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Safety and Efficacy Study of Thymoglobulin Versus IL2 Receptor Antagonists

23. März 2016 aktualisiert von: Medical University of South Carolina

Rabbit Anti-thymocyte Globulin Versus IL2 Receptor Antagonists in Combination With Tacrolimus, Corticosteroids and Mycophenolate Mofetil in a Predominantly High Risk Kidney Transplant Population.

The purpose of this study is to evaluate the safety and efficacy of induction therapy with Thymoglobulin in comparison with IL2 receptor antagonists (daclizumab or basiliximab).

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

A 12 month, prospective, randomized, single center, open-label study to evaluate the safety and efficacy of Rabbit anti-thymocyte globulin versus IL2 receptor antagonists in combination with tacrolimus, corticosteroids and mycophenolate mofetil in a predominantly high risk kidney transplant population.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

200

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • South Carolina
      • Charleston, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29425
        • Medical University of South Carolina

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Male and female patients between 18 and 75 years of age
  • Male or female patients who are primary or repeat cadaveric, living unrelated or non- Human leukocyte antigen (HLA) identical living related donor renal transplant recipients
  • Female patients of child bearing potential must have a negative urine or serum pregnancy test within the past 48 hours prior to study inclusion.
  • The patient has given written informed consent to participate in the study

Exclusion Criteria:

  • Patient has previously received or is receiving an organ transplant other than a kidney.
  • Patients who are recipients of a multiple organ transplant.
  • Patient has received a primary or re-transplant from an HLA-identical living donor.
  • Any positive cross-match.
  • Patient is the recipient of a pediatric donor kidney from a pediatric donor aged 8 years or less.
  • Patient has received an ABO incompatible donor kidney.
  • Recipient or donor is known to be seropositive for hepatitis C virus (HCV) or B virus (HBV) except for hepatitis B surface antibody positive.
  • Recipient or donor is known to be seropositive for human immunodeficiency virus (HIV).
  • Patient has uncontrolled concomitant infection or any other unstable medical condition that could interfere with the study objectives.
  • Patients with thrombocytopenia (<75,000/mm3 ), with an absolute neutrophil count of < 1,000/mm3); and/or leucopoenia (< 2,000/mm3), or anemia (hemoglobin < 6 g/dL) prior to study inclusion.
  • Patient is taking or has been taking an investigational drug in the 30 days prior to transplant.
  • Patient has a known hypersensitivity to tacrolimus, mycophenolate mofetil, rabbit anti-thymocyte globulin, daclizumab or corticosteroids.
  • Patients with severe diarrhea or other gastrointestinal disorders that might interfere with their ability to absorb oral medication.
  • Patients with a history of malignancy within the last five years, except for successfully excised squamous or basal cell carcinoma of the skin.
  • Patient is pregnant or lactating, where pregnancy is defined as the state of a female after conception and until the termination of gestation, confirmed by positive human Chorionic Gonadotropin (hCG) laboratory test.
  • Women of childbearing potential must use two reliable forms of contraception simultaneously, unless they are status post bilateral tubal ligation, bilateral oophorectomy, or hysterectomy. Effective contraception must be used before beginning study drug therapy, for the duration of the study and for 6 weeks following completion of the study.
  • Patient has any form of substance abuse, psychiatric disorder or a condition that, in the opinion of the investigator, may invalidate communication with the investigator.
  • Inability to cooperate or communicate with the investigator.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Thymoglobulin
Subjects receiving Thymoglobulin as induction agent in renal transplantation
1.5 mg/kg IV pre-op, day 1, day 2, day 3, day 4
Andere Namen:
  • Thymoglobulin
Aktiver Komparator: Zenapax
subject who will receive daclizumab or basiliximab as induction agent in renal transplantation
1.0 mg/kg pre-op and 1.0 mg/kg on Day 7
Andere Namen:
  • daclizumab, zenapax

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Treatment Efficacy Will be Defined as the Number of Patients With Biopsy Proven Acute Rejection at One Year Post-transplant.
Zeitfenster: One year
One year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Number of Patients Requiring Antilymphocyte Therapy for Acute Rejection.
Zeitfenster: One year
One year
Graft Survival at One Year Post-transplant
Zeitfenster: One year
One year
Incidence of Post-transplant Infections, Including, But Not Limited to, CMV Infection and Disease, BK Infection and Nephropathy, Other Opportunistic Infections, Urinary Tract Infections, Pneumonia, and Sepsis
Zeitfenster: one year
one year
Incidence of Post-transplant Malignancies, Including Post-transplant Lymphoproliferative Disease (PTLD) and Skin Cancers.
Zeitfenster: One year
One year
Incidence of Leukopenia, Defined as a Total White Blood Cell Count of Less Than 2,000 Cells/mm3
Zeitfenster: One year
One year
Incidence of Thrombocytopenia, Defined as a Platelet Count of Less Than 100,000 Cells/mm3
Zeitfenster: One year
One year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Kenneth D Chavin, MD,PhD, Medical University of South Carolina
  • Studienstuhl: Nicole Pilch, PharmD, Medical University of South Carolina
  • Studienstuhl: David Taber, PharmD, Medical University of South Carolina
  • Hauptermittler: Prabhakar Baliga, MD, Medical University of South Carolina

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2009

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2012

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. März 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

9. März 2009

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. März 2009

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

26. April 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

23. März 2016

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2014

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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