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Phase II Study of Intra-Operative Electron Irradiation and External Beam Irradiation After Lumpectomy in Patients With T1N0M0 and T2N0M0 Breast Cancer

2. April 2014 aktualisiert von: Mayo Clinic
The study is being done to determine the tolerance to single fraction intra-operative electron irradiation (IOERT) and external beam photon irradiation (EBRT) following lumpectomy for T1/T2N0M0 breast cancer. IOERT is used in lieu of the 5-8 days of electron beam boost irradiation that is usually given after EBRT. Data from two centers as well as preliminary data from a randomized trial in Europe suggest that IOERT boost is well tolerated and efficacious. In our study, patients will undergo standard lumpectomy and sentinel lymph node sampling or axillary dissection. After the lumpectomy, IOERT of 10 Gy will be delivered in a single fraction to the tumor bed by a mobile electron machine in the operating room. EBRT to the whole breast will be administered once the surgical wound has healed adequately. The primary objective is to determine the feasibility and acute patient tolerance to IOERT and EBRT after lumpectomy. Secondary objectives include assessment of local control and distant control of disease, as well as evaluation of long-term side effects and cosmetic outcome of the treatment.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

65

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Eligibility:

  1. Histologically proven primary invasive breast carcinoma.
  2. Tumor pathologically determined <= 5cm in diameter.
  3. Single, discrete, well-defined primary tumor.
  4. Any micro-calcifications must be focal. A specimen radiograph is required after lumpectomy to assure removal of all malignant appearing calcifications.
  5. Pathologically negative surgical margins.
  6. Axillary lymph node status can be determined by level I and II lymph node dissection or sentinel lymph node sampling.
  7. ECOG performance status 0-2.

Contraindications:

  1. Multicentric disease and/or diffuse malignant appearing microcalcifications.
  2. Evidence of metastatic breast cancer.
  3. Axillary lymph node involvement.
  4. Pre-existing collagen vascular disease except rheumatoid arthritis that does not require immunosuppressive therapy.
  5. Prior irradiation to the ara of planned radiation field.
  6. Pregnant or lactating women.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Single arm study
Patients with stage T1/T2No breast cancer receiving breast conserving treatment
IOERT is given to the tumor bed. Applicator selection should allow treatment of the tumor bed plus 1-2 cm margin. The surgical incision may need to be enlarged slightly to allow the placement of the appropriate applicator. The use of more than 1 treatment field is discouraged. In order to encompass the entire tumor bed in 1 treatment field, it may be necessary to suture the mammary parenchyma loosely so that the lateral margins of the tumor bed are brought into apposition. Electron energy used for the treatment. If the tumor bed can be flattened and encompassed by an applicator, 6 MeV electron is recommended. Use of bolus material may be considered to increase the surface dose. If the mammary parenchyma has been brought into apposition by sutures, a higher electron energy may be necessary to allow adequate dose coverage to a depth of 1.0-2.0 cm into the tumor bed. The dose of IOERT is 1000 cGy, prescribed to the 90% isodose line.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Determine the feasibility and acute patient tolerance of IOERT and EBRT after lumpectomy for patients with stage T1/T2N0M0 breast cancer.
Zeitfenster: weekly evaluation during 5 weeks of radiation
To determine the acute skin reaction, breast edema, pnemonitis, cardiac side effects during radiation using RTOG acute toxicity scale
weekly evaluation during 5 weeks of radiation
Determine the local tumor control and distant tumor control rates for patients with stage T1/T2N0M0 breast cancer.
Zeitfenster: every 6 months follow-up for 5 years, then yearly to end in 04/2013
every 6 months follow-up for 5 years, then yearly to end in 04/2013
Determine long-term side effects and cosmetic outcome of IOERT to tumor bed and EBRT after lumpectomy for patients with stage T1/T2N0Mo breast cancer.
Zeitfenster: every 6 months follow-up for 5 years, then yearly to end in 04/2013
To determine the late skin reaction, breast edema, pneumonitis, cardiac side effects during radiation using RTOG late toxicity scale
every 6 months follow-up for 5 years, then yearly to end in 04/2013

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2003

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2005

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Januar 2013

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. August 2009

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

4. Oktober 2010

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. Oktober 2010

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

3. April 2014

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

2. April 2014

Zuletzt verifiziert

1. April 2014

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 1681-02 (Mayo Clinic IRB)
  • MCS066 (Mayo Clinic Cancer Center)

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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