cji.0000164038.41104.f5.
- Correale P, Cusi MG, Del Vecchio MT, Aquino A, Prete SP, Tsang KY, Micheli L, Nencini C, La Placa M, Montagnani F, Terrosi C, Caraglia M, Formica V, Giorgi G, Bonmassar E, Francini G. Dendritic cell-mediated cross-presentation of antigens derived from colon carcinoma cells exposed to a highly cytotoxic multidrug regimen with gemcitabine, oxaliplatin, 5-fluorouracil, and leucovorin, elicits a powerful human antigen-specific CTL response with antitumor activity in vitro. J Immunol. 2005 Jul 15;175(2):820-8. doi: 10.4049/jimmunol.175.2.820. Erratum In: J Immunol. 2005 Nov 1;175(9):6235. Prete, Salvatore [corrected to Prete, Salvatore Pasquale].
- Obama K, Ura K, Li M, Katagiri T, Tsunoda T, Nomura A, Satoh S, Nakamura Y, Furukawa Y. Genome-wide analysis of gene expression in human intrahepatic cholangiocarcinoma. Hepatology. 2005 Jun;41(6):1339-48. doi: 10.1002/hep.20718.
- Marchand M, van Baren N, Weynants P, Brichard V, Dreno B, Tessier MH, Rankin E, Parmiani G, Arienti F, Humblet Y, Bourlond A, Vanwijck R, Lienard D, Beauduin M, Dietrich PY, Russo V, Kerger J, Masucci G, Jager E, De Greve J, Atzpodien J, Brasseur F, Coulie PG, van der Bruggen P, Boon T. Tumor regressions observed in patients with metastatic melanoma treated with an antigenic peptide encoded by gene MAGE-3 and presented by HLA-A1. Int J Cancer. 1999 Jan 18;80(2):219-30. doi: 10.1002/(sici)1097-0215(19990118)80:23.0.co;2-s.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
Studienabschluss (Voraussichtlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Verdauungssystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Neubildungen nach Standort
- Adenokarzinom
- Karzinom
- Neubildungen, Drüsen und Epithelien
- Neoplasmen des Verdauungssystems
- Erkrankungen der Gallenwege
- Gallengangserkrankungen
- Neoplasien der Gallenwege
- Cholangiokarzinom
- Gallengang Neoplasmen
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Gemcitabin
Andere Studien-ID-Nummern
- AUGIS-001
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Gallenwegskrebs
-
Bradley A. McGregor, MDBristol-Myers Squibb; ExelixisAktiv, nicht rekrutierendNierenzellkarzinom | Chromophobes Nierenzellkarzinom | Papilläres Nierenzellkarzinom | Nicht klassifiziertes Nierenzellkarzinom | Collecting Duct Renal Cell Carcinoma | Translokation Nierenzellkarzinom | Nicht resezierbares fortgeschrittenes Nierenzellkarzinom | Metastasierendes Ncc-NierenzellkarzinomVereinigte Staaten
-
Memorial Sloan Kettering Cancer CenterAktiv, nicht rekrutierendChromophobes Nierenzellkarzinom | Papilläres Nierenzellkarzinom | Nicht klassifiziertes Nierenzellkarzinom | Fortgeschrittenes oder metastasiertes nicht-klarzelliges Nierenzellkarzinom | Fumarathydratase-defizientes Nierenzellkarzinom | Succinat-Dehydrogenase-defizientes Nierenzellkarzinom | Collecting Duct Renal Cell CarcinomaVereinigte Staaten
Klinische Studien zur Peptide vaccine for URLC10
-
Kinki UniversityHuman Genome Center, Institute of Medical Science, University of TokyoAbgeschlossen