- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00859131
Safety and Efficacy Study of Thymoglobulin Versus IL2 Receptor Antagonists
23. März 2016 aktualisiert von: Medical University of South Carolina
Rabbit Anti-thymocyte Globulin Versus IL2 Receptor Antagonists in Combination With Tacrolimus, Corticosteroids and Mycophenolate Mofetil in a Predominantly High Risk Kidney Transplant Population.
The purpose of this study is to evaluate the safety and efficacy of induction therapy with Thymoglobulin in comparison with IL2 receptor antagonists (daclizumab or basiliximab).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
A 12 month, prospective, randomized, single center, open-label study to evaluate the safety and efficacy of Rabbit anti-thymocyte globulin versus IL2 receptor antagonists in combination with tacrolimus, corticosteroids and mycophenolate mofetil in a predominantly high risk kidney transplant population.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
200
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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South Carolina
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Charleston, South Carolina, Vereinigte Staaten, 29425
- Medical University of South Carolina
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Male and female patients between 18 and 75 years of age
- Male or female patients who are primary or repeat cadaveric, living unrelated or non- Human leukocyte antigen (HLA) identical living related donor renal transplant recipients
- Female patients of child bearing potential must have a negative urine or serum pregnancy test within the past 48 hours prior to study inclusion.
- The patient has given written informed consent to participate in the study
Exclusion Criteria:
- Patient has previously received or is receiving an organ transplant other than a kidney.
- Patients who are recipients of a multiple organ transplant.
- Patient has received a primary or re-transplant from an HLA-identical living donor.
- Any positive cross-match.
- Patient is the recipient of a pediatric donor kidney from a pediatric donor aged 8 years or less.
- Patient has received an ABO incompatible donor kidney.
- Recipient or donor is known to be seropositive for hepatitis C virus (HCV) or B virus (HBV) except for hepatitis B surface antibody positive.
- Recipient or donor is known to be seropositive for human immunodeficiency virus (HIV).
- Patient has uncontrolled concomitant infection or any other unstable medical condition that could interfere with the study objectives.
- Patients with thrombocytopenia (<75,000/mm3 ), with an absolute neutrophil count of < 1,000/mm3); and/or leucopoenia (< 2,000/mm3), or anemia (hemoglobin < 6 g/dL) prior to study inclusion.
- Patient is taking or has been taking an investigational drug in the 30 days prior to transplant.
- Patient has a known hypersensitivity to tacrolimus, mycophenolate mofetil, rabbit anti-thymocyte globulin, daclizumab or corticosteroids.
- Patients with severe diarrhea or other gastrointestinal disorders that might interfere with their ability to absorb oral medication.
- Patients with a history of malignancy within the last five years, except for successfully excised squamous or basal cell carcinoma of the skin.
- Patient is pregnant or lactating, where pregnancy is defined as the state of a female after conception and until the termination of gestation, confirmed by positive human Chorionic Gonadotropin (hCG) laboratory test.
- Women of childbearing potential must use two reliable forms of contraception simultaneously, unless they are status post bilateral tubal ligation, bilateral oophorectomy, or hysterectomy. Effective contraception must be used before beginning study drug therapy, for the duration of the study and for 6 weeks following completion of the study.
- Patient has any form of substance abuse, psychiatric disorder or a condition that, in the opinion of the investigator, may invalidate communication with the investigator.
- Inability to cooperate or communicate with the investigator.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Aktiver Komparator: Thymoglobulin
Subjects receiving Thymoglobulin as induction agent in renal transplantation
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1.5 mg/kg IV pre-op, day 1, day 2, day 3, day 4
Andere Namen:
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Aktiver Komparator: Zenapax
subject who will receive daclizumab or basiliximab as induction agent in renal transplantation
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1.0 mg/kg pre-op and 1.0 mg/kg on Day 7
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Treatment Efficacy Will be Defined as the Number of Patients With Biopsy Proven Acute Rejection at One Year Post-transplant.
Zeitfenster: One year
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One year
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
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Number of Patients Requiring Antilymphocyte Therapy for Acute Rejection.
Zeitfenster: One year
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One year
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Graft Survival at One Year Post-transplant
Zeitfenster: One year
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One year
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Incidence of Post-transplant Infections, Including, But Not Limited to, CMV Infection and Disease, BK Infection and Nephropathy, Other Opportunistic Infections, Urinary Tract Infections, Pneumonia, and Sepsis
Zeitfenster: one year
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one year
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Incidence of Post-transplant Malignancies, Including Post-transplant Lymphoproliferative Disease (PTLD) and Skin Cancers.
Zeitfenster: One year
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One year
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Incidence of Leukopenia, Defined as a Total White Blood Cell Count of Less Than 2,000 Cells/mm3
Zeitfenster: One year
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One year
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Incidence of Thrombocytopenia, Defined as a Platelet Count of Less Than 100,000 Cells/mm3
Zeitfenster: One year
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One year
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Mitarbeiter
Ermittler
- Studienstuhl: Kenneth D Chavin, MD,PhD, Medical University of South Carolina
- Studienstuhl: Nicole Pilch, PharmD, Medical University of South Carolina
- Studienstuhl: David Taber, PharmD, Medical University of South Carolina
- Hauptermittler: Prabhakar Baliga, MD, Medical University of South Carolina
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Palanisamy AP, Al Manasra AR, Pilch NA, Dowden JE, Nadig SN, McGillicuddy JW, Baliga PK, Chavin KD, Taber DJ. Induction therapy: clinical and quality of life outcomes in aged renal transplant recipients. Clin Transplant. 2015 Mar;29(3):222-6. doi: 10.1111/ctr.12507. Epub 2015 Jan 27.
- Pilch NA, Taber DJ, Moussa O, Thomas B, Denmark S, Meadows HB, McGillicuddy JW, Srinivas TR, Baliga PK, Chavin KD. Prospective randomized controlled trial of rabbit antithymocyte globulin compared with IL-2 receptor antagonist induction therapy in kidney transplantation. Ann Surg. 2014 May;259(5):888-93. doi: 10.1097/SLA.0000000000000496.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2009
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Juli 2014
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. März 2009
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
9. März 2009
Zuerst gepostet (Schätzen)
10. März 2009
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
26. April 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
23. März 2016
Zuletzt verifiziert
1. Februar 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- thymo vs IL2
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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